11 februari 12 10:36 Reageer (58) Economie RSS

Nederlander zat nog nooit zo diep in schuld

Ruim 6,3 miljard euro staat open bij incassobureaus

Nederlandse burgers en bedrijven hebben in totaal zo'n 6,3 miljard euro openstaan bij incassobureaus. Een record, zo meldt Sargassso op basis van cijfers van de Nederlandse Vereniging van Incasso-ondernemingen NVI.

Het aantal mensen dat in Nederland een schuld heeft neemt weliswaar af, maar bij de mensen die hun problemen niet te boven kunnen komen, wordt de schuld alleen maar groter. De voorzitter van de NVI verklaart:

"Het spaarpotje van mensen met schulden is wellicht leeg en mensen met langlopende schulden kunnen daardoor niet meer aan hun betalingsverplichtingen voldoen."

De voorzitter legt ook uit waarom er minder consumenten en bedrijven in de bestanden van de incassobureaus staan dan voorheen: klanten zijn voorzichtiger bij het aangaan van een lening. Bedrijven zijn tegelijkertijd kritischer geworden met het verlenen van kredieten aan consumenten.

Sargasso: We kunnen onze rekeningen niet meer betalenhttp://www.trouw.nl/tr/nl/4324/Nieuws/article/detail/3173045/2012/02/11/Recordbedrag-aan-schulden-Nederlandse-consument.dhtml

Laatste Reacties (58) Reageer Reacties in wachtrij: 0

  • roher vogel, ma 20 februari 2012 18:23 Reageer op roher

    roher

    Als alle belastingen maar omhoog gaan-- om de meest gekke reden- bijv. ozb omdat de huizenprijzen stijgen, of studiekosten omdat de opleiding in waarde toeneemt. Dan vraag je je wel eens af hoe men dan nog durft te vragen of de burgers kunnen bezuinigen omdat de recessie door een hoop doorgeprikte lucht is ontstaan.

  • Joop Schouten, zo 12 februari 2012 11:11 Reageer op Joop

    Joop

    'Nu ja, ik heb geld nodig, Plato boeken.'

    Aristippus.

  • Joop Schouten, zo 12 februari 2012 10:32 Reageer op Joop

    Joop

    http://www.trouw.nl/tr/nl/7964/Schuldencrisis/article/detail/3171881/2012/02/11/Europa-China-VS-de-onheilsprofeten-zien-het-somber-in.dhtml

  • Klaas Slager, za 11 februari 2012 17:37 Reageer op Klaas

    Klaas

    Weer wat opgeklopte journalistiek.
    Het gaat over niet betaalde rekeningen, huren, hypotheekrente, - aflossing, afbetaaltermijnen, dat soort dingen.
    Als ik het goed heb is ons nationaal inkomen iets van 350 miljard, de 6.3 is dus minder dan twee procent.

  • Social Darwinist, zo 12 februari 2012 07:34 in reactie op Klaas Slager Reageer op Social

    Social

    Gaat inderdaad over achterstallige betalingen. Maar je zou er als kleine zelfstandige, of ZZP-er maar afhankelijk van zijn, van die betalingen.

  • Eline W, za 11 februari 2012 17:29 Reageer op Eline

    Eline

    370 Euro per Nederlander...

  • Michel Reiziger, za 11 februari 2012 21:02 in reactie op Eline W Reageer op Michel

    Michel

    Lijkt heel veel, valt wel mee. Het is hoe je de cijfers naar voren brengt.

    en als ik moet afgaan op de administratie. Ik krijg nog elk jaar een standaard dreigbrief van een groot landelijk incasso bureau, mijn lidmaatschap van de consumentenbond moet al jaren nog voldaan worden...nooit lid geweest, wil nooit lid worden, ik zal nooit lid worden in de toekomst...ik zal vast niet de enige fout in de administratie zijn.

  • dr. Bob, za 11 februari 2012 16:36 Reageer op dr.

    dr.

    Ik heb geen cent schuld. En in al mijn 62 jaren hier op Aarde ook nooit gehad.
    Een waardeloze consument dus.
    Daar heb je als overheid en economisch apparaat geen reet aan.
    En als je dan ook nog es geen nieuwe consumentjes hebt voortgebracht ?
    Je zou er radeloos van worden. Hoe moet je iemand zonder schulden én zonder nageslacht nou manipuleren ?

  • Piet de Geus, za 11 februari 2012 17:07 in reactie op dr. Bob Reageer op Piet

    Piet

    "Ik heb geen cent schuld. En in al mijn 62 jaren hier op Aarde ook nooit gehad."

    Dan ben je een trendsetter, want steeds minder Nederlanders hebben schulden. Al heb ik de indruk dat hypotheekschulden buiten de cijfers zijn gehouden.

  • het geweten, zo 12 februari 2012 01:19 in reactie op Piet de Geus Reageer op het

    het

    Wel die hypotheek schulden word nu massaal door het volk afgelost.
    U wist het niet?
    Welnu, u weet het nu. ;-)

  • Piet de Geus, zo 12 februari 2012 14:17 in reactie op het geweten Reageer op Piet

    Piet

    "U wist het niet?"

    Ja, dat wist ik wel. Maar hypotheken worden niet in zo'n hoog tempo afgelost dat er nog maar 6,3 miljard euro over is van de 644 miljard euro. Wel wordt er zoveel extra afgelost dat de spaarrente alweer daalt.

    Beetje dom trouwens, om alvast af te lossen terwijl de HRA nog niet is afgeschaft.

  • Coos van Leeuwen, za 11 februari 2012 16:24 Reageer op Coos

    Coos

    Vooral de lage inkomens zijn de pineut en zakken langzaam steeds verder weg in de schulden.

    Maar we gaan eerst de Grie... uhhh banken helpen. Van iedere euro van het beoogde hulppakket gaat 81 eurocent naar de banken! http://tinyurl.com/77owcfb

    De bonussen mogen vooral geen schade oplopen!

  • Semolina Pilchard, za 11 februari 2012 15:47 Reageer op Semolina

    Semolina

    En dat is weer allemaal schuld van dit kabinet!

    Nee. Natuurlijk niet.

  • Louis Break, za 11 februari 2012 13:53 Reageer op Louis

    Louis

    wet van Meden en Perzen: Je kan nu eenmaal niet meer geld uitgeven dan je binnen krijgt.

  • Frans Lenaen, za 11 februari 2012 13:22 Reageer op Frans

    Frans

    Dat komt door het neo-liberalisme, of de VS, of Wilders of de zionisten.
    Samenvatting van alle discussies hier...

  • Social Darwinist, za 11 februari 2012 13:44 in reactie op Frans Lenaen Reageer op Social

    Social

    Hèhè...eindelijk is het muntje bij u ook gevallen. Heeft even geduurd, maar dan heb je ook wat.

  • kees kortekaas, za 11 februari 2012 14:04 in reactie op Frans Lenaen Reageer op kees

    kees

    je vergeet de PVV

  • Tom Meijer, zo 12 februari 2012 12:47 in reactie op Frans Lenaen Reageer op Tom

    Tom

    "Samenvatting van alle discussies hier... "

    Waar U blijkbaar graag aan mee doet.

  • Addy Stoker, za 11 februari 2012 12:39 Reageer op Addy

    Addy

    heel veel mensen kunnen de eindjes niet meer aan elkaar knopen, en raken in de schulden. dat krijg je in een land waar niet de sterkste schouders de zwaarste lasten dragen en waar je een kabinet hebt dat de economie dood bezuinigd.

  • Frits Demeyer, za 11 februari 2012 13:37 in reactie op Addy Stoker Reageer op Frits

    Frits

    Ik betaal 52% belasting over mijn inkomen, 25% bijtelling voor een auto die niet van mij is en god mag weten hoeveel andere belastingen van BTW tot WOZ gerelateerde belastingen. Alle schouders dragen de lasten, de een wat meer dan de ander. U bent kennelijk afgunstig dat er mensen zijn die miljoenen hebben vergaard en dit niet meteen afstaan aan mensen die niet kunnen of willen werken?

  • Joop Schouten, za 11 februari 2012 13:57 in reactie op Frits Demeyer Reageer op Joop

    Joop

    Aha. De afgunsttheorie komt weer eens van stal gehaald.
    Kijk eens wat verder dan je eigen portemonnee man. Ga anders weg als het je hier niet aanstaat.

  • Joop Schouten, za 11 februari 2012 15:49 in reactie op Joop Schouten Reageer op Joop

    Joop

    'wordt'

    prdn

  • kees kortekaas, za 11 februari 2012 16:45 in reactie op Joop Schouten Reageer op kees

    kees

    "Ga anders weg als het je hier niet aanstaat."
    Zo kun je elk argument doodslaan, kansloze reactie..

  • Joop Schouten, za 11 februari 2012 17:14 in reactie op kees kortekaas Reageer op Joop

    Joop

    Kansloos? Volgens mij heb je net gereageerd.

  • kees kortekaas, za 11 februari 2012 20:38 in reactie op Joop Schouten Reageer op kees

    kees

    dus? U begrijpt het begrip "kansloos" niet?

  • kees kortekaas, za 11 februari 2012 21:36 in reactie op Joop Schouten Reageer op kees

    kees

    u begrijpt de lading van het begrip "kansloos" niet?

  • Piet de Geus, za 11 februari 2012 14:22 in reactie op Frits Demeyer Reageer op Piet

    Piet

    "Ik betaal 52% belasting over mijn inkomen"

    Dat is knap! Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Een speciale regeling met de Belastingdienst gemaakt: laat die belastingvrije voet maar zitten en de onderste schijven ook, ik betaal meteen het volle pond en geef ook geen aftrekposten op? U bent een voorbeeldig burger.

  • kees kortekaas, za 11 februari 2012 16:36 in reactie op Piet de Geus Reageer op kees

    kees

    haha, dat dacht ik ook gelijk, hoe krijg je het voor elkaar in nederland 52% te betalen... de meesten komen echt niet boven de 25% uit..

  • Piet de Geus, za 11 februari 2012 17:05 in reactie op kees kortekaas Reageer op Piet

    Piet

    "de meesten komen echt niet boven de 25% uit."

    Nou overdrijf je weer de andere kant op. Ga er globaal vanuit dat wie goed verdient netto 42% betaalt. Of via de IB, waarbij de 52% grotendeels wordt weggepoetst met HRA. Of via vennootschapsbelasting plus dividendbelasting.

    En dat is geen toeval, want 41-42% is voor Nederland het optimum volgens de Laffercurve: vraag je nog meer dan haal je netto minder op. Ze weten op Financiën en bij de Belastingdienst echt wel hoe ze het maximum op moeten halen bij particulieren die goed verdienen.

  • kees kortekaas, za 11 februari 2012 20:41 in reactie op Piet de Geus Reageer op kees

    kees

    ik verdien (samen met mijn vrouw) behoorlijk goed, maar als ik HRA, kinder opvang toeslag e.d. eraf haal betaal ik netto zo'n 25%...
    Ik heb het getroffen, de meesten zullen daar ruim onder zitten.
    Uiteraard zijn er mensen die meer dan 25% betalen, maar dat is kleine minderheid.

  • Piet de Geus, zo 12 februari 2012 00:50 in reactie op kees kortekaas Reageer op Piet

    Piet

    "ik verdien (samen met mijn vrouw) behoorlijk goed, maar als ik HRA, kinder opvang toeslag e.d. eraf haal betaal ik netto zo'n 25%..."

    Ik was even vergeten hoeveel er ook alweer aan kindsubsidie wordt herverdeeld: maar liefst 11 miljard per jaar.

    Neemt niet weg dat dat voor wie in dit verband goed verdient (en dus voor de bulk van zijn inkomen in de 52% zit) de IB nooit terug kan brengen tot 25% of zelfs nog minder.

    "Uiteraard zijn er mensen die meer dan 25% betalen, maar dat is kleine minderheid."

    De topinkomens waar we het over hadden zijn ook een minderheid. Niet voor niets draait slechts 10% op voor 72 procent van de loon- en inkomstenbelasting: het is slechts een klein groepje sterke schouders dat de bulk van de lasten draagt.

  • Anja Lodewijks, za 11 februari 2012 14:23 in reactie op Frits Demeyer Reageer op Anja

    Anja

    Waarom zou succes in het leven gelinkt moeten zijn aan de hoge belastingschijf, de grote en glimmende auto waar je in rijdt en hoeveel mensen tegen je opkijken?

    Is succes in het leven dan niet gewoon tevreden zijn met genoeg geld om een zinvol leven te kunnen leiden, voldoende tijd over houden om terug te kunnen kijken op een aangename dag. Dat je 's nachts kunt slapen zonder je zorgen te maken om geldtekort of dat je een lening niet meer kunt aflossen. Dat je nooit jezelf voorbij rent en voldoende tijd hebt om tevreden te kunnen zijn met wat je hebt.
    En als je ziek wordt of niet geschikt bent om te werken of zonder werk zit, dat je dan zonder schuldgevoel gebruik mag maken van het gemeenschapsgeld.
    Dat er een overheid is die niet langer mateloos geld over de balk smijt aan eventuele zaken maar zorgt dat alle sociale voorzieningen in stand gehouden kunnen worden, zodat er nooit iemand buiten de boot hoeft te vallen.

    Dus wat is succes? Is succes niet tevreden zijn met wie je bent?
    Succes is ook niet iets dat je bij een ander ziet, maar wat je zelf voelt.
    Succes is dat je later geen spijt hebt van hoe je leven is gelopen. Des te ouder je wordt, des te minder toekomst en des te meer verleden te hebt. Je leeft wanneer je ademt, je leeft dus altijd nu.
    Succes heeft niets te maken met materie of met geld maar is een gevoel.

  • Frank Lenssen, za 11 februari 2012 15:23 in reactie op Anja Lodewijks Reageer op Frank

    Frank

    Lieve Anja -

    je steelt mijn hart met dit soort berichten. En je doet me denken aan een prachtige orchidee in een donker bos, of anders wel een tropische siervis in een oceaan vol van haaien.

    Ga hiermee door.

    F.L.

  • Anja Lodewijks, za 11 februari 2012 21:35 in reactie op Frank Lenssen Reageer op Anja

    Anja

    Dank je wel Frank.
    Maar gelukkig zijn er in de oceaan nog veel meer mooie vissen, meer dan we ooit kunnen zien en als je wat langer naar de haaien kijkt, zie je dat het uiteindelijk gewoon vissen zijn met een grote mond.
    http://www.youtube.com/watch?v=mcbHKAWIk3I&feature=player_embedded

  • Frank Lenssen, za 11 februari 2012 15:30 in reactie op Anja Lodewijks Reageer op Frank

    Frank

    Lieve Anja -

    je steelt mijn hart met dit soort berichten. En je doet me denken aan een prachtige orchidee in een donker bos, of anders wel een tropische siervis in een oceaan vol van haaien.

    Ga hiermee door.

    F.L.

  • kees kortekaas, za 11 februari 2012 16:44 in reactie op Anja Lodewijks Reageer op kees

    kees

    "Waarom zou succes in het leven gelinkt moeten zijn aan de hoge belastingschijf, de grote en glimmende auto waar je in rijdt en hoeveel mensen tegen je opkijken?"

    Dat "moet" niet, maar het "mag" toch wel?
    (maar ik ben dan ook liberaal: zoveel mogelijk mogen zo weinig mogelijk moeten)

    Iemand die weinig heeft mag ook proberen directeur te worden, maar hij/zij mag ook genieten van de zon en geen biefstuk maar gehakt eten.
    Het mag allemaal, het is aan jezelf, maar een ander laten betalen voor jouw keuze, dat is niet de ideale maatschappij die ik voor ogen heb, simpelweg omdat het niet gaat werken. Waarom zou die ander die wel van die dikke auto houdt en voor jou een ipad ontwikkeld nog voor jou werken en niet ook van de zon genieten?

  • YggY ..., za 11 februari 2012 17:17 in reactie op Anja Lodewijks Reageer op YggY

    YggY

    Is succes in het leven dan niet gewoon tevreden zijn met genoeg geld om een zinvol leven te kunnen leiden, voldoende tijd over houden om terug te kunnen kijken op een aangename dag. Dat je 's nachts kunt slapen zonder je zorgen te maken om geldtekort of dat je een lening niet meer kunt aflossen. Dat je nooit jezelf voorbij rent en voldoende tijd hebt om tevreden te kunnen zijn met wat je hebt.
    =============

    Ik had het echt niet beter kunnen verwoorden.

    En inderdaad, dat dus.

  • Anja Lodewijks, za 11 februari 2012 21:55 in reactie op YggY ... Reageer op Anja

    Anja

    Degene die met het minst tevreden is, is het rijkst.
    Socrates

  • YggY ..., za 11 februari 2012 22:35 in reactie op Anja Lodewijks Reageer op YggY

    YggY

    Nergens heb ik meer rust gevonden dan in bossen en in boeken.

    Thomas a Kempis.

  • Rosa de Lange, za 11 februari 2012 19:34 in reactie op Anja Lodewijks Reageer op Rosa

    Rosa

    Met andere woorden: succes gaat niet over wat je hebt, maar wie je bent.

  • Anja Lodewijks, za 11 februari 2012 21:18 in reactie op Rosa de Lange Reageer op Anja

    Anja

    Het is wel grappig dat slechts één woord, zoveel verschillende gevoelens en beelden kan oproepen.
    De meesten denken schijnbaar toch aan maatschappelijk succes en ik dacht dan gelijk aan de betrekkelijkheid ervan.
    Ik ben in de omstandigheden dat ik mensen ken die in de boeken staan als bekende en dus succesvolle Nederlander en jawel, het zijn net mensen.

    92 verschillende citaten over succes:
    http://www.citaten.net/zoeken/citaten-succes.html?page=1

    B.v. twee heel verschillende, maar wel treffend:

    Wanneer de mensen succes hebben, wijten ze het aan hun bekwaamheden, wanneer zij falen, wijten zij het aan het toeval.
    Cees Buddingh

    Succes is niet de sleutel tot geluk. Geluk is de sleutel tot succes.
    Albert Schweitzer

  • YggY ..., za 11 februari 2012 22:58 in reactie op Anja Lodewijks Reageer op YggY

    YggY

    Als ik al die citaten doorneem en in ieder citaat minimaal één keer het woord succes zie staan dan denk ik nog maar aan één ding.

    Een agenda.

  • Anja Lodewijks, zo 12 februari 2012 00:17 in reactie op YggY ... Reageer op Anja

    Anja

    De agenda voor de succesvolle ondernemer?
    http://www.lerenagenda.nl/

    Ik heb nog een andere citaat voor jou

    Je kunt je leven lang op hetzelfde lapje grond zitten
    en toch buitengewoon veel gezien hebben.
    Alles hangt af van je weetgierigheid en de scherpte van je blik.

    Konstantin Paustovsky

  • YggY ..., zo 12 februari 2012 01:11 in reactie op Anja Lodewijks Reageer op YggY

    YggY

    De agenda voor de succesvolle ondernemer?
    =============

    Nou nee, ik onderneem eigenlijk niets meer en aangezien ik geen afspraken heb hoef ik ook geen agenda meer te hebben.

    Ik kijk af en toe op teletekst om te zien welke datum het is en welke dag.

    Vroeger niet, toen ik nog een scholier was in de sixties was er weliswaar de behoefte aan een agenda maar de keuze was nogal beperkt. Voor weinig kocht je een agenda bij V&D van het merk Vendex maar de absolute Nike onder de schoolagenda's was toch wel een Rijam agenda, zoals Wrangler de spijkerbroek was, de Puch de brommer en Converse de sneaker zo was Rijam de schoolagenda voor de scholier die wilde imponeren, de blits maken zoals dat toen heette.

    De Rijam schoolagenda had ook nog een kek extraatje, iedere week een citaat en die citaten was het begin van mijn liefde voor de taal maar zoals iedere rechtgeaarde scholier toen deed, je schreef van alles in die agenda behalve het huiswerk.

    http://lh5.ggpht.com/_BQXRpBgSpf8/TN7zREtGctI/AAAAAAAAEOw/LitZD_ob4jY/Agenda76-77_14%5B5%5D.jpg

    Mijn vader niet, die werkte keurig op een kantoor en schreef met een vulpen en hij had een succesagenda en daar stonden ook citaten in maar dat is ook de enige vergelijking die er te maken was. Die succes agenda stamt nog uit de tijd dat zuinigheid met vlijt nog huizen als kastelen bouwde, was het jaar voorbij dan haalde je uit de leren omslag de inhoud van jaar X om hem te vervangen voor de inhoud van jaar Y.

    Kom daar nog eens om tegenwoordig.

  • Anja Lodewijks, zo 12 februari 2012 12:02 in reactie op YggY ... Reageer op Anja

    Anja

    Zo'n Rijam agenda had ik ook.
    Ik zou nu zo in zo'n agenda terug willen blikken. Die agenda werd door het jaar heen steeds persoonlijker en dikker door allerlei stickers en plaksels (en aantrekkelijk om ineens weggegrist te worden door nieuwsgierigen) en haalde meestal met plakband bij elkaar gehouden dan nog net de zomervakantie.
    De tijd dat die agenda nog in een pukkel zat samen met de zelf gekafte boeken en je les had van leraren die allemaal al oud leken, en waarvan er een aantal zich gedroegen alsof ze van een andere planeet afkomstig waren. Een soort VVD- en CDA-politici.

  • YggY ..., zo 12 februari 2012 12:41 in reactie op Anja Lodewijks Reageer op YggY

    YggY

    Nostalgie is op zijn tijd best wel eens lekker.

    Gewoon wat wegdromen op wat ooit was en is geweest.

    http://www.youtube.com/watch?v=RpgWnG5uiz0

    Een minuutje of zes even een jaar of vijftig terug, gewoon omdat het kan.

  • Anja Lodewijks, zo 12 februari 2012 13:15 in reactie op YggY ... Reageer op Anja

    Anja

    "Gewoon wat wegdromen op wat ooit was en is geweest."

    In het stadje waar ik toen woonde, was geen speeltuin. Ik had thuis een schommel en op het schoolplein stond een klimrek en verder waren er hier en daar wat speelattributen, soms bruikbaar maar vaak ook roestig en stuk.
    Ons strandbad had wel een speeltuin, maar was alleen in de zomer open.
    Maar verveeld heb ik mij niet echt, want de fantasie werd toch wel geprikkeld.

  • Piet de Geus, zo 12 februari 2012 19:51 in reactie op Anja Lodewijks Reageer op Piet

    Piet

    "De tijd dat die agenda nog in een pukkel zat samen met de zelf gekafte boeken"

    Volgens mij mocht zo'n pukkel helemaal niet, want dat zou slecht zijn voor de zelf gekafte boeken van het boekenfonds. Trokken we ons natuurlijk helemaal niets van aan. De pukkel werd helemaal ondergekalkt en van de zijkant maakten we franjes. Een heel lang lint eraan en je kon hem zo vanaf de ingang op je tafeltje slingeren. En als je op je Puch met hoog stuur zat sleepte de pukkel zo ongeveer over het asfalt.

    Maar die Rijam was wel een beetje suf. Een popagenda een stuk hipper.

  • Irma Noord, za 11 februari 2012 19:30 in reactie op Frits Demeyer Reageer op Irma

    Irma

    Wanneer u werkelijk 52% belasting over uw inkomen betaald moet u ophouden uw eigen aangifte in te vullen of een andere accountant nemen.
    Niemand betaald namelijk 52%. Juist mensen uit die belastingschijf hebben/organiseren zoveel aftrek dat ze fors minder betalen.

    Gelukkig hoeven we ons over de schulden geen zorgen meer te maken, het CDA gaat namelijk een onderzoek instellen...... whoehahaha

  • Piet de Geus, zo 12 februari 2012 03:45 in reactie op Irma Noord Reageer op Piet

    Piet

    "Juist mensen uit die belastingschijf hebben/organiseren zoveel aftrek dat ze fors minder betalen."

    Dat soort borreltafelpraatjes hoor je nou echt alleen van mensen die geen enkel verstand van zaken hebben en zelf aan de ontvangerskant zitten.

    Met het gefaseerd verlagen van de bovenste schijf naar 52% zijn steeds aftrekposten ingeleverd. Het enige wat op het moment nog een beetje aantikt is de HRA en dat is een typisch gevalletje gedwongen winkelnering: wil je de hoeveelheid belasting die je betaalt nog een beetje binnen de perken houden, dan ben je verplicht een duur huis te kopen. En zelfs dan is er voor nieuwe gevallen een beperking: nog maar de helft van de hypotheek mag aflossingsvrij.

    Terecht overigens, maar als die goedkope praatjes om te ontkennen dat de sterkste schouders verreweg de zwaarste lasten dragen slaan echt nergens op.

  • Sylvia Stuurman, zo 12 februari 2012 09:59 in reactie op Frits Demeyer Reageer op Sylvia

    Sylvia

    [Ik betaal 52% belasting over mijn inkomen]

    Wie heeft je dat wijsgemaakt?

    Je doet je belastingaangifte dan in ieder geval niet zelf.

    Als je accountant je dit sprookje verrtelt, dan zou ik snel uitkijken naar een andere...

  • Des Duivels, za 11 februari 2012 14:10 in reactie op Addy Stoker Reageer op Des

    Des

    De economie is jarenlang in leven gehouden door subsidies zult u bedoelen. Telkens maar weer werd de vraag gestimuleerd en dat is zoals u weet de Keynesiaanse theorie.

    De staatsschuld groeit al 40 jaar omdat er telkens weer vers geld in de economie gepompd moet worden om alles draaiende te houden.

    Dit systeem is nu aan het einde maar dat wilt u schijnbaar niet weten.

  • Frans Lenaen, za 11 februari 2012 16:19 in reactie op Addy Stoker Reageer op Frans

    Frans

    Larie.
    In Nederland heb je een progressief belastingstelsel waar de rijkere mensen wél de zwaarste laten hebben.
    Even uw huiswerk doen...

  • Tom Meijer, zo 12 februari 2012 12:58 in reactie op Frans Lenaen Reageer op Tom

    Tom

    "een progressief belastingstelsel"

    Vooral zo houden en zeer beslist nooit en te nimmer afbouwen.

  • Adrie Kooijman, za 11 februari 2012 11:33 Reageer op Adrie

    Adrie

    En die rente en kosten zullen fors oplopen want de griekse 'verliezen' zullen wel terugverdiend moeten worden. 5.8 miljard winst (ing) is tenslotte bij lange na niet genoeg.
    Leve de vrije markt... waarin jaar na jaar ondeskundige burgers door 'deskundige' financieel 'adviseurs' overgehaald worden om langdurige financiële verplichtingen aan te gaan. Wie is over dertig jaar nog blij met zijn aflossingsvrije hyptheek?

  • Hugo Freutel, za 11 februari 2012 11:31 Reageer op Hugo

    Hugo

    Andersom houden grote organisaties structureel zolang mogelijk geld en krediet vast: ze betalen structureel later dan 2 maanden. Ook voeren grote organisatie extra administratiekosten, kopen diensten en producten in met eigen inkoopadm.systeem. Kleine ondernemers en burgers staan hier vrijwel machteloos tegenover. Stappen naar de rechtbank wordt onbetaalbaar of loont niet moeite bij bedragen onder de € 1000. De moraal van dit verhaal: de grote organisaties geven een slecht voorbeeld in betalingsdiscipline.

  • Piet de Geus, za 11 februari 2012 13:24 in reactie op Hugo Freutel Reageer op Piet

    Piet

    "Andersom houden grote organisaties structureel zolang mogelijk geld en krediet vast: ze betalen structureel later dan 2 maanden."

    Las toevallig gisteren deze tip om de liquiditeit te verbeteren in een zakenblad: verscherp het incassobeleid en ga met betalingen zo dicht mogelijk op (of over) het eind van de betalingstermijn zitten.

    En dat was dan een tip van een "specialist".

  • Evert van Vliet, za 11 februari 2012 10:49 Reageer op Evert

    Evert

    De Nederlandse Vereniging van Incasso-ondernemingen...dat zijn toch zeker de handlangers van de financiële dictators?

    Met als gevolg dat degenen die met een lege pet rondlopen tegen een nog hogere rente en incasso'kosten' worden uitgeknepen.

 

Reageren

opiniemakers

Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven