29 november 11 18:12 Reageer (150) Groen RSS

PVV: Meer terrasjes nodig in de natuur

[Update, met video] Wim de Bie twittert: 'Dit is een oud plan'. Wederom een opvallende visie van het populistisch front

Het kabinet wil een einde maken aan veel vormen van natuurbescherming. Het beheer van de natuur moet naar de vrije markt. Staatssecretaris Bleker van Natuur en Economische Zaken denkt daarbij vooral aan boeren, maar volgens de PVV moeten er in de natuurgebieden ook meer campings, recreatieparken en ander vermaak komen. Want echte natuur is er pas als je ook een terrasje hebt.

In een interview met Recron, de branchevereniging voor de recreatieondernemers in Nederland, zegt PVV-Kamerlid Jhim van Bemmel (vanaf 0:50)

"Recreatieondernemers weten toch als geen ander hoe je met natuur om moet gaan. Als ik zelf in de natuur loop, dan loop ik zeg een half uur en dan heb ik echt behoefte aan een terrasje, of aan iets moois wat daar is. En ik vind altijd dat de recreatieondernemers dat eigenlijk het beste kunnen maken. Die hebben een idee van hoe ze met natuur moeten omgaan."

Let op: Dit is geen satire.

Update woensdag 12.15

Via Twitter reageert Nationale Mental Coach Wim de Bie:

De PVV wil meer terrasjes in de natuur - dat is een oud plan: http://ow.ly/7JyoL 

(Bekijk vooral ook de toegevoegde video)

Recreatief internetten: Volg Joop op Twitter, vind Joop leuk op Facebook

Laatste Reacties (150) Reageer Reacties in wachtrij: 0

  • Christiaan E., ma 05 december 2011 13:41 Reageer op Christiaan

    Christiaan

    ( ...) dan loop ik zeg een half uur en dan heb ik echt behoefte aan een terrasje, of aan iets moois wat daar is. (...)

    Waarom gaat hij dan in de natuur lopen? Kennelijk niet omdat hij de natuur zo mooi vindt. Als hij in de natuur loopt heeft hij namelijk al snel behoefte 'aan iets moois'. En dat is dan een terrasje ... Ik zou zeggen: bespaar je de moeite van het lopen, blijf lekker in de stad en zoek meteen een terrasje op (een plant op het terras is ook natuur). En o ja, ga ook even naar de sportschool om wat te bewegen, schijnt gezond te zijn en bovendien verfrissend voor de geest ...

  • Marc van der Zee, ma 05 december 2011 09:31 Reageer op Marc

    Marc

    Briljant! Dit doet denken aan een oude opmerking van Midas Dekkers over hoe de meeste Nederlanders natuur herkennen "Ah, een pannenkoekhuisje. Dan moet hier de natuur zijn."

  • Eduard Dekkers, za 03 december 2011 21:07 Reageer op Eduard

    Eduard

    Ik begrijp wel wat de PVV hiermee bedoeld, maar wat voor de één natuur is dat is voor de ander aanplant. Het is niks en het zal ook nooit wat worden met onze natuur. We krijgen er geen band mee omdat we er niet echt in kunnen bewegen, wonen of bewonderen zonder bordjes VERBODEN TOEGANG. De natuur is voor diegenen die er jagen, wonen of er geld mee verdienen. De gewone burger moet het doen met een rijtjeshuis of een flat die zo gehorig zijn dat je een scheet van de buren kunt horen. En die word het echt niet gegund om in de natuur te vertoeven.

  • Klungel de Eerste, za 03 december 2011 17:20 Reageer op Klungel

    Klungel

    "echte natuur is er pas als je ook een terrasje hebt"

    Gek, ik kom best vaak in de vrije natuur en ik ben nog nergens een terras tegengekomen. Ik zou mij daar overigens ook aan doodergeren. Al die dagjesmensen, die hun hond los achter de konijnen aan laten rennen, die hun destructieve kinderen niet in de gaten houden, hun rotzooi laten rondslingeren -net als aan het strand- en het liefst hun veel te grote SUV midden in het bos parkeren, want anders moeten ze zo ver lopen..

    Nee, meneer van Bemmel. U begrijpt iets niet....

  • Ewald Elitairius, vr 02 december 2011 13:16 Reageer op Ewald

    Ewald

    Kunnen we niet alle PVV'ers naar Limburg sturen, mede in het kader van de ontvolking daar. Kunnen ze lekker hoog op de Cauberg gaan zitten.

  • Marq Pas, vr 02 december 2011 11:04 Reageer op Marq

    Marq

    Als ik de woorden: "Let op: Dit is geen satire" lees, weet ik op voorhand al dat het hoogstwaarschijnlijk over de Wilderssekte gaat.

  • Kees Hendriks, vr 02 december 2011 03:02 Reageer op Kees

    Kees

    Straks is er nog alleen natuur met een verplichte consumptie. Of er rest voor naar rust snakkende arme stadsmensen alleen nog maar een omrasterd pad tussen golfterreinen, privé landgoederen, gated community's, recreatie parken en exclusieve terrasjes.

  • Mr Draconisch, do 01 december 2011 14:26 Reageer op Mr

    Mr

    Waarom zou je een half uur door de natuur wandelen als je er ook met 130 km/u doorheen kunt blazen? In de auto is het altijd comfortabel, droog en warm (of juist koel met de airco op 15 graden). Ook is er volop ruimte voor bier, fris en prefab pannenkoeken. Ik zou zeggen: een fijnmazig snelwegnetwerk door de nationale parken. Als je iets doet, doe het dan goed.. *zucht

  • Ingenieur Paul, wo 30 november 2011 22:10 Reageer op Ingenieur

    Ingenieur

    Het enige stuk natuur in Nederland is een stuk zee...lekker toegankelijk. Drijvende terrasjes?
    Dat ander stuk natuur, de Veluwe heeft al bij iedere boom een pannekoekenhuis of een frituur.

  • - drammer -, do 01 december 2011 12:27 in reactie op Ingenieur Paul Reageer op - drammer

    - drammer

    Leuk, ook als je daar fietst, dan kun je bij elke gelegenheid "even" aan. Rondom de natuur er is geen vogel geen specht geen mus(??) geen konijn, geen hert heen wild varken die zich daar wat van aan trekt.
    Geweldig mooi.

  • Gaius S. Tranquilles, wo 30 november 2011 20:52 Reageer op Gaius S.

    Gaius S.

    Als die PVV'er zo nodig na een half uurtje sjokken met zijn luie reet aan het bier wil, dan gaat 'ie toch lekker het Vondelpark in.
    Maar nee, meneer moet ook zo nodig in zijn cafebehoefte gefaciliteerd worden in de zeldzame, kleine plukjes natuur die we hier nog hebben. Natuurlijk, die ene keer in het jaar dat 'ie verplicht met zijn koters de duinen in moet, dan heeft 'ie wel een pilsje nodig. Gewoon om met zijn jengelende kroost te kunnen dealen.
    Waarom moet alles in dit land zo middelmatig, plat en gelijkgeschakeld worden gemaakt door de PVV. Ik heb nog nooit zo'n club banale mediocre clichemannetjes meegemaakt als zij. Alles wat maar een beetje afwijkt van hun belevingswereld of wat zij niet begrijpen (en dat is al heel snel, heel veel), moet of worden verboden, of worden afgebroken.
    En die PVV applausmachine alhier, staat alweer in de overdrive, om geheel conform de klassieke AgitProp regels, dit weer te verkopen als juist een maatregel voor Jan met de Pet. Omdat de natuur mogelijk wordt gemaakt met zijn belastingcenten. Bestaansrecht van natuur afmeten aan de eventuele economische waarde die dat wellicht heeft. Fijne mentaliteit, alles kwantificeren in euro's.
    Geestelijke armoe!

  • jaap vos, wo 30 november 2011 17:17 Reageer op jaap

    jaap

    het lijkt mij dat een volgend kabinet van meer democratisch draagvlak (50 + 1 maar !!) alle idiote wetten van dit extreem rechtse zootje zo weer ongedaan gaat maken !!!!! Als je geen natuurbeleving hebt moet je er ook geen wetten over mogen maken !!!!!

  • - drammer -, wo 30 november 2011 19:23 in reactie op jaap vos Reageer op - drammer

    - drammer

    Jaap,

    als je de natuur niet mag beleven, dan mag je er wel wetten voor maken?
    Dus jij gaat ook niet naar een dierenpark? Ook niet naar Pieterburen waar overtollige en door de natuur uitgestoten diertjes in leven worden gehouden? Waar inmiddels een stevige toegangsprijs wordt gevraagd op deze natuur te mogen beleven... Lenie moet ook ergens van leven.

  • Gaius S. Tranquilles, wo 30 november 2011 20:55 in reactie op - drammer - Reageer op Gaius S.

    Gaius S.

    U ziet een dierenpark of Pieterburen als natuur?

  • - drammer -, do 01 december 2011 12:21 in reactie op Gaius S. Tranquilles Reageer op - drammer

    - drammer

    We hebben het over natuurbeleving, heb je dat niet meegekregen?

  • Huub Geluk, ma 05 december 2011 13:09 in reactie op - drammer - Reageer op Huub

    Huub

    Natuur beleven? Dat begrijp ik niet zo goed. Of bedoel je misschien de natuur BEVELEN. Daar is jouw clubje immers goed in, anderen bevelen. Jij moet, jij moet, ik wil, ik wil.

    Ik hoop dat jij wegblijft uit de natuur waar ik wel eens kom. Anders hebben we meteen last van natuurvervuiling.

  • dr. Bob, wo 30 november 2011 17:10 Reageer op dr.

    dr.

    Terrasjes in de natuur vind men klaarblijkelijk heel raar. Maar als Groen links en de PvdA aanvoeren dat we natuur nodig hebben vanwege relaks voor gezinnen met hieperdepieper "offspring" die de hele week al zijn uitbesteed aan school en opvang, gefrustreerde kantoorfrikken die zonodig moeten hollen in het bos, maniakale cross fietsers en kuddes Scouts (voorheen padvinders), dan roept iedereen Joechei !!!
    Ik vraag me dan af aan welke groep de bonte specht een grotere hekel heeft. Maar dat is niet de issue, fuck de bonte specht.
    Terrasjes = fout. Gestresste kantoorfrikken/ADHD kinderschaar/Xbike maniakken = goed.
    Lekker consequent.

  • Zjen Zen, wo 30 november 2011 17:07 Reageer op Zjen

    Zjen

    Wat doen dan al die wandelaars dan met dat rugzakje op hun nek? Daar kan toch een thermosfles met hete koffie in en wat cake als ze zo nodig willen picknicken?

  • El Che, za 03 december 2011 17:44 in reactie op Zjen Zen Reageer op El

    El

    Rugzakjes en thermos kannen met koffie worden verboden in de natuur van de pvv. Verplichte consumptie bij de door hen getolereerde horeca.

  • Zjen Zen, wo 30 november 2011 17:06 Reageer op Zjen

    Zjen

    En toch blijf ik met mijn loslopende honden overal wandelen waar ik dat altijd gedaan heb. Ook al zijn er toeristen die er eens een keertje lopen en mij de les menen te mogen lezen. Dat ze dat thuis doen!
    IK woon hier, en jij niet! Daaaagg!!

    Maar ik zoek wel steeds vaker een wandelplek op waar nog niks vermarkt is of verbodsborden staan en ik vermijd een gebied dat zo mooi" "ontsloten" is.

    Ik wil niemand tegenkomen als ik het bos inga.
    Gelukkig weet ik de weg.

  • Gerard de Bruin, wo 30 november 2011 16:27 Reageer op Gerard

    Gerard

    Ze zijn bij de PVV een tikkeltje het spoor bijster vrees ik. Immigratie interesseert niemand meer, jonge asielzoekrs willen we allemaal houden en ook overigens is de groei er uit.

    De nieuwe aanpak is die van toezicht en (vooral) dwang. Eerst hadden we de Laatste Limburgse Ridder Dion (bij Breivik was dat gedachtegoed voldoende om hem ontoerekeningsvatbaar te verklaren!) met zijn perspolitie. Nu dus een zekere Van Bemmel die daarom vanaf het achterste bankje iets mag roepen over terrassen in de natuur (zal wel een terraspolitie bij horen die u dwingt elk half uur een borrel te nemen). Past ook mooi bij het sentiment van Henk en z'n vrouw die al die natuur maar niks vinden: van mijn centen enz. Dus daar mag ik dan wel een terras voor terug nietwaar?

    Zo was er vanochtend een ander dwaallicht van dezelfde achterste rij die vond dat het eens uit moest zijn met dat getutoyeer op school. Hij wil een wet die er voor gaar zorgen dat meester Jan voortaan mijnheer Jansen gaat heten. Ongeacht wat meester Jan daar zelf van vindt begrijp ik. Daar komen ongetwijfeld Respect Cops aan te pas. Dit was overigens hetzelfde dwaallicht die scholen nu weer opzadelt met 1040 uur norm (zonder geld voor personeel natuurlijk) waardoor de ophokplicht voor scholieren, na een onderbreking van twee jaar, weer wordt ingevoerd. De Ophok Cops staan te trappelen!

    Kan dit nu allemaal maar gwoon doorgaan? Het lijkt er op dat men in Den haag nu echt helemaal de kluts kwijt is. Waar is de bovenmeester die roep 'en nu allemaal je kop houden en serieus aan hetwerk!'

  • YggY ..., wo 30 november 2011 13:26 Reageer op YggY

    YggY

    De PVV maakt meer kapot dan je lief is.

  • Isis Maät, wo 30 november 2011 14:19 in reactie op YggY ... Reageer op Isis

    Isis

    En als het op natuurbeheer aankomt, vinden ze Bleker aan hun zijde.:(((

  • karuna waaijer, wo 30 november 2011 13:00 Reageer op karuna

    karuna

    Oftewel, dit plan gaat door omdat de PVVD met gedoogpartner CDA de natuurorganisaties aan banden willen leggen en 'de markt' willen stimuleren.

  • Denkend aan Holland, wo 30 november 2011 12:54 Reageer op Denkend

    Het Holland High Veluwe Investment Group Experience Nature Family Parc wordt mede mogelijk gemaakt door McDonalds; Heineken; Coca Cola; Nestlé; Shell; BMW; BASF; IFF; DELTA the multi utility company; Telegraaf Media Groep en Rosendaelsche Golfclub BV

    Entree (kidzzz t/m 3 jaar gratis):

    Basispakket: 32,- euro
    (van april t/m oktober: 40,- euro)

    Volop natuur met fijne extra's zoals wilde dieren: 51,- euro *
    (van april t/m oktober: 62,50 euro)
    * High Veluwe Hunting & Entertainment Set niet bij entreeprijs inbegrepen (vraag naar onze gunstige voorwaarden)

    Een dag vol verwennerij toppiejoppie geregeld: 79,- euro *
    (van april t/m oktober: 90,- euro)
    * voor het bereiden en nuttigen van het door u zelf geschoten wild wordt een toeslag gerekend

    Het Holland High Veluwe Investment Group Experience Nature Family Parc garandeert dat elke bezoeker zich te allen tijden op ten hoogste 15 minuten loopafstand van een terras of verwenplek bevindt.

  • Mw. Oeverloos, wo 30 november 2011 13:39 in reactie op Denkend aan Holland Reageer op Mw.

    Mw.

    Uw posting is minder bizar dan je denkt ...

    Nationaal Park "De Hoge Veluwe"

    Entreekaart exclusief Kröller-Müller Museum
    Kinderen t/m 5 jaar gratis
    Kinderen 6 t/m 12 jaar € 4
    Volwassenen € 8
    Auto/motor in het Park € 6
    Parkeren buiten de ingangen € 2

    Touringcar €27,50
    Paard € 3
    Aanspanning (ongeacht aantal paarden,
    maar exclusief inzittenden) € 6
    Groepsreductie bij ten minste 20 personen 10%

    Het meenemen van een eigen fiets is gratis

    Gehandicapten betalen het reguliere entreetarief. Op vertoon van hun invalidenkaart bieden we gratis toegang voor één begeleider + één auto.

  • Nieuw!: Veldman, wo 30 november 2011 14:21 in reactie op Mw. Oeverloos Reageer op Nieuw!:

    Nieuw!:

    ach ja dat is al jaren zo.
    Wij hadden trucjes om gratis nationale parken in te komen. Via een camping lukte dat meestal .

    Toch idioot als je bedenkt dat de snelweg gratis is maar voor die rare parken (natuur mag dat niet heten) geld kost.

    Niet dat ik een voorstander ben van dat Franse systeem dat alleen rijken op de snelweg kunnen (bij het vermijden van die betaalwegen kost het je een kleine week om van Rijsel naar Biaritz te komen) maar betalen voor natuur in eigen land wat veel belangrijker is dan die vieze auto's dat is natuurlijk schandalig.

    Auto's zijn de grootste vloek van de mensheid.
    Ze zijn vies en overbodig en verpesten de leefomgeving voor mens en dier .

    En geen overheid die daar over nadenkt; een alternatief transportsysteem. We hebben de techniek en het is spotgoedkoop als je kijkt naar de jaarlijkse kosten van een auto-geörienteerde infrastructuur.
    Tel daarbij de kostenbesparing op voor de volksgezondheid en de verbeterde levenskwaliteit en je bent het rijkste land op aarde.
    Vergeet niet dat de olieindustrie in samenwerking met de auto-industrie als decennia lang het openbaar vervoer heeft gefrustreerd.
    Auto's zijn niet normaal; ze zijn volslagen van de pot gerukt.

  • Piet de Geus, wo 30 november 2011 15:56 in reactie op Nieuw!: Veldman Reageer op Piet

    Piet

    "Wij hadden trucjes om gratis nationale parken in te komen. Via een camping lukte dat meestal"

    Met een toiletrol onder de arm gratis toegang. Je moet het maar bedenken.

  • Christiaan E., wo 30 november 2011 17:52 in reactie op Nieuw!: Veldman Reageer op Christiaan

    Christiaan

    Ik weet niet of jullie het weten, maar het is niet de overheid die voor Park de Hoge Veluwe geld vraagt. Het Nationale Park De Hoge Veluwe is het grootste actief beheerde natuurgebied in PARTICULIER BEZIT in Nederland.

  • Nieuw!: Veldman, wo 30 november 2011 18:59 in reactie op Christiaan E. Reageer op Nieuw!:

    Nieuw!:

    Nee dat wist ik niet ; de veluwe is mijn ding dan ook niet zo
    staat vol met hekken en enge soldaten
    ik hou niet van die regio

  • Denkend aan Holland, wo 30 november 2011 17:33 in reactie op Mw. Oeverloos Reageer op Denkend

    Ik zou zeggen, aan één Efteling hebben we al genoeg. Daar kan men zich al met de hele familie naar hartenlust tussen de bomen (van een voormalig stuk Loonse en Drunese Duinen) van terrasje naar terrasje slepen, voor ongeveer dezelfde entreeprijzen zoals in mijn bijdrage geschetst.

  • Ineke Ellens, wo 30 november 2011 12:37 Reageer op Ineke

    Ineke

    Juist het ontbreken aan al die flauwekul maakt de natuur zo mooi, rust en stilte.

  • Mw. Oeverloos, wo 30 november 2011 13:33 in reactie op Ineke Ellens Reageer op Mw.

    Mw.

    Ja, jammer alleen van die windmolens...

  • , wo 30 november 2011 14:35 in reactie op Mw. Oeverloos Reageer op

    Huh, wat vervelend voor U dat U die dingen kennelijk in de buurt heeft staan.
    En dat meen ik.

  • Henk Johan Faber, wo 30 november 2011 18:27 in reactie op Mw. Oeverloos Reageer op Henk Johan

    Henk Johan

    Ik heb nog nooit een windmolen gezien met schreeuwende Coca Cola of Ola reclame.

  • robert van otterloo, wo 30 november 2011 12:26 Reageer op robert

    robert

    De comeback van Jhim is volkomen geslaagd! Na een wat crimineel getint verleden is hij nu op de goede weg. Tot we erachter komen dat hij na vele bezoeken aan terrasjes tijdens de korte wandeling waarover hij het heeft laveloos moest worden opgepikt door een dierenpolitieagent, die hem verwarde met een verdwaald beertje. Ach, zielug!

  • W.J. v/d Straat, wo 30 november 2011 11:38 Reageer op W.J.

    W.J.

    Hoeveel sneuer moet dat clubje nog worden voordat hun kiezers het zien ? Of is het (helaas) toch zo dat dit deel van het electoraat nog triester is dan gedacht ? ......

  • Christiaan Huygens, wo 30 november 2011 16:33 in reactie op W.J. v/d Straat Reageer op Christiaan

    Christiaan

    Wat te denken dan van het CDA?

    CDA bezorgd om paard van Sinterklaas


    De voorpagina van de krant van het Sinterklaasjournaal van 26 november NTR

    Toegevoegd: woensdag 30 nov 2011, 16:07


    Het CDA wil een brief van het kabinet over het paard van Sinterklaas. Het Kamerlid Van Toorenburg zegt dat ze bezorgd is na uitzendingen van het Sinterklaasjournaal.

    Het paard van Sinterklaas is al een paar dagen zoek. Volgens journaalpresentator Dieuwertje Blok is het paard waarschijnlijk verdwaald. "Dat is erg, omdat Amerigo de enige is die weet waar iedereen woont die pakjesavond viert. Zonder paard kan Sinterklaas niet met cadeautjes bij ons langskomen."

    CDA'er Van Toorenburg wil weten hoe minister Opstelten van Veiligheid en Justitie gaat meehelpen om het paard op tijd terug te vinden. D66-Kamerlid Van der Ham voegde eraan toe dat hij nooit zo'n voorstander is geweest van de dierenpolitie. "Maar als die er dan toch is, dan hoop ik dat die zich inspant om het paard te gaan zoeken", zei Van der Ham.

    Kamervoorzitter Verbeet wil het antwoord van de minister ruim voor 5 december ontvangen.

  • W.J. v/d Straat, wo 30 november 2011 19:05 in reactie op Christiaan Huygens Reageer op W.J.

    W.J.

    De dames G. Verbeet, M. van Toorenburg en D. Blok willen waarschijnlijk dat kinderen van onder de 8 nog in iets kunnen geloven. Het CDA wil daar grenzen aan stellen, Sint Nicolaas is een heilige uit de katholieke kerkk. als komt hij uit Turkije. De vvd en de pvv zijn daar mordicus tegen. Volgens de eerste is het slechts de Mammon die aanbeden moet worden, de tweede meent ehhh... eigenlijk niks want heeft een volledig gebrek aan welk idee dan ook.

  • rene adriaans, wo 30 november 2011 10:56 Reageer op rene

    rene

    Hè ja dat is een goed idee! Maak van elk natuurgebied een camping en laat H&I hun afval lekker naast de prullenbak deponeren zodat er nog wat werk over blijft voor de gemeentereinigingsdiensten. Wanneer ik zie dat het al nauwelijks lukt om twintig vierkante meter schoon te houden langs het kanaal tussen Helmond en Eindhoven omdat de prullenbak er blijkbaar alleen voor de show staat dan ben ik er zeker van dat dit plan een gouden toekomst tegemoet kan zien. Geweldig! En trouwens, voor wie oude accu's verzamelt weet ik er wel een aantal te liggen in de sloot tussen Eindhoven en Nuenen. Ik zag er laatst ook nog een afgedankt Hammond orgel liggen. Voor wie wil.

  • Bas Grootel, wo 30 november 2011 11:59 in reactie op rene adriaans Reageer op Bas

    Bas

    Wat raar. Wij fietsen als dertig jaar geleden langs dat kanaal. Het stonk er. Een stilstaand kanaal. Maar ja. Het was de kortste weg. Lag er zomaar een vuilniszak. Ach. Er, lagen vroeger wel andere zaken in het kanaal. Tot wel lijken toe. Wat zanikt u nou.

  • Gerard Postma, wo 30 november 2011 10:04 Reageer op Gerard

    Gerard

    Elke p.v.ver die in de 2e kamer zit verplicht zich om,op wat voor manier dan ook,de partij,zoveel als mogelijk in het nieuws te krijgen.Dat ze er aardig in slagen met de grootst mogelijke onzin zegt ook wat over de media.

  • Al Bundy, wo 30 november 2011 09:51 Reageer op Al

    Al

    Dit soort topics vind ik wel tekenend voor een site als Joop.nl

    Serieuze topics over hoe slecht het wel niet gaat in Nederland, dat we Youp nodig hebben, of dat de euro klimaatverandering zou veroorzaken krijgen maar mondjesmaat respons, maar o wee als de PVV weer voorbij komt, dan duikt iedereen er en masse op om z'n gal te spuwen.
    Iedereen wil actie, maar als er dan een topic is waar dhr. Blok om actie vraagt haalt iedereen z'n schouders op en gaat lekker in een PVV topic lopen bashen. Geeft voor mij wel een beetje aan dat het met Nederland niet zo slecht gaat, hoezeer links mij ook wil laten geloven dat het de verkeerde kant opgaat.

  • Bernie Whistler, wo 30 november 2011 10:04 in reactie op Al Bundy Reageer op Bernie

    Bernie

    PVV'ers zijn nu eenmaal ordinaire kopvoddenrukkers Al die, zoals we nu wel weten, Wilders' meest onfrisse ideeën om de beurt voor de camera mogen komen zeggen. Amateur-regisseuse Agema houdt dat prima in de gaten. Voor Joop'ers is het dan ook goed om Geert en zijn handlangers nauwgezet in de gaten te houden, hun snode plannen door te lichten en per meteen van het nodige commentaar te voorzien.

    Ongeacht of het de deportatie van miljoenen moslims uit Europa betreft, de steun voor de Israëlische Apartheid, de introductie van de pers-NKVD of het oprichten van 25 Frieten van Pieten (mét terras) op de Hoge Veluwe.

  • Reinaert de Vos, wo 30 november 2011 10:18 in reactie op Al Bundy Reageer op Reinaert

    Reinaert

    Nee hoor dat zie je verkeerd. De PVV is altijd goed voor leuke quotes of bizarre plannen. Dit geeft precies aan hoe slecht het met Nederland gaat. Had u ook nog een krokodil of wolf op uw terrasje gewild? Kan geregeld worden, de vergunning is zo verstrekt. Gekker moet het niet worden.

  • HP Hulscher, wo 30 november 2011 10:28 in reactie op Al Bundy Reageer op HP

    HP

    Misschien moet je ons allemaal dan even uitleggen, aan ons, domme linksmensen, wat er goed is aan PVV voorstellen zoals ze hier worden neergezet. Komaan, ik daag je uit. Steek de loftrompet. Terrasjes in de natuur, natuurbeheer overlaten aan de vrije markt. Leg maar uit. Waarom is het zo goed om een wereld te creëren waarin alleen plek is voor zaken die geld opbrengen. Leg het uit, met steekhoudende argumenten, en wij, domme linksmensen, zullen schoorvoetend toegeven dat we het allemaal bij het verkeerde eind hadden. Tot die tijd..... zou je misschien zelf achter je oor kunnen krabben over wat je klupje nu weer verzonnen heeft. Sterkte daarmee.

  • The Boy Wonder, wo 30 november 2011 08:51 Reageer op The Boy

    The Boy

    Laten we voortaan een Aldi in een natuurgebied integreren. Dan kunnen Henk en Ingrid lekker een stukje wandelen en daarna een tray Schultenbrau halen.

  • Isis Maät, wo 30 november 2011 08:35 Reageer op Isis

    Isis

    Dit kan niet anders. Het is een plannetje van Hero Brinkman.
    Zuipen moet overal kunnen.

    http://www.youtube.com/watch?v=dQIJCisw7h4

  • Mw. Oeverloos, wo 30 november 2011 08:28 Reageer op Mw.

    Mw.

    De goede man vraagt om iets wat er al lang is.
    Midas Dekkers zei het al : "De natuur is prachtig, maar je moet er wel wat te drinken bij hebben"

    Kom op mensen, je wordt hiet toch doodgegooid met pannenkoekenhuizen, uitspanningen, loempia- en ijsverkopers, snackbars etc. Je kunt hiet ten lande amper 500 meter lopen zonder een horecaonderneming tegen te komen.
    In de duinen bij Castricum verkopen ze tegenwoordig al hamburgers van de Schotse Hooglanders die daar grazen...

  • Ingenieur Paul, wo 30 november 2011 08:24 Reageer op Ingenieur

    Ingenieur

    Zijn er dan plekken in Nederland waar je niet binnen 15 minuten lopen op een terrasje kunt zitten?

  • Babette van Dijk, wo 30 november 2011 10:44 in reactie op Ingenieur Paul Reageer op Babette

    Babette

    Echt wel! En dat moeten ook vooral zo houden!

  • Eline W, wo 30 november 2011 11:53 in reactie op Ingenieur Paul Reageer op Eline

    Eline

    4 km/h in een kwart uur. Dus op ieder punt op een kilometer afstand een horecagelegenheid. Ik dacht het niet.

  • Andy P, wo 30 november 2011 08:06 Reageer op Andy

    Andy

    Wat een slecht idee, het is toch veel beter als we door blijven gaan zoals nu, dat iedereen z'n eigen eten en drinken meeneemt waardoor je elk half uur over een berg afval struikeld? Nee hoor, voor mij geen geordende terrasjes. [Sarcasme modus uit]

    Mensen lopen toch wel door het bos en hebben toch wel zin in eten en of drinken, beter dit gestructureerd te doen dan niet.

  • Bernie Whistler, wo 30 november 2011 07:52 Reageer op Bernie

    Bernie

    "De natuur helemaal integreren in het bedrijfsplan..!" Zegt de PVV'er.

    Ben ik even stil van...

    Als lid van 's lands laatste marcheervereniging vindt Van Bemmel dat het nieuw aangelegde asfalt natuurlijk moet leiden naar verse horecagelegenheden, dat snap ik. Snackbars voor de Henken en Ingridden, restaurants en hotels voor de VVD'ers en extra bedevaartkapelletjes (met terras) voor de godvruchtige CDA'ers. Het kan allemaal, omdat de PVV dat mogelijk maakt.

    De natuur als horeca-melkkoe. Zo had ik 'm nog niet gezien. Begin ik net gewend te raken aan thematische bezoekerscentra die je hier en daar aan de randen van natuurgebieden tegenkomt, straks dus elke honderd meter een Friet van Piet middenin dat natuurgebied. Waarschijnlijk gebouwd op een draaiplateau zodat de gast het idee krijgt dattie al vretend een "rondje natuur" heeft gedaan. Bushmeat for Hanky and Ingrid goes wild.

    Het gaat interessant worden met deze meedenkers in Den Haag. De VVD voor fors meer asfalt waarop men vanaf nu onderbuikend de snelheidsmeter naar maar liefst een 130-tal vervuilende km/u kan laten opschroeven. Meer asfalt dat leidt naar dynamische horeca in van oorsprong stilte-natuurgebieden.

    Wat maakt ultrarechts Nederland toch mooi. En wát een ideeën.

  • Eline W, wo 30 november 2011 07:20 Reageer op Eline

    Eline

    Ik ga hier uit zelfbescherming niet naar kijken.

  • Reinaert de Vos, wo 30 november 2011 10:34 in reactie op Eline W Reageer op Reinaert

    Reinaert

    :-) Oeh kwetsbaar typje?

  • het geweten, wo 30 november 2011 00:29 Reageer op het

    het

    Goed plan!
    Daar is zeker over nagedacht.
    Even lekker je beslommeringen vergeten bij een wandeling door een bos.
    Na een kilometer of 35 heb je wel trek in een lekkere hap en een fles wijn gaat er ook wel bij in.
    Kortom, iedereen gaat er op vooruit.

  • erik van velzen, wo 30 november 2011 10:08 in reactie op het geweten Reageer op erik

    erik

    Na 35 km wel ja. Maar deze meneer loopt een half uur en wil iets, dat is 2,5 km.....

  • , wo 30 november 2011 11:29 in reactie op het geweten Reageer op

    35 Kilometer?
    Kun je me een plek of natuurgebied in dit land aanwijzen dat verder dan 35 kilometer van de bewoonde wereld af ligt?

  • Babette van Dijk, wo 30 november 2011 15:09 in reactie op het geweten Reageer op Babette

    Babette

    "Na een kilometer of 35 heb je wel trek in een lekkere hap en een fles wijn gaat er ook wel bij in."

    U zou ook kunnen gaan picknicken; wel zo gezellig... Kunt u uw eigen plekje uitzoeken om uw spreitje uit te spreiden...

  • het geweten, wo 30 november 2011 17:11 in reactie op Babette van Dijk Reageer op het

    het

    Ontdek je plekje. ;-)

  • Piet de Geus, wo 30 november 2011 00:07 Reageer op Piet

    Piet

    Typisch PVV-voorstel om de natuur geschikt te maken voor kroegentochten. Voordeel is dat je onderweg zoveel bomen tegenkomt dat je de brievenbus van de buren helemaal niet mist. Alleen dat half uur lopen tussen twee terrasjes moet nog iets aan gedaan worden. Is asfalt geen idee?

  • Anja Lodewijks, wo 30 november 2011 09:31 in reactie op Piet de Geus Reageer op Anja

    Anja

    Dan hebben we dat PVV-gezeik dus nu ook in de bossen.
    In het was zo lekker rustig in het bos.

  • Archie Bunker, di 29 november 2011 22:50 Reageer op Archie

    Archie

    Kom op mensuh, laten we nou niet net doen alsof wij hier wilde natuur hebben.
    Tijdens de bronstijd moet je in park de hoge Veluwe al zigzaggend tussen de fotografen door (een enkeling gecamoufleerd in z'n wildlife landrover je een weg weten te banen. Aangezien iedereen zelf met bier en eten komt aanzetten, kun je er net zo goed nog een friettent bij zetten. .

  • mohammed dareisalaam, di 29 november 2011 23:39 in reactie op Archie Bunker Reageer op mohammed

    mohammed

    Er is wel meer natuur dan Park de Hoge Veluwe, en ik zou het niet leuk vinden als er elk half uur een horeca gelegenheid komt omdat de PVV-er vindt dat hij zin heeft in een drankje.

    Overigens ook in het Hoge Veluwe park zou ik dat niet willen, het is genoeg dat er een slot is, een museum en een uitgebreide horeca. Meer moet er echt niet komen.

    Mensen die meer willen moeten maar naar een park of naar de dierentuin, maar niet in het bos zijn.

  • Hardwerkende Burger, wo 30 november 2011 00:54 in reactie op Archie Bunker Reageer op Hardwerkende

    Hardwerkende

    Wilde natuur hebben we weldegelijk. Bijvoorbeeld de Oostvaardersplassen. Maar ook daar heeft de PVV iets tegen http://www.ad.nl/ad/nl/5596/Planet-Watch/article/detail/1920166/2010/12/01/PVV-gevangenen-naar-Oostvaardersplassen.dhtml

  • hr. arryo, wo 30 november 2011 07:46 in reactie op Archie Bunker Reageer op hr.

    hr.

    Je hoeft er helemaal niet heen hoor, je kunt ook dichter bij huis blijven. En vergeet die 'wilde natuur' maar, die zul je in Nederland inderdaad niet vinden. Maar die constatering mag toch geen reden zijn om wat hier in Nederland nog doorgaat voor natuurbeleid zomaar met de vuilnisman mee te geven? Het lijkt alsof je dat wel graag zou willen.

  • Marcus Aa, wo 30 november 2011 15:08 in reactie op Archie Bunker Reageer op Marcus

    Marcus

    Denk dat er zo'n 5000 jaar geleden nog wel degelijk sprake was van 'wilde' natuur, Archie maar beduidend minder sprake van four-wheel drives en fotograven.
    Oh wacht, je bedoelde bronsttijd.

  • Archie Bunker, wo 30 november 2011 16:54 in reactie op Marcus Aa Reageer op Archie

    Archie

    Bronstijd / Fotograven.
    Typefout / spelfout.

    Maar alsnog bedankt.

  • Tom Meijer, za 03 december 2011 21:25 in reactie op Marcus Aa Reageer op Tom

    Tom

    "Denk dat er zo'n 5000 jaar geleden nog wel degelijk sprake was van 'wilde' natuur,"

    De ontbossing was toen wel al in volle gang hoor.

  • Hein Eken ., di 29 november 2011 22:07 Reageer op Hein Eken

    Hein Eken

    Deze meneer verdient ook 91000 euries per jaar,ik kraam ook het merendeel van de dag onzin uit maar krijg daar lang niet zo'n beste vergoeding voor.

  • Stuur Dogger, di 29 november 2011 21:58 Reageer op Stuur

    Stuur

    Wat een domheid. Wat een onbenul. Kan er geen Kz-verklaring worden aangevraagd voor deze man. Hij hoort hier niet thuis. We gaan maar weer over tot de orde van de dag.

  • Sante Brun, di 29 november 2011 21:50 Reageer op Sante

    Sante

    Ook al niet zo nieuw. Alles lange-afstandswandelaar weet ik dat op ongeveer een half uur lopen van een 'terrasje' de bergen hondenpoep eindigen, van daar af zijn we als normale mensen onder elkaar. De PVV-ers lopen terug naar het 'terrasje'.

  • Mary de France, di 29 november 2011 21:47 Reageer op Mary

    Mary

    Als ik zelf een half uur in de natuur loop dan heb ik echt behoefte aan een terrasje... of... iets moois... dat er is. Werkelijk!
    Wat dóe je daar dan, ga in een stad lopen, harstikke mooi daar, bomvol terrasjes. Die natuur heb je kennelijk niet nodig!

  • Frank En Vrij, di 29 november 2011 21:37 Reageer op Frank

    Frank

    Dit is gewoon een voorzetje van de PVV om de A3 alsnog dwars door het groene hart aan te leggen met om de kilometer een wegrestaurant....

  • Christiaan E., di 29 november 2011 21:31 Reageer op Christiaan

    Christiaan

    Laten we voortaan popfestivals zoals pinkpop midden op de Veluwe organiseren, dan kunnen de festivalgangers direct ook van de natuur genieten en bovendien benutten we dat 'braakliggende terrein' dan meteen wat beter. Wel even van tevoren toegangswegen aanleggen en een grote hoeveelheid parkeerplaatsen natuurlijk. Die kunnen naderhand direct gebruikt worden als we daar de Nationale Motordagen organiseren. Zonder probleem kunnen de Hells Angels en Satudarah dan ook komen, want zo'n heideveld waar normaal geen hond komt is een mooie plek voor een slagveld. Verder heffen we het verbod om buiten wegen en paden te lopen op. Al die regeltjes frustreren de natuurbeleving enorm. Voortaan mag iedereen lekker dwars door het bos crossen en met te huren jachtwapens kunnen Henk en Ingrid gezellig zelf op jacht. De buit mag je houden, zodat je naderhand van je zelf geschoten wild kunt genieten. Is het wild op? Dat komt goed uit, want dan kunnen we de voor publiek ontoegankelijke rustgebieden voor het wild schrappen en de bossen hoeven direct niet meer afgesloten te worden voor de bronstijd.

    Onconventionele ideeën? Nee hoor, we moeten ook in de natuur eens iets nieuws uit durven proberen.

  • YggY ..., di 29 november 2011 21:19 Reageer op YggY

    YggY

    Ik zit me nog af te vragen wat leuker is het topic of de PVV-mensen die proberen om dit serieus te nemen.

    Voorlopig ga ik voor het laatste.

    Trouwens ik denk dat deze PVV-meneer niet zo heel vaak in natuurgebieden komt of het zou zijn eigen stadspark moeten zijn maar de meeste natuurgebieden en bossen zijn al ruim voorzien van bankjes, voet- en fietspaden en bewegwijzering naar mooie uitkijkpunten met wederom de bekende bankjes.

    Bossen met bankjes.

  • Anja Lodewijks, di 29 november 2011 22:45 in reactie op YggY ... Reageer op Anja

    Anja

    Waarschijnlijk zien ze het openlucht chloorbad ook als natuur.

  • YggY ..., wo 30 november 2011 14:38 in reactie op Anja Lodewijks Reageer op YggY

    YggY

    Anja, deze had je nog van me tegoed

    :-)

  • Jan B, di 29 november 2011 21:12 Reageer op Jan

    Jan

    Ik zie af van mijn reactie hierop. Die begon met "oh kut niet weer zo'n etc. etc." en zou daarmee waarschijnlijk toch zijn blijven hangen in de moderatie. Verspeelde moeite.

  • , wo 30 november 2011 09:37 in reactie op Jan B Reageer op

    Dat is precies de reden waarom ik mijn bijdragen zo kort mogelijk hou tegenwoordig.
    De lol vergaat je wanneer je je hebt uitgesloofd en je vindt de hele tekst nergens meer terug.....

  • kees van eck, di 29 november 2011 21:02 Reageer op kees

    kees

    Het is mooi dat iemand van zijn fouten leert, en zo af toe nog 'ns het hoofd leeg maakt door in de natuur te wandelen. Natuurlijk spijt betuigend over de veroordeling aansprakelijkheid faillissement (boete 4.500 euro) in 2010, de veroordeling voor valsheid in geschrifte nadat hij vrachtbrieven vervalst had in 2006en het rijden onder invloed, boete van 400 gulden, in 2000. De lieve jongen heeft alleen mavo en havo afgemaakt, en is na 2 jaar lerarenopleiding afgehaakt. Maar het is mooi dat iemand van zijn fouten leert.

  • Anja Lodewijks, di 29 november 2011 20:56 Reageer op Anja

    Anja

    Let op: Dit is geen satire.

    Ik kan dat niet geloven.

  • Michel Reiziger, di 29 november 2011 21:31 in reactie op Anja Lodewijks Reageer op Michel

    Michel

    Het is geen satire noch politiek. Dit hoor ik in het plaatselijk cafe ook...en dan is het al behoorlijk laat, als je begrijpt wat ik bedoel...

    2 tips voor de PVV:
    1> Spreek volgende keer over groene cultuur (natuur hebben we nauwelijks)
    2> als je groene cultuur in groene recreatie gebieden wilt veranderen, maak er dan ook wegen naar toe dat ik lekker 130 kan rijden, anders heb je er weer een dilemma bij

    ..idioten

  • mohammed dareisalaam, di 29 november 2011 23:42 in reactie op Michel Reiziger Reageer op mohammed

    mohammed

    Mijn vrouw dacht ook dat ik naar Koefnoen zat te luisteren. Ze had al visioenen van horeca om de 500 meter verbonden met monorail door het bos, met daaronder wat hertjes.

  • Peet Van Velzen, di 29 november 2011 20:29 Reageer op Peet

    Peet

    Gelukkig worden onconventionele ideeën direct neergesabeld. Laten we gewoon op de oude weg doorgaan mensen. Niet nadenken of eens een keer iets nieuws proberen.

  • Sjouke Boonstra, di 29 november 2011 21:08 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Sjouke

    Sjouke

    == Gelukkig worden onconventionele ideeën direct neergesabeld. Laten we gewoon op de oude weg doorgaan mensen. Niet nadenken of eens een keer iets nieuws proberen. ==

    Ja, terrasjes aanleggen, dat is nog eens nieuw en onconventioneel. Daar is in de afgelopen 2000 jaar nog niemand op gekomen!

  • Hardwerkende Burger, di 29 november 2011 21:08 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Hardwerkende

    Hardwerkende

    Nee hoor. Sommigen hebben gewoon eerder door dat iets totale onzin is dan anderen. Dit ballonnetje van van Bemmel heeft in de verste verte niet iets in zich van een goed idee. Daarom (en daarom alleen) verdient het om afgefikt te worden. Voor kroegpraat hebben we de kroeg. De kamer is er voor grote-mensendingen.

  • Frank En Vrij, di 29 november 2011 21:51 in reactie op Peet Van Velzen Reageer op Frank

    Frank

    [ Niet nadenken ... }

    Dat is precies wat deze PVV er doet. Om de 2,5 km (=half uur lopen) een terrasje in een natuurgebied is absoluut niet rendabel.

    [ Laten we gewoon op de oude weg doorgaan mensen. ]

    De "oude weg" is alles platwalsen voor landbouw en veeteelt en industrieterreinen. Dat doen we al eeuwenlang. De "ontginning van De Peel" werd tot in de jaren 60 als groots wapenfeit gepresenteerd. Tegenwoordig zouden we zeggen "vernietiging van de laatste natuurgebieden in Nederland".

    U wilt weer terug naar de middeleeuwen.

  • Jan E, di 29 november 2011 20:03 Reageer op Jan

    Jan

    "En dan lekker dronken naar huis rijden, toch ?"

    Ja, maar dan wel 130 km/u...

  • Nieuw!: Veldman, di 29 november 2011 20:00 Reageer op Nieuw!:

    Nieuw!:

    om de 10 minuten

    wat een stoere man

    ik vind de natuur hier al op maat gemaakt voor gezinnen met jonge kinderen en bejaaarden maar deze stoere vent doet er nog een schepje bovenop

    wedden dat het ook nog zo'n type is die 100 meter vooruit komt in 10 minuten natuur ?

  • YggY ..., di 29 november 2011 19:58 Reageer op YggY

    YggY

    Ik zou dit idee nog wat verder uitwerken, wat bijvoorbeeld te denken van een schaapskooi, daar zijn er nogal wat van, daar een uitspanning bij bouwen met alleen maar lamsvlees op het menu.

    Waar de bezoeker dan een lam mag aanwijzen waar hij wel een boutje van zou willen nuttigen en waar dat lam dan voor de ogen van de argeloze gast ter plekke geslacht wordt.

    Lamsvlees zoveel je op kunt.

    En natuurlijk ondersteund door een vette neonreclame.

    Voor de rustende en vermoeide PVV-gast een stevige stereo-installatie waar de gehele dag Frans Bauer ten gehore wordt gebracht of een fiks Plasmascherm met "muziekfeest op het plein" of "sterren.Nl.".

  • de_gewone man, di 29 november 2011 20:49 in reactie op YggY ... Reageer op de_gewone

    de_gewone

    klinkt goed, maar als je daarvoor een half uurtje moet lopen?? Zou er geen weggetje heen geasfalteerd kunnen worden zo een waar ik 130 mag rijden.

  • het geweten, wo 30 november 2011 00:32 in reactie op de_gewone man Reageer op het

    het

    Heb jij je kwartje van Kok al terug?? ;-)

  • , wo 30 november 2011 09:44 in reactie op het geweten Reageer op

    Ja, jij nog niet?
    Daar zou ik maar eens werk van maken als ik jou was.

  • de_gewone man, wo 30 november 2011 10:21 in reactie op het geweten Reageer op de_gewone

    de_gewone

    ik heb mijn kwartje maar zelf geregeld door in een 107 te gaan rijden.

  • Michiel Online, di 29 november 2011 19:57 Reageer op Michiel

    Michiel

    "Als ik zelf in de natuur loop, dan loop ik zeg een half uur en dan heb ik echt behoefte aan een terrasje, of aan iets moois wat daar is."

    wat een watje! lol!!

  • Hardwerkende Burger, di 29 november 2011 19:53 Reageer op Hardwerkende

    Hardwerkende

    Het is wachten op het moment dat de PVV eist dat de Marathon van Amsterdam om de 10 kilometer een terrasje moet hebben, want een beetje topper heeft er dan een half uurtje lopen op zitten. Voorts eist de PVV om de 50 bomen een mobiel toilet, want je moet je behoefte toch ook kwijt. Een brievenbus mag ook, trouwens.

    Manman..

  • Sjouke Boonstra, di 29 november 2011 20:33 in reactie op Hardwerkende Burger Reageer op Sjouke

    Sjouke

    == Het is wachten op het moment dat de PVV eist dat de Marathon van Amsterdam om de 10 kilometer een terrasje moet hebben, want een beetje topper heeft er dan een half uurtje lopen op zitten. Voorts eist de PVV om de 50 bomen een mobiel toilet, want je moet je behoefte toch ook kwijt. Een brievenbus mag ook, trouwens. ==

    En verder moet de Elfstedentocht voortaan in Amsterdam worden verreden, want in Amsterdam heb je tenminste terrasjes langs de grachten zodat iedereen het kan zien en er wonen veel meer mensen dan in dat hele Friesland, en die praten ook nog eens gewoon Nederlands. Als die klote-alletonen tenminste opgerot sijn.

  • Dehnus Nörder, di 29 november 2011 19:48 Reageer op Dehnus

    Dehnus

    Dan neem je een mandje met eten een drinken mee Limbo!

  • Christiaan E., di 29 november 2011 19:46 Reageer op Christiaan

    Christiaan

    Veel gekker moet het toch niet worden. Ik stel voor: breng wat extra natuur in de stad, dan hoeven die malloten die op deze manier van de natuur willen genieten (maar duidelijk niet eens begrijpen wat natuur is) de natuur niet in te trekken. Ze kunnen immers niet langer dan een half uurtje lopen, hoor ik net.

  • Heleen Hupscher, di 29 november 2011 19:42 Reageer op Heleen

    Heleen

    de PVV is waarschijnlijk in de war met de zogenaamde "terrassen landbouw" en denkt dat dit ook toepasbaar is op de natuur.

    Binnenkort: vanuit uw terras uitzicht hoe een wolf een edelhert doodt.
    dat zullen PVV-ers als zogenaamde dierenliefhebbers niet echt prettig vinden....;-)

    inderdaad het is net de "vieze man"...

    overigens beheert Staatsbosbeheer (en wellicht andere organisaties) al natuurcampings. En er zijn al meerdere natuurkampeerterreinen zie http://www.natuurkampeerterreinen.nl/

    Maar de PVV zal Staatsbosbeheer net als Greenpeace een fundamentalistische milieu-organisatie vinden...
    de PVV stelde onlangs ook al voor om het hoofdkantoor van Greenpeace uit NL te verbannen. Nee ook dit is geen grap.

  • Jan B, di 29 november 2011 21:18 in reactie op Heleen Hupscher Reageer op Jan

    Jan

    Maar ook de vieze man trekt er op uit in de natuur.

    http://www.youtube.com/watch?v=l9BQDDIyb-o

  • , wo 30 november 2011 11:30 in reactie op Jan B Reageer op

    Ja, als het gras twee kontjes hoog is.................. leuk!!!;)

  • W.J. v/d Straat, di 29 november 2011 19:24 Reageer op W.J.

    W.J.

    Want als je wel een heel halfuur loopt zonder iets tegen te komen (wat op zich in dit land een topprestatie is) dan heb je natuurlijk trek in een biertje, behoefte aan een brievenbus om in te pissen of cafémeubilair om mee te smijten en in elk geval zin in een ober om te slaan....

    En dan lekker dronken naar huis rijden, toch ? .......
    We benne op de wereld om die te verbruiken, nietwaar....

  • El Che, di 29 november 2011 19:21 Reageer op El

    El

    "Let op: Dit is geen satire. "

    Het is goed dat dit er bij staat, want mijn eerste reactie was een schaterlach om zoveel domheid.

    Dit doet mij denken aan een ontmoeting in een bos:
    Een paar jaar geleden was ik met wat mensen aan het werk in een bos.
    Toen er een mevrouw passeerde. Zij kwam naar ons toe en vroeg ons, wanneer wij het bos eens gingen opruimen. Zij vond al die dode takken in het bos maar een rommeltje. Verbaasd keken we elkaar aan. Maar mevrouw u bent hier in een bos, niet in een stadspark, gaven we haar als antwoord. Ja zegt ze, maar dat is nog geen reden om al die dode rommel te laten liggen. Het hele bos ligt er vol mee. Jullie, maken er maar een rommeltje van.
    Met de neus omhoog liep ze verder, ons verbouwereerd en later schaterlachend achterlatend.

  • El Che, di 29 november 2011 20:00 in reactie op El Che Reageer op El

    El

    Toevoeging:
    Voordat die mevrouw verder liep vertelden wij haar: Mevrouw, dood hout leeft.
    Ja, daar komt al dat ongedierte van, gaf ze als antwoord.

  • YggY ..., di 29 november 2011 19:17 Reageer op YggY

    YggY

    En natuurlijk hoort daar ook een tosti-caravan bij:

    http://www.mijnpersbericht.com/wp-content/uploads/Tosti-Tent-300x218.jpg

    Of een Frites-kot op wielen, ook niet te versmaden:

    http://fotos.marktplaats.com/kopen/f/cf/neHlswSBbhH7M9o5+n/SxQ==.jpg

    Een haringkar dan ?

    http://www.orkestkobra.nl/images/haringkar.jpg

  • , wo 30 november 2011 11:27 in reactie op YggY ... Reageer op

    Nou, ik denk niet dat we ons hier erg veel zorgen hoeven te maken. De provincies Drente en Overijssel weten heel goed dat ze dat met de natuur hier nu juist NIET moeten doen.
    Als je een kroegentocht wil maken kan dat nog het beste in de randstad, en van de natuur genieten doen we hier ;)

  • Nieuw!: Veldman, wo 30 november 2011 13:09 in reactie op Reageer op Nieuw!:

    Nieuw!:

    Ehm Drenthe zit vol met bordjes, fietspaden, wandelroutes, bankjes, parkeerplaatsen bij vennen...die natuur in Drenthe is een groot recreatiepark voor fietsende gepensioneerde randstedelingen - met dito verpeste huisjes .

    Nee dat Drenthe is nu niet echt een voorbeeld van natuur.
    Best leuk verder hoor.
    Maar je kunt er met je scootmobiel doorheen scheuren die 'natuur' in Drenthe .

  • , wo 30 november 2011 14:25 in reactie op Nieuw!: Veldman Reageer op

    Dat is niet waar, Jolige, ja kijk, wanneer je ergens in een huisjespark-met-zwembad-en restaurant- en activiteitenfeesthuis een huisje huurt , ja dan heb je qua natuur een probleem.

    Wanneer je echt in een van de natuurparken, beschermde natuurparken als Dwingelderveld, Fochteloërveen, Nationaal landschap AA en Hunze of zo woont of rondtrekt(in elk dorp is wel een redelijk geprijsd hotelletje zo niet camping) valt het prima mee.

    OK, wanneer je echt ruig op pad wilt moet je met je rugzak de Andes in, of de Gran Sabana(Venezuela) of de Llanos(ook Venezuela), en als het minder ver moet dan de Pyreneëen aan de zuidkant.........maar ja, je woont in een dicht bevolkt Europa en dat zul je weten.

    Voor echt wilde natuur dus naar Zuid-Amerika, en dan niet de toeristische highlights maar op eigen vuist de Amazone af, of zo.

  • Nieuw!: Veldman, wo 30 november 2011 15:30 in reactie op Reageer op Nieuw!:

    Nieuw!:

    Kom op
    Ik ken Drenthe als mn broekzak .

    Inderdaad valt Fochterloörveen wel mee ; dat hele leipe gebied daar trouwens ; de voormalige Nederlandse strafkampenregio .
    Maar nog steeds goed door heen te scheuren op je scootmobiel hoor.


    Ik stoor me aan de Nederlandse Natuur-op-maat cultuur.
    Het is niet iets voor stoere mannen die het niet erg vinden vies en nat te worden .
    Het staat vol met allerlei leuke voorzieningen of het nu vogelkijkhutten zijn (fochterlooërveen bereikbaar met de auto) of bordjes bankjes naast hunebedden met een informatief bordje er bij.
    En de legioenen natuurbeheerder die er jaarlijks op uit gaan de natuur natuurlijk te houden .

    Het is gewoon recreatiepark met name voor bejaarden in Drenthe die na een lang babyboomleven in de randstad de oorspronkelijke bevolking verdreef om daar hun laatste dagen in alle luxe te slijten en het o zo mooie drenthe.

    Blij dat ze Groningen nog amper ontdekt hebben maar dat zal vast niet lang meer duren.

  • , wo 30 november 2011 15:47 in reactie op Reageer op

    Ik heb je nieuwe reactie alweer gezien, Jolige.Hoewel die nog niet leesbaar is.
    Ik woon hier nu ruim 30 jaar midden in een natuurgebied, dus ik neem aan dat ik een beetje weet waar je over kletst.
    Je kunt hier met een invalidenwagen niet terecht, zelf nauwelijks met een fiets.

    Het is echt lopen geblazen en wel naar alle kanten minimaal een uur, zo niet meer.En de laarzen aan , anders krijg je natte voeten.
    Maar ik begrijp dat jij Drente als je broekzak kent.
    Gefeliciteerd.

    In ieder geval kom je dan niet hier terecht.

  • Nieuw!: Veldman, wo 30 november 2011 16:03 in reactie op Reageer op Nieuw!:

    Nieuw!:

    niet liegen
    hoe kom je anders als snelheidsduivel hier heen?

  • , wo 30 november 2011 17:08 in reactie op Nieuw!: Veldman Reageer op

    Jij denkt nogal in hokjes, he?
    Het komt niet in je hoofd op dat iemand die in een natuurgebied woont wel minstens een pad heeft, zo niet een weggetje, om bij zijn/haar huis te komen?
    Dan ken je Drente toch niet zo goed als je pretendeert.
    Bereikbaarheid van woonhuizen is namelijk al enige tijd verplicht.
    Godlof.

  • Nieuw!: Veldman, wo 30 november 2011 17:49 in reactie op Reageer op Nieuw!:

    Nieuw!:

    ow en ik zou die paadjes niet kunnen vinden?

  • , wo 30 november 2011 18:37 in reactie op Nieuw!: Veldman Reageer op

    Nee, dat zei ik niet.
    Maar ik begrijp dat je dat niet snapte.
    Een discussie hierover lijkt me niet zo zinvol.
    En ik ben het ook een beetje zat de situatie hier uit te leggen.


    Ik woon buiten en ik heb een weg naar de bewoonde wereld.
    Is dat moeilijk te snappen?
    Dan mag je het wat mij betreft gewoon laten blijven..
    Baaibaai.
    Zwaaizwaai.

  • Nieuw!: Veldman, wo 30 november 2011 17:50 in reactie op Reageer op Nieuw!:

    Nieuw!:

    jij zegt net dat je een uur door de blubber moet zwalken alvorens je in je heilige koe met 300 km per uur richting de stad scheurt

    we weten allebei dat dat onzin is

  • , wo 30 november 2011 18:54 in reactie op Nieuw!: Veldman Reageer op

    Dat zei ik niet.
    Jammer dat ik je moet teleurstellen.

  • Nieuw!: Veldman, wo 30 november 2011 19:39 in reactie op Reageer op Nieuw!:

    Nieuw!:

    [Je kunt hier met een invalidenwagen niet terecht, zelf nauwelijks met een fiets.]

  • , do 01 december 2011 09:17 in reactie op Nieuw!: Veldman Reageer op

    Ik zei dat ik midden in een natuurgebied woonde alwaar je met een invalidenwagen niet terecht kunt, en nauwelijks met de fiets.
    Niet lezen wat er niet staat, joh.
    Dat is vervelend discussiëren.

  • Nieuw!: Veldman, do 01 december 2011 14:38 in reactie op Reageer op Nieuw!:

    Nieuw!:

    ach ja
    rijke babyboomer die nog fatsoenlijk in een villa op de hei kan wonen en vrolijk egeltjes platrijdt
    vermoedelijk niet eens geboren drent maar import zo rond 1975
    dochter op paardrijles, zoon crossmotor. inmiddels zijn ze zelf kindjes gaan maken in die randstad of Gronigen (stad der steden) met de wetenschap dat als ze maar yup genoeg zijn ze altijd weer kunnen doen wat mamma deed

  • Huub Philippens, di 29 november 2011 19:15 Reageer op Huub

    Huub

    Stand-up politician. Dat is een nieuw veelbelovend beroep,
    en een nieuwe studierichting in het incompetentiegericht onderwijs.

  • Thayli - Rah, di 29 november 2011 19:11 Reageer op Thayli

    Thayli

    Gelukkig weten onze politieke zwaargewichten de prioriteiten juist te stellen. En zijn er blijkbaar geen echte problemen om aan te pakken.

  • Tom Meijer, di 29 november 2011 19:09 Reageer op Tom

    Tom

    Wat een ongelooflijke onbenul is dit. Wat een simpel. Walgelijk.

  • - drammer -, di 29 november 2011 19:33 in reactie op Tom Meijer Reageer op - drammer

    - drammer

    Nou wat is er mis aan het idee?

    Kom nu eens met een strakke uitleg, wat er mis is om de natuur die door de belastingbetaler is betaald ook te laten zien en er van te genieten.

    Succes.

  • kees van eck, di 29 november 2011 20:22 in reactie op - drammer - Reageer op kees

    kees

    Je kunt in Nederland om weinig plaatsen een half uur wandelen zonder in een dorp met café tegen te komen. Natuur wil zeggen dat je andere levensvormen ook belangrijk vindt (en onmisbaar, maar biodiversiteit is wel een erg moeilijk woord). Juist omdat ook de belastingbetaler betaalt (er zijn ook mensen donateur en lid van natuurverenigingen, echt waar) voor de bescherming van de natuur mag ie ervan uit gaan dat dat dus ook gebeurt.

  • de_gewone man, di 29 november 2011 20:35 in reactie op - drammer - Reageer op de_gewone

    de_gewone

    is dit echt een serieuze vraag van je?

  • YggY ..., wo 30 november 2011 11:58 in reactie op de_gewone man Reageer op YggY

    YggY

    is dit echt een serieuze vraag van je?
    ==============

    Wanneer je de bijdragen van drammer inhoudelijk beoordeelt dan is het antwoord "ja".

  • - drammer -, wo 30 november 2011 19:01 in reactie op YggY ... Reageer op - drammer

    - drammer

    YggY,

    dan moet je dat ook nog kunnen. Waarom moet ik dan alles vertalen in Jip en Janneke taal (voor jou)?
    (lol)

  • , wo 30 november 2011 14:39 in reactie op de_gewone man Reageer op

    Voortaan niet meer naar de bekende weg vragen.
    Het antwoord is JA, en serieus.................gnegnegne.

  • de heer Meijerink, di 29 november 2011 20:40 in reactie op - drammer - Reageer op de heer

    de heer

    Je achtertuin is geen natuur, pannekoek! Daarom dus.

  • - drammer -, wo 30 november 2011 19:03 in reactie op de heer Meijerink Reageer op - drammer

    - drammer

    Jammer voor jou maar mijn achtertuin is wel natuur, puur natuur en soms eten "wij" er "samen" een pannekoek. Lekkerj oh!

  • hr. arryo, di 29 november 2011 20:54 in reactie op - drammer - Reageer op hr.

    hr.

    Nou Drammer, een mens heeft nooit voor de volle honderd procent ongelijk ... ook jij niet. En hij ook niet. En niemand misgunt die recreatieondernemer zijn nering. Wat er mis is aan het verhaal van de heer van Bemmel is wat mij betreft bijvoorbeeld zijn notie dat 'agrarische ondernemers als geen ander [weten] hoe je met natuur om moet gaan', zijn notie van natuur: 'als ik een half uurtje in de natuur loop, dan heb ik echt behoefte aan een terrasje, of aan iets moois wat daar is …' en ook zijn voorstelling van zaken voor wat betreft de vereenvoudiging van het aanvragen vergunningen (niet honderd vergunningen, maar één … niet twaalf jaar wachten) is toch wel wat simplistisch.
    Is dat genoeg verkeerds, Drammer?

  • Babette van Dijk, wo 30 november 2011 10:47 in reactie op - drammer - Reageer op Babette

    Babette

    De natuur was er eerder dan jouw belastingbetaler... En als ik me niet vergis, zal de natuur ons ook royaal overleven: gelukkig maar! Het bovenstaande in acht nemende, maken wij er een ongelooflijk zootje van!

  • - drammer -, wo 30 november 2011 19:06 in reactie op Babette van Dijk Reageer op - drammer

    - drammer

    Daarom stem ik op de "juiste" politieke partij, om deze wijze toch invloed te kunnen krijgen ook over het geld van de belastingbetaler.

    Om weer eerlijk te zijn, dat lukt aardig.

  • Babette van Dijk, do 01 december 2011 09:07 in reactie op - drammer - Reageer op Babette

    Babette

    "Daarom stem ik op de "juiste" politieke partij, om deze wijze toch invloed te kunnen krijgen ook over het geld van de belastingbetaler."

    Met uw vermeende "invloed" over het geld van de belastingbetaler heeft u (gelukkig) nog lang geen invloed op de natuur...

    "Om weer eerlijk te zijn, dat lukt aardig."

    Overigens zie ik dat nog niet zo... Droom maar lekker verder...

  • Tom Meijer, wo 30 november 2011 14:04 in reactie op - drammer - Reageer op Tom

    Tom

    Sorry hoor maar dit vind ik beneden mijn waardigheid. En die heb ik nog steeds ondanks alles.

  • Tom Meijer, wo 30 november 2011 14:19 in reactie op Tom Meijer Reageer op Tom

    Tom

    Een ding toch nog maar.

    Laten we een ding afspreken. U blijft met Uw gore tengels van mijn belastingcenten af, dan blijf ik met mijn gore tengels van de Uwe af.
    U moet niet doen alsof Uw ideeen over belastingopbrengst en besteding mainstream zijn. Dat is niet zo, U behoort tot een minderheid. Bedenk wat dat voor Uw aandeel betekent. En bedenk ook dat individuen gelukkig niet bepalen wat er met 'hun' belastinggeld wordt gedaan. Stop dat domme gejengel over het besteden van Uw kleine aandeel eens. Het leidt nergens toe, alleen tot frustratie.

  • - drammer -, wo 30 november 2011 19:03 in reactie op Tom Meijer Reageer op - drammer

    - drammer

    Bij jou? (lol)

  • - drammer -, wo 30 november 2011 18:59 in reactie op Tom Meijer Reageer op - drammer

    - drammer

    Tja, is dit een manier om onder"iets" uit te komen. Jouw waardigheid en er ook nog beneden. Laat me niet lachen. (lol)

  • hr. arryo, di 29 november 2011 19:04 Reageer op hr.

    hr.

    Je ziel aan de duivel te verkopen is misschien nog te beschouwen alscreatieve ondernemerslust. Echter, het verkopen van andermans ziel (die laatste restjes natuur die ons nog op fietsafstand rest), is op zijn minst onwenselijk en uit de mond van een pVVd-er klinkt het ongehoord asociaal.

  • de heer Meijerink, di 29 november 2011 19:04 Reageer op de heer

    de heer

    En dan denk je dat je de ergste gekkigheid al een keer heb moeten aanhoren! Het woprdt tijd dat deZ-verpleging ingrijpt. Hoe kan heet zijn gebeurd dat zoveel mafkezen in een keer ontsnapt zijn uit de inrichting, waar ze liefdevol werden verpleegd, en door de GBL de kamer in zijn geloodst?
    Brievenbuspissers, agressieve dronkaards, vechtersbazen (het liefst in hun eigen gezin), paranoïde Indo's, belastingontduikers, etc, het rijtje enge mannetjes en vrouwtjes van de GBL wordt per week langer.

  • Peter Brand, di 29 november 2011 19:02 Reageer op Peter

    Peter

    Wat is er zo vreemd aan? Of gaan we nu roepen dat Nederland nog ongerepte natuur heeft? Dit land is een van de dichtbevolkste landen ter wereld. Als we echt weer ongerepte natuur willen, moeten we terug naar 8 miljoen mensen. Maar ja, dat zit er niet in.

  • Sjouke Boonstra, di 29 november 2011 20:27 in reactie op Peter Brand Reageer op Sjouke

    Sjouke

    == Of gaan we nu roepen dat Nederland nog ongerepte natuur heeft? Dit land is een van de dichtbevolkste landen ter wereld. ==

    En dáárom wil je het laatste beetje natuur dat er nog wél is in Nederland, volbouwen met terrasjes, campings, enzovoort. Omdat het al zo vol is, moet het nóg voller.

    Da's PVV-logica.

  • marietje jansen, di 29 november 2011 22:21 in reactie op Peter Brand Reageer op marietje

    marietje

    Nou, als al die PVV-stemmers weer terug onder hun steen kruipen, hebben we ruimte zat. En eindelijk weer frisse lucht en heldere ideeën.

  • Rob van Kan, di 29 november 2011 18:59 Reageer op Rob

    Rob

    Past helemaal in het stramien, verbaast me niks. Henk en Ingrid denken dat het Kralingse Bos "natuur" is, of dat de weilanden tussen Breda en Tilburg "natuur" zijn.
    Niemand spreekt ze tegen want als ze al in praatprogramma's verschijnen, worden ze volledig in de watten gelegd uit angst voor een boycot van oppermalloot Geert. En sommige van hun volgelingen slikken al deze shit voor zoete koek. Het komt tenslotte van de Grote Held. En zo wordt de geschiedenis verkracht door Bosma, de natuur pootje gelicht door Van Bhemmel en de rechtsstaat vertrappeld door Geert Zelf.
    Wanneer gaan jullie daar eens wat doen tegen deze waanzin?

  • Joe Speedboot, di 29 november 2011 18:59 Reageer op Joe

    Joe

    Het is alsof je naar 'de vieze man' zit te kijken die de ideeën van 'De Tegenpartij' staat uit te leggen.

  • Anja Lodewijks, di 29 november 2011 20:55 in reactie op Joe Speedboot Reageer op Anja

    Anja

    Maar dan wel erg slecht en humorloos nageacteerd.

  • het geweten, wo 30 november 2011 00:33 in reactie op Joe Speedboot Reageer op het

    het

    ZO!!
    Das één uit den ouden doosch. ;-)
    Of hebt ge de dvd box?

 

Reageren

opiniemakers

Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven