13 maart 10 08:54 Reageer (86) Economie RSS

Topman VNO-NCW: Wilders beschadigt onze reputatie

Bernard Wientjes: Zoals Wilders zich in Londen presenteerde als toekomstig premier van Nederland en vervolgens de Turkse premier Erdogan uitschold. Dat is ongehoord

Het optreden van Geert Wilders beschadigt de reputatie van Nederland in het buitenland enorm. Dat zegt voorzitter Bernard Wientjes van ondernemingsorganisatie VNO-NCW vandaag in een interview in de Volkskrant.

In De Volkskrant zegt Wienstjes:

'Zoals Wilders zichzelf laatst in Londen presenteerde als toekomstig premier van Nederland en vervolgens de Turkse premier Erdogan uitschold. Dat is ongehoord. De Engelse pers was diep geschokt over die vertoning.'

De werkgeversvoorzitter zegt imagoschade die Nederland door Wilders oploopt op termijn ook repercussies zal hebben voor de welvaart.

'Die hele discussie over hoofddoekjes, dat is totaal irrelevant. Maar hier is het belangrijker dan wat dan ook. Terwijl je nergens leest dat we voor onze welvaart in grote mate afhankelijk zijn van het buitenland.'

Wientjes is tweede op de Volkskrant-lijst van invloedrijkste Nederlanders.Hij erkent dat hij zaken zal doen met de PVV van Wilders, als die partij na de verkiezingen van 9 juni in de regering komt. Maar Wientjes huivert voor de gevolgen van regeringsdeelname van de PVV.

'Wij raden dringend af om ooit met de PVV in zee te gaan, dat is ook gebaseerd op onze internationale positie.'

Laatste Reacties (86) Reageer Reacties in wachtrij: 0

  • Jan van der Lee, zo 14 maart 2010 21:39 Reageer op Jan

    Jan

    Met Wilders discussieren op inhoud?
    Onzin.

    Hij bedient zich van onzinnige retoriek en blijkbaar zijn er in Nederland mensen die dat leuk vinden. Die gaan niet naar een andere partij als je hem bestrijd met argumenten. Die groep mensen is doof.
    Alle akties van de PVV tonen aan dat ze één ding willen en dat is NIET verantwoordelijkheid nemen. Logisch natuurlijk want die verantwoording durven en kunnen ze niet aan.

    Mijn advies na de verkiezingen aan de formateur: HEEL open formeren en de kiezer laten zien waarom welke partij wel of niet mee wil werken. Openheid is daarin essentieel, zodat de PVV niet kan claimen dat ze aan de kant gezet zijn, maar de andere partijen kunnen laten zien dat de PVV zelf wel schreeuwt, maar voor de verantwoordelijkheid wegloopt.

  • f winter, zo 14 maart 2010 13:45 Reageer op f

    f

    GW manipuleert de "domme" Nederlander. Niet nadenkende ontevreden arbeiders hangen aan zijn lippen. Lippen waar enkel one-liners uitkomen, ophitsen, peer-pressure, gebruik maken van.

    Wat ik raar vind is dat GW schijnbaar vrij intelligent is, dit vind ik tegenstrijdig met een extreem rechtse houding. Onderzoek heeft immers meerdere malen uitgewezen dat enkel mensen met een laag IQ/EQ extreem rechts kunnen worden. GW moet wel getraumatiseerd zijn ofzo...

    Ik heb veel vertrouwen in Cohen, hij zal op een rustige doch rechtvaardige manier korte metten maken met deze foute en gevaarlijke Venloënaar.

    Ik schaam me diep dat er zoveel domme Nederlanders zijn, waar is dat tolerante, diplomatische volk gebleven?

    Kopvoddentax.. tsss te gek voor woorden! Ik zou de statistieken wel eens willen zien van het aantal misdrijven die gepleegd werden door een moslima in hoofddoek! Bespottelijk gewoon. Ik zit te wachten op een actie/demonstratie. Mijn ouders en de jaren 60 generatie zouden dit nooit over hun heen hebben laten komen. Waar blijft de opstand? Graag zou ik samen met mijn mede landgenoten (autochtoon en allochtoon) de strijd willen aangaan. Goed voor de verbroedering die tot een constructieve verbetering kan leiden.

    Wat me nog het meest stoort is dat GW zegt dat keppeltjes en kruisjes geen probleem zijn omdat die wel bij onze cultuur zouden horen, waar baseert hij dit op? Puur zijn eigen referentiekader?

    Ik zeg insmeren met pek en veren en de hele wereld laten weten dat wij dit soort ideeën niet in dit land en zeker niet in de tweede kamer tolereren. Liefst voordat we (terecht) een doelwit voor repercussies worden.

    I have a dream!

  • Een BeetjeNuanceGraag, zo 14 maart 2010 15:14 in reactie op f winter Reageer op Een

    Een

    Je word op je wenken bediend. Volgende week zondag is er een demonstratie:

    http://www.facebook.com/group.php?v=info&gid=363631074757#!/photo.php?pid=3579305&op=1&o=global&view=global&subj=363631074757&id=562552995

  • f winter, di 16 maart 2010 11:48 in reactie op Een BeetjeNuanceGraag Reageer op f

    f

    Thx! Zal er zijn!

  • Chrisis a, zo 14 maart 2010 18:06 in reactie op f winter Reageer op Chrisis

    Chrisis

    GW wordt gedreven en gesubsidiëerd door Amerikaanse en Israelische zionistische organisaties... zijn kruistocht tegen alles wat ook maar een zweem Islam aan zich heeft kleven.

  • uitgeschreven uitgeschreven, zo 14 maart 2010 12:53 Reageer op uitgeschreven

    uitgeschreven

    Buitenlandse vrienden vragen mij met enige regelmaat hoe het kan dat wij een fascistische partij hebben. Want zo wordt Wilders in veel landen geportretteerd. Zelfs in Italië, waar men met Berlusconi nu niet bepaald een eigen schone lei heeft, spreekt men ronduit van "de Nederlandse fascistische partij met Mozart aan het hoofd".

    Inderdaad een kwalijk beeld van ons land. Het lijkt wel of wijzelf de enigen zijn die onszelf verbieden die club "fascistisch" te noemen. Althans zo brengen onze media dit. Of dat verstandig is of je kop in het zand steken inhoudt, dat moet een ieder maar voor zich beslissen.

  • Gerwin van Eersel, zo 14 maart 2010 22:21 in reactie op uitgeschreven uitgeschreven Reageer op Gerwin

    Gerwin

    [Want zo wordt Wilders in veel landen geportretteerd.]

    Dat vind ik ongelukkig geformuleerd is. Ik zou zeggen "Dat durft men in het buitenland wel te benoemen."

    Als illustratie nog Glen Beck van Fox News, de man die Obama extreem links noemt.

    http://www.politico.com/blogs/michaelcalderone/0709/Foxs_Beck_Obama_is_a_racist.html

  • Joop den Uil, zo 14 maart 2010 11:07 Reageer op Joop

    Joop

    ik denk dat Wientjes liever zelf premier wil worden en dat ie bang is dat zijn 67 jaar met pensioen plannetjes niet meer door kunnen gaan.
    Hij heeft er nooit een geheim van gemaakt zich bij de linkerflank van de vvd thuis te voelen , en anticipeert vast op 9 juni !
    het is ongepast dat een werkgeversorganisatie zich op een dergelijke manier met de politiek bemoeit; realiseert hij zich niet dat door onze bemoeienissen in Afganistan ook een deel van het midden oosten voor ons gesloten is ? of is het toeval dat ons exportquotum vrijwel nul is in die regionen.

  • Sasha Berkman, zo 14 maart 2010 14:13 in reactie op Joop den Uil Reageer op Sasha

    Sasha

    Wat een onzin. Nederland is niet van de Wilders kliek maar van ons allemaal. Wilders aanhangers met hun grote mond over vrijheid van meningsuiting blijken alles en iedereen die kritiek op hun fascistoide leider heeft de mond te willen snoeren. Het lijkt me volstrekt duidelijk dat Wilders slecht is voor Nederland. Niet alleen voor moslimnederlanders maar voor ons allemaal.

  • Een BeetjeNuanceGraag, zo 14 maart 2010 15:20 in reactie op Joop den Uil Reageer op Een

    Een

    Jij lijkt dus te denken dat als wilders aan de macht komt dat dit onze export naar het midden oosten zal doen groeien???

    Wientjes heeft het volste recht om als vertegenwoordiger van een grote werkgeversorganisatie zijn zorgen uit te spreken over het volstrekt idiote gedrag van Wilders en dat dit zeer ernstige gevolgen heeft voor onze export. Het wordt tijd dat de wildersaanhangers (die het allemaal geweldig lijken te vinden) inzien dat hij ons land op deze manier op een geweldige manier in de onze eigen voeten schiet. Hij is alleen maar als een razende wild om zich heen aan het slaan (verbaal). Lost dat wat op?

  • Joop den Uil, zo 14 maart 2010 19:45 in reactie op Een BeetjeNuanceGraag Reageer op Joop

    Joop

    wientjes moet zich er gewoon buiten houden... hij vertegenwoordigt werkgevers en die zijn -nemen we maar aan- een afspiegeling vh volk.
    als hij zo nodig politieke uitspraken wil doen, moet hij een andere baan nemen en niet ''namens de werkgevers spreken''.

    zijn volgende uirspraken zijn waarschijnlijk voor ''meer oorlog'' want dat is weer werkgelegenheid voor vliegtuigjes...

    zijn gebalk is een verkapt stemadvies en dat moet en mag ie niet doen als vertegenwoordiger van een niet-politieke groep.

  • Een BeetjeNuanceGraag, zo 14 maart 2010 20:50 in reactie op Joop den Uil Reageer op Een

    Een

    Ik sluit me aan bij Prins Pils. Jij slaat kromme onzin uit. Vrijheid geldt kennelijk niet voor mensen die iets zeggen wat jouw niet welgevallig is. Dat is nu juist het dubbele van de PVV. Ze zeggen dat ze voor de vrijheid zijn, terwijl ze het tegenovergestelde bedoelen. Iedereen die het niet met de pvv eens is word verketterd.

  • Prins Pils, zo 14 maart 2010 18:34 in reactie op Joop den Uil Reageer op Prins

    Prins

    Je wordt hierbij genomineerd voor de kromme-onzinprijs.

  • de_gewone man, za 13 maart 2010 18:26 Reageer op de_gewone

    de_gewone

    Als de motivatie, om Wilders te bestrijden, alleen maar voortkomt uit de angst voor economische schade en een achteruitgang in onze welvaart is er iets goed mis met ons morele kompas.

    ps: ik schrijf bewust Wilders en niet de PVV.

  • Prins Pils, za 13 maart 2010 19:47 in reactie op de_gewone man Reageer op Prins

    Prins

    Je wilt meer gronden, gewone man? Komen ze.

    1. Wilders geeft van veel interne problemen de islam de schuld, maar de hoge jeugdcriminaliteit onder Marokkanen is niet te wijten aan de islam. Die onder Antillianen is namelijk net zo hoog, zelfs nog iets hoger, terwijl die onder Turken een stuk lager is. De oplossing voor de hoge jeugdcriminaliteit onder Marokkanen en Antillianen is dan ook een beter functioneren van het politioneel-justitieel-pedagogische apparaat, maar daar heeft Wilders nog geen enkel reëel en uitgewerkt voorstel voor gedaan.

    2. Wilders geeft de islam ook de schuld van veel internationale problemen omdat (alleen) de islam een geweldadige religie zou zijn. Echter, Al Qaida en gelijke terroristische groeperingen zijn opgericht en hebben nog steeds veel aanhang omdat het Westen, in ieder geval de Verenigde Staten, diverse landen in het Midden-Oosten streken heeft geleverd en Israël steeds maar weer de hand boven het hoofd houdt. Terwijl de joodse diaspora voornamelijk een gevolg is geweest van Romeins geweld en de eigen wens naar het economisch veel beter draaiende Westen te emigreren, en de Arabieren nog minder schuld hadden aan de Duitse jodenvervolging. Verder hebben christenen ook heel veel op hun geweten:
    - de Spaanse inquisitie
    - slachtpartijen onder en ondrukking van Indianen
    - gewelddadigheden tegen en onderdrukking van Maori's en Aboriginals
    - de Apartheid
    - honderdduizenden doden in Afrika door verbod op condoomgebruik door de kerk
    - bloedige strijd in Noord-Ierland tussen protestantse en katholieke christenen
    - militaire dictaturen en zelfs doodseskaders in Latijns Amerika
    - kruistochtachtige exercities tegen andersdenkende christenen door katholieken
    - de slavernij in de VS
    - initiatie en uitvoering van vermoorden van 6 miljoen joden
    - weidverbreid seksueel misbruik
    Men zal wellicht willen stellen dat 'christenen' en 'uit naam van het christendom' niet hetzelde is, maar dat onderscheid maakt Wilders ook niet als het gaat om islamieten vs. uit naam van de islam.

    3. Dat Nederland zou islamiseren, dus maatschappelijk overgenomen geworden door de islam, is onzin. De berekeningen van het CBS laten weliswaar zien dat het percentage moslims toeneemt, maar dat die toename steeds langzamer gaat, door o.a. een steeds lager geboortecijfer, en in 2050 op zijn hoogst acht procent is. Daar komt nog bij dat uit onderzoek blijkt dat een aanzienlijk deel van de jonge moslima's een hoofddoek draagt uit protest tegen de criminalisering van hun religie door Wilders c.s. Wilders verergert dus het islamiseren!

    4. Wilders discrimineert zelf, want zijn kopvoddentax mocht niet gelden voor jodinnen en nonnen. Dit geldt ook voor islamonderwijs. Dat wil hij verbieden, maar katholiek en joods onderwijs wel blijven toestaan. Terwijl er in de Bijbel en Thora ook allerlei discriminerende teksten staan. Deuteronomium 22 schrijft bijvoorbeeld voor dat maagden en hun sexpartners gestenigd moeten worden tot de dood erop volgt, indien zij nog niet getrouwd zijn. Wilders' verdediging dat het Oude Testament vervangen is door het Nieuwe Testament is onzin. Dat staat nergens in het Nieuwe Testament, en beiden boeken worden door de katholieke kerk als het Woord van God beschouwd.

    5. Het uitzetten van criminele etnisch allochtonen is een oplossing die averechts zal werken. Die criminelen zullen er hartelijk om lachen, want ze krijgen geen straf en zijn in no-time weer terug. Dat ze dan illegaal zijn nemen ze voor lief. Het alternatieve voorstel van Wilders, om criminele etnisch allochtonen ná hun straf uit te zetten, is in tegenspraak met de grondwet die discriminatie verbiedt. Daar komt bij dat het voorstel van Wilders om maar één paspoort te mogen hebben maakt dat mensen überhaupt niet meer kúnnen worden uitgezet.

    6. Wilders is hypocriet, want hij geeft af op de islam wegens hun homodiscriminatie, maar ondertussen komt zijn eigen aanhang voor een belangrijk deel van neofascisten, die fel anti-homo zijn. En van conservatieve joden en christenen, die ook anti-homo zijn.

    7. Gebrek aan verstand van zaken gecombineerd met emotioneel reageren is een beproefd recept voor Kabinetje Omvallen. Met de PVV in de regering kunnen we elk jaar naar de stembus, en vervalt Nederland in no-time tot een land á la het Italië van de jaren '70-'90: één grote bestuurlijke wanorde, met economische tegenspoed als gevolg. En als de PVV de meerderheid krijgt in het parlement kan Nederland zich opmaken voor rellen, vergeleken waarmee die in de Franse voorsteden slechts een opstootje waren. Islamieten/etnisch allochtonen zullen discriminerende maatregelen - terecht - niet pikken en in opstand komen, hoezeer sommigen van hen ook zelf criminelen zijn.

    8. Nederland is zelf actief moslims gaan werven in het buitenland, in de jaren '60 - '80, om aan de toenemende vraag naar arbeidskrachten te kunnen voldoen. Dan kan nu, met behoud van aanzien in de internationale gemeenschap, niet overgegaan worden tot deportatie omdat moslimvrouwen hoofddoeken dragen en de helft van de islamitische bevolkingsgroepen een hoge jeugdcriminaliteit kent.

    9. Wilders weigert om zijn sociaal-economische plannen, voor zover die concreet zijn, door te laten rekenen door het Centraal Planbureau, waardoor men nooit van tevoren weet of ze haalbaar zijn en wat voor effecten ze precies hebben. Wilders wil zelfs het CPb opheffen!

    10. Wilders is alleen naar de buitenwereld toe een democraat. Hoezeer hij dat intern niet is blijkt uit het commentaar van Bart Jan Spruyt, mede-oprichter van de PVV en lid van de Edmund Burke Stichting, een rechts-conservatieve denktank in Nederland. Spruyt: "Wilders wil alles zelf in de hand houden. Zijn verzet tegen inhoudelijke verbreding gaat gelijk op met zijn verzet tegen personele verbreding. Hij wil geen concurrenten, maar omringt zich met mensen die loyaal zijn aan zijn partij 'Ik Geert Wilders'. Hij vond het aanvankelijk ook niks om de naam Groep Wilders te veranderen in Partij Voor de Vrijheid. Dat hij niet meedeed aan de Statenverkiezingen (en nauwelijks aan de Gemeenteraadsverkiezingen) past bij zijn vrees de regie kwijt te raken. Voor zijn besluit om geen echte vereniging op te richten, niet te kiezen voor subsidie en geen wetenschappelijk bureau te willen, geldt hetzelfde. Dat zou een kantoortje zijn geworden waar hij geen totale greep op heeft. Het heeft allemaal met elkaar te maken."

    11. Wilders wil niet openbaar maken wie hem c.q. zijn partij financiert. De kans is dan reëel dat buitenlandse groeperingen, bijvoorbeeld conservatief-christelijke Amerikaanse, hier wezenlijke invloed gaan krijgen op de politiek.

    12. Met Wilders als vertegenwoordiger slaat Nederland een pleefiguur in het buitenland, als we al niet in no-time ruzie hebben met allerlei landen. Dat slaat o.a. heel snel terug op onze economie. Het VNO/NCW maakt zich daar ernstig zorgen over, bij monde van voorzitter Bernard Wientjes. Wientjes beschreef hoe Wilders zich in Groot-Brittanië voordeed als de nieuwe premier van Nederland, en tegelijkertijd de Turkse premier Erdogan belachelijk maakte. Dat vond Wientjes not done. In reactie daarop stelde Geert Wilders: ''Wientjes vertegenwoordigt de werkgevers van Nederland niet. Hij overlegt vooral in de papieren bureaucratische werkelijkheid van de SER en de Stichting van de Arbeid, vanuit zijn comfortabele vergaderstoel.' Ook noemde Wilders het VNO/NCW "Wientjes en zijn semi-ambtenarenclubje."

    13. Wilders' voorstellen zijn vaak niet uitvoerbaar, door tegenstrijdige wetgeving of grote consequenties op andere vlakken waar hij geen rekening mee houdt. Dat is hem al vaak verteld, maar daar is hij Oost-Indisch doof voor. Zelfs Ayaan Hirsi Ali heeft zich afgekeerd van Wilders omdat hij geen reële oplossingen biedt.

    Lijkt me meer dan voldoende grond. Deze man maakt Nederland slechter, niet beter.

  • de_gewone man, za 13 maart 2010 21:10 in reactie op Prins Pils Reageer op de_gewone

    de_gewone

    dank je voor de opsomming van deze argumenten, dit is precies wat ik bedoel. De discussie gaat teveel over economie, welvaart en aanzien in de rest van de wereld, als dit alleen de maatstaven zijn waarlangs wij onze denkbeelden bepalen (V.O.C.-mentaliteit) zijn we in mijn ogen een arme samenleving, bekeken met de ogen van de VVD en het CDA blijkbaar een ideale samenleving.

  • Zjen Zen, za 13 maart 2010 23:51 in reactie op Prins Pils Reageer op Zjen

    Zjen

    Ik heb dit opgeslagen Prins Pils. Mag ik het gebruiken naar mijn goede inzicht?

  • Prins Pils, zo 14 maart 2010 18:25 in reactie op Zjen Zen Reageer op Prins

    Prins

    Zjen,

    Tuurlijk. Let wel even op de taalfouten, want dit was op punten een nieuwe versie die daarop nog gecontroleerd moest worden. Verder is er voor punt 13 is er nog een mooi voorbeeld. In de thuiszorg werken nogal wat moslimmeiden. De zorg in zijn totaliteit stevent door de vergrijzingsgolf die zich aan het ontwikkelen is af op een personeelstekort van niet minder dan 450.000 mensen in 2025, bij ongewijzigd beleid. Dat wordt al enorm moeilijk om op te lossen als je alle moslims in Nederland laat blijven. Dan moet je vooral nog de moslims gaan deporteren, zoals Wilders wil.

    (Ik ziet hier in het - gelukkig zonovergoten - Val Thorens, dus overdag sta ik op de lange latten. Vandaar dat het wat langer duurde.)

  • Zjen Zen, zo 14 maart 2010 18:44 in reactie op Prins Pils Reageer op Zjen

    Zjen

    Hey Bedankt Prins!

    En stuif de sneeuw mooi op! Super. Geniet ervan.

  • Piet Knollema, zo 14 maart 2010 08:47 in reactie op de_gewone man Reageer op Piet

    Piet

    Angst voor economische schade en een achteruitgang in onze welvaart is slechtts één van de redenen waarom het noodzakelijk is Wilders te bestrijden. En zeker om te voorkomen dat deze man directe invloed krijgt op het landsbestuur.

  • , zo 14 maart 2010 10:11 in reactie op de_gewone man Reageer op

    Gewone man:
    Zou jij de termen Moreel Kompas en Wilders niet in één zin willen noemen.
    Die hebben namelijk totáál niets met elkaar te maken en óók al NIETS met elkaar gemeen.

  • de_gewone man, zo 14 maart 2010 12:39 in reactie op Reageer op de_gewone

    de_gewone

    Volgens mij heb je niet goed gelezen wat ik in mijn bijdrage geschreven heb.

  • Sasha Berkman, zo 14 maart 2010 19:33 in reactie op de_gewone man Reageer op Sasha

    Sasha

    Natuurlijk is zijn anti-moslimfascisme ook een probleem. Zijn anti-moslimfascisme, zichtbaar in nazi achtige taal over moslims die klaarblijkelijk ook nog positief ontvangen wordt door een groot gedeelte van de Nederlands is een daarnaast ook nog beangstigend en leidt af van de werkelijke problemen. Noem mij eens e e n realistisch voorstel van die narcistische pipo? En nu niet beginnen over de AOW leeftijd svp.

  • de_gewone man, ma 15 maart 2010 11:29 in reactie op Sasha Berkman Reageer op de_gewone

    de_gewone

    Ik begin nu aan mezelf te twijfelen, blijkbaar wordt mijn bijdrage als pro-Wilders gelezen. Laat ik dan proberen die schijn weg te nemen, ik ben rabiaat-SP-er en verfoei de Persoon Wilders en zijn ideeen en uitingen. Als je mijn bijdragen nu nog eens leest, komt mijn bedoeling dan wel over?

  • Piet de Geus, za 13 maart 2010 14:49 Reageer op Piet

    Piet

    Wilders (LOI-diploma, 0,0 werkervaring buiten de Haagse kaasstolp) noemt Wientjes (keurige universitaire opleiding, 40 jaar bedrijven geleid) een ambtenaar. Dan hoeven we het niet eens meer over geloofwaardigheid te hebben. Hoog tijd dat Cohen die knaap eens vaderlijk toespreekt bij een kopje thee en hem vraagt hoe hij zijn toekomst nou eigenlijk ziet.

  • Sasha Berkman, zo 14 maart 2010 19:37 in reactie op Piet de Geus Reageer op Sasha

    Sasha

    mooie bijdrage :)

  • YggY ..., za 13 maart 2010 14:03 Reageer op YggY

    YggY

    Je kunt je natuurlijk afvragen, Wientjes, wie is die man nou helemaal of wat is die man. Maar op dit moment is dit statement van Wientjes wel belangrijk en wel vanwege de achterban. De achterban van Wientjes is stevig geworteld in de VVD en redelijk stevig in het CDA. Het gevaar Wilders ligt niet zozeer in de grootte van zijn beweging maar ligt meer in de bereidheid van anderen om met Wilders samen te werken. Het signaal wat Wientjes afgeeft is door het CDA als ook de VVD moeilijk te negeren en zou zelfs een samenwerking met Wilders onmogelijk kunnen maken. Zelfs al zou Wilders de grootste politieke beweging worden dan nog hangt zijn succes af van anderen. Wilders creëert de problemen zelf. Is hij, zoals hij zelf beweert, niet genegen tot compromissen dan zal hij alleen komen te staan, is hij wel bereid tot compromissen dan zal zijn verkiezingswinst snel verdampen omdat zijn achterban dit niet zal pikken.

    Ik vraag mij trouwens wel af welke politieke partij het zal toestaan dat Wilders MP van Nederland zal worden al was het alleen maar vanwege de internationale status van dit land.

  • Een BeetjeNuanceGraag, za 13 maart 2010 15:50 in reactie op YggY ... Reageer op Een

    Een

    oh Wilders is vast bereid tot compromissen. Maar hij formuleert altijd één breekpunt waarvan zijn partij de enige of bijna de enige is die dit standpunt heeft. Of dat nu in de gemeenteraden het verbod op de hoofddoekjes is of in de landelijke politiek de aow op 65 jaar.
    Vervolgens wentelt hij zich weer in zijn favoriete slachtofferrol: cordon sanitaire, elite die mij negeert, etc etc...

    Wilders is als dat ene vervelende jongetje op het schoolplein die alle meisjes aan de haren trekt, ruzie maakt met alle jongens en vervolgens huilt: meester niemand wil met me spelen!!! En de pvv-kiezer stampt met beide voeten in deze zielige act...

  • Zjen Zen, za 13 maart 2010 18:40 in reactie op Een BeetjeNuanceGraag Reageer op Zjen

    Zjen

    Een Tijl Uilenspiegel.

  • B Man, za 13 maart 2010 13:37 Reageer op B

    B

    Ook vervelend voor ons imago is dat ons systeem met meerdere partijen in het buitenland niet altijd begrepen wordt. Als Amerikanen en Engelsen krantenkoppen lezen dat de PVV de grootste partij is geworden denken ze dat de meeste Nederlanders achter Wilders staan.

  • Jager Verzamelaar, za 13 maart 2010 13:14 Reageer op Jager

    Jager

    wilders schaadt de reputatie van de gehele mensheid

  • Mostafa Mouktafi, za 13 maart 2010 17:42 in reactie op Jager Verzamelaar Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Wilders beschadigd ook zijn achternaam.
    Wie zou nu Wilders willen heten?!

  • Jager Verzamelaar, zo 14 maart 2010 00:13 in reactie op Mostafa Mouktafi Reageer op Jager

    Jager

    De broer van Wilders is een hele vriendelijke weldenkende man.
    Ik zou trots zijn als ik zo'n broer had.
    Hij heeft trouwens ook een weblog:
    http://www.dutchpolitics.org/

  • Mostafa Mouktafi, zo 14 maart 2010 13:16 in reactie op Jager Verzamelaar Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Dat bedoelde ik maar, Wilders beschadigt ook zijn broer!
    En wat heb je aan zo'n sloper?

  • Rick van Weerden Poelman, za 13 maart 2010 11:50 Reageer op Rick

    Rick

    Er wordt vaak geroepen dat je "inhoudelijk" moet debatteren met Wilders. Goed. Dat kun je zo zien. Maar hoe in Godesnaam kun je debatteren die met dit soort reacties op dit soort kritiek komt?'

    [Wilders is 'totaal niet onder de indruk' van de mening van Wientjes. De PVV'er zegt dat het aanpakken van massa-immigratie, criminaliteit en hoge belastingen Nederland juist sterker maakt 'en daar staat de PVV voor'.

    ''Wientjes vertegenwoordigt de werkgevers van Nederland niet. Hij overlegt vooral in de papieren bureaucratische werkelijkheid van de SER en de Stichting van de Arbeid, vanuit zijn comfortabele vergaderstoel.''

    ''Enorm veel burgers en ondernemers vinden de PVV en onze oplossingen sympathiek en nodig voor Nederland. Wientjes en zijn semi-ambtenarenclubje veranderen daar geen jota aan.'']

    Hier zit geen één inhoudelijk argument tussen. Het is oppervlakkigheid wat de klok slaat. En deze persoon wil dan de premier worden? En deze persoon wil anderen van "struisvogelpolitiek" betichten?

    Vaak roepen mensen ook dat we Wilders niet belachelijk moeten maken... Bij deze hoeft dat ook niet meer. Meneer doet het zelf al perfect.

  • Rouane Rabbit, za 13 maart 2010 18:25 in reactie op Rick van Weerden Poelman Reageer op Rouane

    Rouane

    -[Er wordt vaak geroepen dat je "inhoudelijk" moet debatteren met Wilders.]-

    Hij komt nooit, is de veel gehoorde klacht.

  • Fatima Bloodhooft, za 13 maart 2010 11:20 Reageer op Fatima

    Fatima

    Ik ben het zelden met Wientjes eens, maar deze keer moet ik het wel met hem eens zijn uit onze aversie tegen Wilders en zijn eventuele uitwerking op onze economie. Waar we allemaal mee te maken hebben.

    Ik kan me voorstellen dat bedrijven die zich in Nederland willen vestigen de kat maar een jaartje of wat uit de boom kijken. En dan maar hopen dat die kat geen oude, verdroogde mummie wordt.
    Ik kan me ook voorstellen dat landen of bedrijven in die landen, geen zaken meer met ons willen doen. Ik geef ze daarin groot gelijk.

    * Hm, misschien is een handelsboycot tegen Wilders wel wat. Kan hij straks alleen nog maar Jaffa's eten. *

    Vergeet niet dat economisch Turkije flink in opkomst is en we dat land nog weleens hard nodig kunnen hebben in de toekomst (of we dat nou leuk vinden of niet) en dat Erdogan schofferen dan niet het meest slimme is wat je kunt doen. Stel, en dat doen ze niet, Turken zijn slimmer dan Wilders, dat ze Nederlanders verbieden vakantie te vieren op de mooie stranden van Turkije. Oei, oei, dan breekt de hel los, hoor. Moet je die Hollanders dan horen mekkeren en blaten!

    En zo kan ik nog wel een paar landen vinden die zich geschoffeerd kunnen voelen door Wilders en dat zijn dan vast niet alleen moslimlanden.

    Voor het overige ben ik het met Joop Schouten eens.

  • zorba de griek, za 13 maart 2010 09:52 Reageer op zorba

    zorba

    ---- Wilders als MP----
    Maakt u zich vooral geen zorgen, dat gaat niet gebeuren.

    ---- En niet te vergeten ons aanzien in het buitenland.----
    Dat zijn we al kwijt dankzij het PvdA-veto over Uruzgan.

  • Een BeetjeNuanceGraag, za 13 maart 2010 10:44 in reactie op zorba de griek Reageer op Een

    Een

    Nou het aanzien in het buitenland gaat wel wat verder dan alleen bij de NAVO....

  • Rouane Rabbit, za 13 maart 2010 12:40 in reactie op Een BeetjeNuanceGraag Reageer op Rouane

    Rouane

    Paul weigert als oprechte PVV-aanhanger te erkennen dat Wilders schadelijk is voor de Nederlandse internationale relaties, daarom gooit hij het op een PvdA-gerelateerd item.

    Overigens was Wilders jarenlang ook voor vertrek uit Uruzgan, dat vergeten ze bij de PVV-aanhang regelmatig, sinds de PvdA het bewerkstelligd heeft.

  • Ruud Wiemer, za 13 maart 2010 10:49 in reactie op zorba de griek Reageer op Ruud

    Ruud

    Even de feiten voor je op een rijtje: het vertrek uit Uruzgan is een kabinetsbesluit geweest waar de PvdA als enige coalitie partij zich aan heeft gehouden. Uitspraak van Balkenende hierbij was: wat er ook gebeurt we vertrekken in 2010 uit Uruzgan ook Verhagen en van Middelkoop hebben zich in dezelfde bewoordingen uitgelaten. Ook de navo hebben het destijds geaccepteerd. Tevens is in 2009 een kamerbrede motie (ex CDA) aangenomen dat we in 2010 vertrekken. De rat Verhagen was de eerste die in september 2009 het besluit ter discussie stelde. Dus je stelling dat het een PvdA besluit was is onzin.

  • Stanley Messi, za 13 maart 2010 18:27 in reactie op zorba de griek Reageer op Stanley

    Stanley

    Ha, lachuh die Dijkhuis, schaamteloos, bijna sociopathisch, zoals de meeste PVVers, maar wel grappig. Zeker wel uitgeput heh Paul, na al die humor?

  • Gerwin van Eersel, zo 14 maart 2010 22:45 in reactie op zorba de griek Reageer op Gerwin

    Gerwin

    [Dat zijn we al kwijt dankzij het PvdA-veto over Uruzgan. ]

    Zoek de reactie van Bernard Hammelburg op BNR over die stelling eens op. Hij heeft onderzoek gedaan naar die stelling door beslissers in alle betrokken landen er naar te vragen.

    Bottom line; Niemand in de relevante buitenlanden (VS, Canada, Duitsland, VK, Australie et.c.) onderschrijft die stelling. Overal is de on- en off the record reactie diep respect voor wat NL gedaan heeft, en de melding dat het vertrek van NL al heel lang geleden aangekondigd is.

    De enige die deze stelling onderschrijft is de man die hem de wereld in het geholpen, Jaap de Hoop S.

  • Joop Schouten, za 13 maart 2010 09:51 Reageer op Joop

    Joop

    Topman VNO-NCW Wientjes beschouw ik als een van de mensen die de voedingsbodem hebben gecreëerd voor de huidige ontevredenheid van mensen waardoor ze PVV stemmen.

    Door zijn harde opstelling zijn veel mensen financieel slecht af.

    Hij zou in de spiegel moeten kijken.

    Over onbehouwen gesproken.

  • Aert Willem d'Holbach, za 13 maart 2010 10:10 in reactie op Joop Schouten Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Waarom zoekt u altijd naar een schuldige? Zou het niet veel constructiever zijn om eens naar een oplossing te zoeken?

  • Opinius Media, za 13 maart 2010 11:27 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Opinius

    Opinius

    Ps ,aan Aerdt die een voorstander is van het aandragen van oplossingen.
    Ik draag als oplossing een opvoeding-omgangsvormen -cursus voor de man aan, die zich als nederlandse politicus in het buitenland in het al evenzo niet in politieke kringen weet uit te drukken.

  • Aert Willem d'Holbach, za 13 maart 2010 11:40 in reactie op Opinius Media Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Met alle respect... ik maak mensen niet snel voor dom uit maar in dit geval maak ik graag een uitzondering. Mijn opvatting is dat Wilders niet het probleem is. Voor het overige wil ik daar niets aan toevoegen als u toch niet de moeite neemt het probleem te doorgronden.

  • Rouane Rabbit, za 13 maart 2010 12:43 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Rouane

    Rouane

    -[Mijn opvatting is dat Wilders niet het probleem is.]-

    Het probleem bestaat niet. Dat is simplistisch denken.

    In een samenspel van krachten komt Wilders naar voren en zet ons land voor joker.

    Dat is een ernstig probleem waarmee we te maken hebben. Wie dat ontkent is in mijn ogen ziende blind. Meneer Wientjes heeft groot gelijk.

  • Opinius Media, za 13 maart 2010 12:55 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Opinius

    Opinius

    ... niet de moeite tot doorgronden genomen,?? waarschijnlijk leest U mij niet,maakt verder ook niet uit..U veronderstelling is slechts daarmee voor Uw eigen rekening
    goed.
    Om de algehele erosie nu niet nog groter te laten worden ,achtte ik mijn voorstel een overweging waard hoor.In het aandragen van een oplossing,(die U een oproep toe deed)deze achtte ik intussen om de schade in dit stadium niet nog groter te laten worden nog niet zo slecht hoor.
    Soms moet je als je jaren lang niet hebt opgelet , niet alleen de oorzaak van een probleem doorstastend in zijn basis aanpakken,maar zelfs intussen en gelijkertijd subiet ook overgaan om de gevolgen daaruit een hoofd te bieden,dat zijn de consequenties als je slecht opgelet hebt .Men heeft dan dubbel werk aan dringende taak.

  • Peer JaWel, za 13 maart 2010 13:37 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Peer

    Peer

    Oplossingen heb ik zat maar niemand luistert naar mij.

  • Een BeetjeNuanceGraag, za 13 maart 2010 10:57 in reactie op Joop Schouten Reageer op Een

    Een

    Het schijnt u te ontgaan dat als het slecht gaat met het bedrijfsleven dat u dan uiteindelijk helemaal geen baan meer hebt...

    Wilders zal uw baan worst zijn. Als hij zijn persoonlijke vendetta tegen de islam maar kan uitvoeren. Wat dat voor schade aanricht voor bedrijven interesseert hem geen biet.

    Wij zijn een piepkleine stip op de wereldbol. Zo klein dat zelfs de naam van onze hoofdstad half in de Noordzee moet worden geschreven. En op dat kleine stukje aarde hebben we het geschopt tot 16e economie van de wereld. En dat is omdat we een open blik naar de wereld hebben en met iedereen willen samenwerken en handel drijven. Dat is essentieel voor onze economie. Het wordt tijd dat pvv-stemmers dat zich eens gaan realiseren. Als we het bekrompen nationalistische gedachtengoed van Wilders gaan uitvoeren en iedereen in de wereld maar voor de benen gaan schoppen zoals wilders doet is het hier snel afgelopen met onze welvaart.

    Als voorbeeld: een aantal jaren geleden kwam er in Polen een populistische tweeling aan de macht. Die gingen bij iedere beslissing in europa dwars liggen. Het gevolg was dat niemand polen nog serieus nam en dat ze volstrekt genegeerd werden. Bij de volgende verkiezing hadden de polen hun lesje geleerd en deze twee werden weg gevaagd. Voor pvvstemmers klinkt het niet populair, maar we hebben elkaar echt nodig in deze wereld. Met alleen israel (wilders' hoofdsponsor) komen we er niet...

  • Opinius Media, za 13 maart 2010 11:21 in reactie op Joop Schouten Reageer op Opinius

    Opinius

    Evengoed heb ik met dit "lopend armoeiig nederlands visitekaartje "dat zich in het buitenland als zodanig presenteert erg veel moeite.
    Zijn uitlatingen getuigen van volstrekte ondeskundigheid en volslagen afwezigheid van diplomatie.
    Ongeacht wie zich zo in diplomatieke kringen ventileert.
    De man wil voortdurend het fatsoen opvijzelen van de samenleving,ik stel voor dat deze man als eerste dan een cursus omgangsvormen krijgt.

  • Joop Schouten, za 13 maart 2010 11:53 in reactie op Opinius Media Reageer op Joop

    Joop

    Werk is voor iedereen van belang.
    Internationale goede betrekkingen ook.

    Wientjes is aanhanger van het neoliberale gedachtegoed.
    Hij heeft daar geen kritiek op geleverd.
    Dat stoort me.

    Ik heb z'n stuk gelezen.
    Hij denkt dat het met de werkeloosheid wel zal meevallen.
    Ik denk van niet.

  • Opinius Media, za 13 maart 2010 13:02 in reactie op Joop Schouten Reageer op Opinius

    Opinius

    Dan moet de meneer van de vvd zich voorál juist zo blijven ventileren in het buitenland Joop, dat is geweldig goed voor het nederlands economisch handelsverkeer ,dan weet je in elk gevál al zeker ,dat die werkeloosheid nog verder de "goede" richting in schiet.

  • Aert Willem d'Holbach, za 13 maart 2010 09:46 Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Er zijn natuurlijk meer rampscenario's denkbaar maar dit is er inderdaad een van. De vraag is alleen: "hoe kun je een ramp afwenden?". Mij lijkt het logisch om de oorzaak eens goed aan te pakken en er voor te zorgen dat er geen redenen meer zijn om achter deze man aan te lopen. Zolang echter de gevestigde orde blind blijft voor de gevoelens van een groot deel van de stemmers (goedemorgen meneer Cohen, vannacht geen last van uw buren gehad? mooi zo) zal dit grote deel van de stemmers blind achter de blonde (volgens mij wordt hij steeds grijzer) man aan blijven hobbelen. De komende verkiezingen hebben we geen antwoord op Wilders nodig, de komende verkiezingen hebben we een antwoord voor al die verloren kiezers nodig.

  • Meneer Dick, za 13 maart 2010 10:39 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Meneer

    Meneer

    Het is toch veel SIMPELER en LEKKERDER om af te geven op een persoon, die slechts een weerslag is van veel maatschappelijke problemen.

    Hij roept, tiert en scheldt, en nog pakken de gevestigde partijen de problemen onvoldoende aan. Moet Wilders dan nog harder roepen, tieren en schelden?

  • jaap vos, za 13 maart 2010 11:13 in reactie op Meneer Dick Reageer op jaap

    jaap

    Er zijn problemen in Nederland en daar moet op politiek gebied beleid over gemaakt worden, maar eerst moet daarover gesproken worden. DE MANIER WAAROP geert dat doet is de stijl van een marktkoopman en een oplossing voor hetgeen heeft hij al helemaal niet. Als hij een oplossing heeft is het liefst een botte harde & daardoor gelukkig bij voorbaar onuitvoerbaar voorstel, bv de door hem genoemde kopvoddentax. Gelukkig durft hij niet te regeren & verschuift hij zijn aandacht naar de Haagse gemeenteraad zodat hij daar de boel op stelten kan zetten met allerlei beledigende superlatieven !!! Hij is volstrekt belachelijk door zijn manier van doen / zich uiten !!

  • Aert Willem d'Holbach, za 13 maart 2010 11:20 in reactie op Meneer Dick Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Ik ben bang van wel meneer Dick, ik ben bang van wel.

  • Opinius Media, za 13 maart 2010 11:38 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Opinius

    Opinius

    Wel als hij die cursus weigert ,dan hoop ik zelfs dat hij vanuit de toenemende onmacht binnen zijn"terecht" getieren en gescheldt,binnen snelle tijd overgaat tot wat in dergelijke naturen als deze voorspelbaar voor de hand ligt.
    Namelijk het overgaan tot de vuist, dan kan hij die cursus eindelijk tenminste ergens gedwongen gratis krijgen.

    toch?

  • Rob Heusdens, za 13 maart 2010 11:54 in reactie op Meneer Dick Reageer op Rob

    Rob

    @Meneer Dick

    U dacht dat het de taak was van politici om alleen maar te roepen, tieren en brullen wat er allemaal mis was, en dat anderen dat dan mogen opknappen?

    Raar idee van politiek bedrijven heeft U!

    Met zijn analyse waarom het in Nederland mis is, gaat ie al mank, want al die ontbindings verschijnselen zijn een gevolg van jarenlange politiek van marktwerking en individualisering, een beleid van "ieder voor zich".

    Dat schept geen band tussen mensen, maar zorgt juist voor meer verdeeldheid.

    GW. bestrijd de oorzaken niet, maar doet daar nog een schepje bovenop. Haat, verdeeldheid, repressie.

  • Meneer Dick, za 13 maart 2010 12:20 in reactie op Rob Heusdens Reageer op Meneer

    Meneer

    Geert Wilders is nog niet in de gelegenheid geweest om zelf de door hem gesignaleerde problemen op zijn manier aan te pakken. Daarvoor moet de PVV eerst meer zetels in de Tweede Kamer krijgen. Voorlopig moet hij het dus doen met aanmoedigen en aansporen van de andere partijen, en dat lukt ook heel behoorlijk.

    Als hij wel de kans heeft om in de regering zijn beleid uit te voeren en mochten de resultaten onvoldoende zijn, dan mogen de kiezers na vier jaar daar hun oordeel over geven.

  • Rouane Rabbit, za 13 maart 2010 13:04 in reactie op Meneer Dick Reageer op Rouane

    Rouane

    -[Geert Wilders is nog niet in de gelegenheid geweest om zelf de door hem gesignaleerde problemen op zijn manier aan te pakken.]-

    Volgens Wilders woorden zou het een goede zaak zijn om de Koran te verbieden. Een groot deel van zijn aanhang vind dat ook.

    Waarom doet Wilders zijn best dan niet daarvoor?

    Waarom heeft hij dan geen artikel 137e(*) procedure tegen de Koran opgestart. iedere burger, ook Wilders, of Moskowicz kan dat doen.
    Hij heeft daarvoor zelfs geen enkele zetel in de tweede Kamer nodig.

    Het OM kan uit opportuniteitsbeginsel (**) weigeren dit op te starten. Maar tegen die beslissing kan beroep worden aangetekend, en kan de procedure toch aanvangen.

    (*)
    http://www.wetboek-online.nl/wet/Sr/137e.html
    (**)
    http://recht.blog.nl/begrippen/2006/05/13/opportuniteitsbeginsel

    De vraag komt dan op? Wil Wilders wel de Koran verbieden, of wil hij alleen maar roepen omdat dat zo lekker ophitsend werkt.
    Ik denk het wel. Ik denk dat Wilders geen enkel probleem wil oplossen.

    Om te weten wat Wilders wil moeten we weten wat zijn financier wil. Tenslotte wil die waar voor zijn geld (het gaat om miljoenen).
    Zolang we niet weten wie die financier is zullen we nooit weten wat Wilders wil.
    We kunnen alleen maar afleiden dat wat hij wil iets anders is dan wat hij zegt te willen.


    Wij zijn sukkels dat we zoveel ruimte geven aan iemand die onbekende doelstellingen volgt. Op z'n minst zouden we een wet kunnen instellen die politieke partijen verplicht om openheid hierover te geven.

    In nagenoeg alle beschaafde landen is een dergelijke wet vanzelfsprekend en kunnen geheim gehouden giften boven een bepaald bedrag zelfs op gevangenisstraf rekenen. Het kan dan omkoperij heten.

  • Zjen Zen, za 13 maart 2010 13:48 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Zjen

    Zjen

    [Om te weten wat Wilders wil moeten we weten wat zijn financier wil. Tenslotte wil die waar voor zijn geld (het gaat om miljoenen).
    Zolang we niet weten wie die financier is zullen we nooit weten wat Wilders wil.
    We kunnen alleen maar afleiden dat wat hij wil iets anders is dan wat hij zegt te willen.]

    Dat combineren en deduceren wordt gedaan Rouane.
    En het beeld wat zich begint af te tekenen is als was het een infiltratie van Israëlische doelen met Wilders als vooruitgeschoven pion.
    Saillant detail; Ook van Roon heeft een diepe band met Israël sinds zijn jeugd, net als Wilders.
    Speculeren over de doelen van Isreal komt in laatste consequentie neer op de steun van de Nederlandse regering aan een aanvalsoorlog op Iran waarna het Midden-Oosten onder controle is van Israël en hun big daddy US. imho.

  • Rouane Rabbit, za 13 maart 2010 15:39 in reactie op Zjen Zen Reageer op Rouane

    Rouane

    -[En het beeld wat zich begint af te tekenen is als was het een infiltratie van Israëlische doelen met Wilders als vooruitgeschoven pion.]-

    Je hebt gelijk Zjen, alles wijst erop dat dat zijn doel is. De Islam wordt als vijand van Israël gezien, en om Europa (Nederland) stevig in het Israëlisch kielzog te houden is de strategie om Nederland volledig en onomkeerbaar te vervreemden van de Islamitische wereld.

    Dit gebeurt door vanuit Nederland voortdurend Islamieten te stigmatiseren, buitenlandse regeringsleiders te beledigen, Islamieten discrimineren, Islamieten beledigen, Islamieten bedreigen met deportatie, ...

    Als Wilders dat een ruime tijd kan volhouden is de verhouding met 1 miljard Islamieten voor tientallen jaren verziekt, en waarschijnlijk komt het nooit meer goed.

    Alles wijst erop dat dit het lange termijn doel is.

    In Islam inhoudelijk is Wilders helemaal niet geïnteresseerd, zijn aanhangers die dat wel zijn worden bedrogen. In problemen oplossen in probleemwijken is Wilders ook niet geïnteresseerd, de mensen die in de wijken wonen raken hun minimumloon kwijt, en de wijk zal slechter worden dan het was, en de tegenstellingen tussen Moslims en autochtonen zullen scherper zijn dan ooit.

    Een andere verklaring voor het fenomeen Wilders, die standhoudt in alle facetten is niet te bedenken. Vandaar ook dat de financiers onbekend wensen te blijven, vandaar dat er geen open partijstructuur is.

    We weten van Van Roon, van de Israëlische vlag die in de fractiekamer hangt, van Brinkman die een Israëlisch vlaggetje op zijn bureau heeft, van Wilders die vaak in Israël is geweest, van Wilders die fanatieke zionist Lieberman uitnodigt, van WIlders die Joodse/Zionistische lobby's in de USA toespreekt.

    Dat zijn allemaal bekende feiten, gecombineerd met zijn politiek handelen ligt de conclusie er wel erg dik bovenop: Nederland dient een betrouwbare vazalstaat van Israël te worden.

  • Zjen Zen, za 13 maart 2010 15:58 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Zjen

    Zjen

    [Dat zijn allemaal bekende feiten, gecombineerd met zijn politiek handelen ligt de conclusie er wel erg dik bovenop: Nederland dient een betrouwbare vazalstaat van Israël te worden.]

    Ten koste van Nederland en wat er gedaan moet worden hier, de interne verhoudingen en de buitenlandse betrekkingen.

    Het is bijna hoogverraad.

  • Rouane Rabbit, za 13 maart 2010 17:42 in reactie op Zjen Zen Reageer op Rouane

    Rouane

    -[Het is bijna hoogverraad.]-

    Klopt

  • Opinius Media, za 13 maart 2010 20:29 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Opinius

    Opinius

    en zouden die dat in den haag ook allemaal zo bij elkaar "puzzelen "en weten?
    Die kunnen in het "pasen op de winkel toch niet op hun acherhoofd gevallen zijn ,of moeten zij bewijzen hebben ?
    hoogverrraad aan je land waar je haard goed en mensen op legale wijze verkwanselt is niet niks ?
    In dat geval ,en dat zo allemaal bij elkaar snap ik een ding niet
    En de Media?,daar zitten toch heus oplettende handige jongens en meisjes ,en zijn toch normaal toch ook nergens bang of vies van om te publiceren , maar..

    Wat zijn die kranten stil,
    wat zijn de kranten
    wat zijn etc etc

  • Rouane Rabbit, za 13 maart 2010 23:41 in reactie op Opinius Media Reageer op Rouane

    Rouane

    -[hoogverrraad]-

    De gebruikte term was "bijna hoogverraad."
    Hoogverraad is iets anders, het is direct gekoppeld aan een misdrijf tegen de staat of een staatsgreep.
    Bij Wilders is daar geen sprake van dus, er is ook geen hoogverraad.

    -[Wat zijn die kranten stil, wat zijn de kranten ]-

    Lees bijvoorbeeld:
    http://www.vn.nl/Dossiers/Meer-dossiers/Wilders-en-de-PVV/Artikel-Wilders/Op-zoek-naar-dollars-1.htm

  • Meneer Dick, za 13 maart 2010 14:09 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Meneer

    Meneer

    Als je zo goed weet hoe Wilders zijn doelstellingen beter kan bereiken, solliciteer dan als adviseur bij de PVV.

    Wilders wil meerdere doelen bereiken, A de islam terugdringen, overige doelen B, C tot en met Y de koran verbieden en Z. Als de rechter zijn eis om de koran te verbieden (Y) niet honoreert, kan hij deze eis niet meer blijven herhalen.

    Vind je je "slimme" adviezen geen verspilling van de moeite?

  • Rouane Rabbit, za 13 maart 2010 15:25 in reactie op Meneer Dick Reageer op Rouane

    Rouane

    -[Als je zo goed weet hoe Wilders zijn doelstellingen beter kan bereiken, solliciteer dan als adviseur bij de PVV.]-

    Je zou jezelf en mij tijd besparen als je mijn reacties leest voordat je erop reageert, Dick Ik schreef dat het niet te bepalen is wat de doelen zijn van Wilders. Ik schreef dat ze kennelijk niet zijn wat hij zegt dat ze zijn.

    -[tot en met Y de koran verbieden en Z. Als de rechter zijn eis om de koran te verbieden (Y) niet honoreert, kan hij deze eis niet meer blijven herhalen. ]-

    Hij heft de rechter in al die jaren dat hij roept om de Koran te verbieden, niet een keer gevraagd. Kennelijk is dat zijn doel dus niet.

  • Rouane Rabbit, za 13 maart 2010 12:47 in reactie op Meneer Dick Reageer op Rouane

    Rouane

    -[Moet Wilders dan nog harder roepen, tieren en schelden]-

    Er zijn ook mensen die zeggen dat Wilders een deel van het probleem is, en dat zijn gedrag de problemen groter maakt. Ik kan me daar wel in vinden.

    Als je een vroom Moslims meisje toegang tot de bibliotheek gaat verbieden, dan verhinder je effectief dat dat meisje een boek kan lezen.
    En je zet kwaad bloed bij dat meisje en haar omgeving.

    Beide zaken werken niet in het voordeel van integratie.

    het is alleen maar een voorbeeld.

  • Sasha Berkman, ma 15 maart 2010 03:05 in reactie op Meneer Dick Reageer op Sasha

    Sasha

    Volgens mij is zijn achterban HET probleem

  • B Man, za 13 maart 2010 10:59 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op B

    B

    Wilders speelt niet alleen in op onvrede en xenofobie maar hij wakkert het ook zeer actief aan om stemmen te winnen. Daarmee is hij niet alleen een gevolg maar ook een oorzaak van problemen. En oorzaken moet je logischerwijs aanpakken.

  • Aert Willem d'Holbach, za 13 maart 2010 11:22 in reactie op B Man Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    U bevestigt mijn stelling. Door Wilders aan te wijzen als oorzaak, als probleem, lopen we weg voor de werkelijk deplorabele toestand in dit land. Exact hetzelfde gebeurde ten tijde van Fortuyn.

  • Een BeetjeNuanceGraag, za 13 maart 2010 11:54 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Een

    Een

    guttegut Als we Fortuin moesten geloven leefden we al op rokende puinhopen en we zijn inmiddels acht jaar verder en we zijn nog steeds (ondanks alle economische malaise) een van de best draaiende economieën in europa. In spanje kunnen ze alleen maar dromen van ons werkeloosheidspercentage (20 % werkelozen!!!).

    Dat populistische doemdenken in puinhopen en malaise gaat erg vervelen en helpt ons land geen mm verder. Problemen die er zijn benoemen en werkbare (!!!) oplossingen er meteen bij graag.

  • B Man, za 13 maart 2010 12:14 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op B

    B

    Ik vind de toestand van het land niet deplorabel.

  • Rouane Rabbit, za 13 maart 2010 13:05 in reactie op B Man Reageer op Rouane

    Rouane

    Allerminst, we zijn een van de rijkste landen ter wereld, en zelfs binnen de EU doen we het goed. Onze criminaliteitscijfers zijn laag, er is voor iedereen zorg en onderwijs.

    Maar het kan wel deplorabel worden als mensen als Wilders macht krijgen.

  • Opinius Media, za 13 maart 2010 12:18 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Opinius

    Opinius

    Maar meneer Aerdt toch juist een SP heeft de oorzaak gezien en aan willen pakken in de basis van het probleem ,heeft om aandacht geroepen en gewaarschuwd al meer dan 10 jaar geleden,en uitgerekend met die Partij heeft U niets.
    In lange jaren van paars waren daar nooit de oren naar ,ook de vvd niet .Dat weet U toch ook?

    Oplossingen aandragen voor een groot voorspelbaar probleem werden afgewezen jarenlang, door hen die het niet zagen ,maar er nu in escaltie om roepen die er tot overmaat in het verleden geen enkele aandroegen ,sterker het opkomende probleem in zijn basis, binnen beleid ontkende.

    Ik klaag paars aan ,dat een " malheureus fenomeen" als een pvv kon onstaan.
    Niet dat dat zal helpen ,maar het is handig om helder te blijven in wie,wat waar wanneer etc.

  • B Man, za 13 maart 2010 12:25 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op B

    B

    Ik vind de toestand van het land niet deplorabel. Dat wordt ons wijsgemaakt door populisten.

    Vage gevoelens van onvrede en xenofobie zijn niet weg te nemen, ze zijn er altijd en overal. Politici die er misbruik van maken zijn een gevaar voor het land.

    ps excuses voor dubbele post

  • Joop Schouten, zo 14 maart 2010 08:31 in reactie op B Man Reageer op Joop

    Joop

    Wat hier in dit landje zo deplorabel is zijn de grote getale mensen die een stem op de PVV uitbrengen.
    Democratisch of niet, het blijft onverantwoordelijk en dom.

  • , zo 14 maart 2010 09:04 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op

    Alleen vergis je je in één ding.
    OOK tijdens Fortuyn was de toestand in ons land niet deplorabel.
    Bijne het welvarendste land van het welvarendste werelddeel, en nog zag Fortuyn slechts "puinhopen van Paars".
    EN OOK nu is de toestand van ons land, vergeleken met die van de ons omringende landen, absoluut buitengewoon rooskleurig.
    Heel de wereld zucht onder een crisis, en praktisch alle Europese landen zijn stinkend jaloers op de adequate wijze waarop Bos erger heeft weten te voorkomen.
    Onze buurlanden hebben Bos nagedaan, maar daar gaat het nog steeds minder dan bij ons.
    Hoeze deplorabel??
    Je wilt toch niet horen bij de beroepskankeraars en - mopperaars, de beroepsontevredenen en de beroepssjachrijnen?
    Van dat volk dat ALTIJD ontevreden is??

  • Gerwin van Eersel, zo 14 maart 2010 22:53 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Gerwin

    Gerwin

    "De puinhopen van Paars" = geschiedvervalsing.

    En net als ten tijde van Fortuyn is er ook vandaag geen sprake van een "deplorabele toestand van ons land".

    Dat besef achter de oren krijgen van de bevolking is de oplossing van het Wilders probleem, daar hebben we 1 ding voor nodig, beter functionerende media.

  • Meneer Dick, za 13 maart 2010 11:22 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Meneer

    Meneer

    Als er een wisselwerking is tussen oorzaak en gevolg, begrijpt een kleuter dat je de primaire oorzaak moet aanpakken.

  • Rouane Rabbit, za 13 maart 2010 13:22 in reactie op Meneer Dick Reageer op Rouane

    Rouane

    -[begrijpt een kleuter dat je de primaire oorzaak moet aanpakken]-

    Hoe ver wil je terug gaan in de geschiedenis? Waar ligt de primaire oorzaak? En is die wel aan te pakken?

    Kleuters hebben het makkelijk, ze leven in een heldere wereld.
    Maar grote mensen leven in een complexe wereld waarin primaire oorzaken net zo weinig voorkomen als primaire kleuren.

  • Opinius Media, za 13 maart 2010 13:31 in reactie op Meneer Dick Reageer op Opinius

    Opinius

    nee in ersnstige escalatie en om verdere schade te stopppen ,moet je oorzaak én gevolg al aanpakken.
    dat weet een kleuter!.
    als je niet wil dat een doorzakkend plafond dreigend naar beneden komt omdat je boven de kraan niet hebt dicht gedraaid,kan je de oorzaak oplossen ,kraan dicht.oorzaak opgelost
    maar droog je niet gelijkertijd die vloer. gevolg, zal het evengoed nog weekend en zeiknat op je hersens belanden.
    simpel zat.

  • , za 13 maart 2010 09:20 Reageer op

    Natuurlijk zou Wilders als MP, met dat stelletje onbehouwen gasten in zijn kiezog, een ramp voor het land betekenen.
    Niet alleen onze economie, onze handelspositie, onze uitvoer zullen als een pudding ineenzakken, ook het sociaal bestel.
    En niet te vergeten ons aanzien in het buitenland.

 

Reageren

opiniemakers

Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven