26 oktober 11 16:03 Reageer (55) Economie RSS

Occupy Amsterdam krijgt tweede kamp op Museumplein

Occupy-beweging komt ook met radiozender

Op vrijdag opent in Amsterdam het demonstratiekamp Occupy Museumplein, zo meldt NU.nl. Het idee voor een dependance komt vooral voort uit onvrede over de sfeer op het Beursplein.

NU.nl schrijft:

Op Beursplein zouden verschillende 'actievoerders' zich op een verkeerde manier tegoed doen aan de aangerijkte giften, zoals alcoholische dranken. Het kamp op het Museumplein moet vooral rustig en schoon blijven, stelt organisator R. Ernst

De Occupy-tak in Den Haag heeft aangekondigd dat de beweging binnen een week  een eigen radiozender krijgt. De Belgische krant De Morgen meldt dat voor de kust van Den Haag weekend een oud zendschip komt te liggen. Van daar gaan volgelingen van Occupy op zenderfrequentie 107FM speciale uitzendingen verzorgen. De eigenaar van het schip zou een sympathisant van de beweging zijn, aldus een woordvoerder.

NU.nl: Occupy Amsterdam krijgt tweede kamp

De Morgen: Occupy Nederland komt met radiozender

Foto-cc: Husky

Laatste Reacties (55) Reageer Reacties in wachtrij: 0

  • W.J. v/d Straat, do 27 oktober 2011 16:34 Reageer op W.J.

    W.J.

    http://www.telegraaf.nl/binnenland/10803777/___Occupy_naar_Zuidas___.html?p=3,2

    Deze suggestie heb ik al anderhalve week geleden op hun website gezet :-)
    (alleen moeten ze ook op het beursplein blijven)

  • Piet de Geus, do 27 oktober 2011 16:48 in reactie op W.J. v/d Straat Reageer op Piet

    Piet

    Dus ze hebben Van der Laan nodig om hen de juiste weg te wijzen. Het blijft lachen.

  • Joe Speedboot, do 27 oktober 2011 16:23 Reageer op Joe

    Joe

    iets te snel met de enter knop..

    Maar om het verhaal af te maken, daar heb je dus een mast van minimaal 120 m voor nodig en dat is dermate strafbaar dat de marine er acuut een eind aan zal maken

  • Joe Speedboot, do 27 oktober 2011 16:21 Reageer op Joe

    Joe

    Afgelopen week zag ik een deskundige voorbij komen die dat radioverhaal naar het rijk der fabeltjes verwees. Om vanaf een schip voor Scheveningen op 107 Mhz uit te zenden heb je

  • Freedom Waves, do 27 oktober 2011 13:21 Reageer op Freedom

    Freedom

    http://www.truth-out.org/timothy-leary-wall-street-occupation-movement/1319050501

    This individual-freedom movement is new to human history because it is not based on geography, politics, class or religion. It has to do with changes, not in the power structure, not in who controls the police, but in the individual's mind. It is a "head" revolution: a consciousness-raising affair.

  • Piet de Geus, do 27 oktober 2011 14:06 in reactie op Freedom Waves Reageer op Piet

    Piet

    "It is a "head" revolution"

    Ah, het zijn gewoon mind fuckers. Verklaart een hoop.

  • Freedom Waves, do 27 oktober 2011 14:20 in reactie op Piet de Geus Reageer op Freedom

    Freedom

    It is a "head" revolution: a consciousness-raising affair.

    DUBBELE PUNT.

    Kun je nou zelfs niet meer een hele zin aflezen Piet?

  • Piet de Geus, do 27 oktober 2011 15:46 in reactie op Freedom Waves Reageer op Piet

    Piet

    "Kun je nou zelfs niet meer een hele zin aflezen"

    Ik hoef de herhaling toch niet ook nog te quoten. Maar het blijft komisch: "a consciousness-raising affair". De vorige keer dat bewustwording een modeterm was, werd die ook gebezigd door mensen die geen benul hadden waarvan ze dan bewust werden. Nou ja, gewoon bewustwording weetjewel.

  • Evert van Vliet, do 27 oktober 2011 14:58 in reactie op Piet de Geus Reageer op Evert

    Evert

    Je bent in de war met het 'onderwijs' Piet.

  • Truus Beek, do 27 oktober 2011 12:19 Reageer op Truus

    Truus

    Helaas kan niet moet werken!

  • Evert van Vliet, do 27 oktober 2011 15:03 in reactie op Truus Beek Reageer op Evert

    Evert

    Met de nadruk op moeten.

  • YggY ..., do 27 oktober 2011 10:44 Reageer op YggY

    YggY

    Het valt me wel vaker op dat er mensen zijn die een gedachte hier achterlaten en dat als een feit presenteren, ik geloof dat dat in internettermen "trollen" heet.

    Wanneer je echter die mensen vraagt dat te staven door een internetlink die zo'n bewering zou kunnen onderbouwen dat men dan roept.

    Ja zoek dat zelf maar even op, daar heb ik geen tijd voor.

    Men heeft blijkbaar wel de tijd om onzin op een topic te plempen maar voor de onderbouwing van die onzin heeft men dan geen tijd.

    Ik kan dan ook niet anders dan concluderen dat de opmerking "zoek het zelf maar op" hetzelfde is dan "ik weet het antwoord ook niet".

    Of ik heb geen flauw idee of zoiets.

  • Evert van Vliet, do 27 oktober 2011 11:51 in reactie op YggY ... Reageer op Evert

    Evert

    Hetisnoueenmaalzoisten.

    Maar ja, daar draait het hele zooitje op.

  • Ton evertsen, do 27 oktober 2011 00:50 Reageer op Ton

    Ton

    je mag niet zomaar op de fm gaan uitzenden, niet voor niets want het kan allerlei radioverkeer storen van andere zenders maar ook luchtverkeersleiding, hulpdiensten etc

  • Evert van Vliet, do 27 oktober 2011 11:57 in reactie op Ton evertsen Reageer op Evert

    Evert

    Lachen wel (weer)...als we d'r vanuit moeten gaan wat wel en wat niet zou mogen kunnen we toch echt (veel) beter ergens anders beginnen.

  • Ginger Ted, wo 26 oktober 2011 23:39 Reageer op Ginger

    Ginger

    Die tweede plaats is ook wel nodig daar volgende maand op de Dam weer een echte markt, de kerstmarkt, met hardwerkende ondernemers komt, die voor hun plek betalen.

    De oprechte Occupy-actievoerders die o.a demonstranten zijn die pleiten voor het weer opnieuw op eerlijke wijze geld verdienen, dus dan ook door deze echte marktmensen, die het doorgaans niet te breed hebben, in tegenstelling tot de grootverdieners in de beursmarkten, zullen daarop met genoegen de wijk nemen.

    Misschien kunnen ze overigens dan, als ze toch een tweede plaats willen buiten het Museumplein of Vondelpark, een kamp opzetten ergens op de Zuidas, waar de werkelijke grootverdieners op de kapitaalmarkten zitten, dit in tegenstelling tot de beurshandelaren op de beurs bij de Dam.

    De meeste gewone beurshandelaren moeten namelijk ook gewoon keihard werken voor overwegend gewone burgers die beleggen, zelfstandig, of via pensioenfondsen, en tussendoor desgewenst tijdelijk gewoon rente trekken.

    Ik neem toch aan dat men gewone burgers het recht om hun spaarcenten via pensioenfondsen, of anderszins, niet wenst te dwarsbomen, daar dit op de langere termijn, met tussendoor als men wil via banksparen, of gewoon rente trekken, altijd een surplus, mits men dat via bonafide handelaren van de pensioenfondsen e.a. deed, boven alleen maar sparen heeft gebracht.

    Burgers behoren, ook als je als demonstrant daarin niet gelooft, in ieder geval vrij in hun keuze te blijven om via rente of beleggen, afwisselend, naar believen geld weg te zetten.

    Maar ik vrees dat er weer een aantal zal zijn die de rechten van andere burgers, zeker de hardwerkende, die wel eens een paar centen overhouden, niet gunnen. Dit zullen dan wel weer de usual suspects zijn van krakers (die dus ook al een andere plaats bezetten), meestal om allerlei redenen langdurig niet-werkenden maar wel zeer actvistische personen, en de gewoonlijke revolutionaire oud-socialisten, en dwangmatige anarchisten (geleid door wanen bevangen leiders, in tegenstelling tot het idee van anarchisme) een minderheid binnen degenen die al protesteerden op andere wijzen, maar door bijvoorbeeld werkverplichtingen, niet voor langere tijd kunnen, maar ook niet zouden willen bivakkeren in een tent om een punt duidelijk te maken wat nagenoeg iedereen al deelt.

    Namelijk de overtuiging dat de overheden nu maatregelen moeten nemen zodat de financials en de lenende landen hen nooit weer in dezelfde positie als nu zullen brengen, maar de markt weer zullen maken tot wat het heel lang geweest is, een benefit for all.

    Degenen die straks dus weer tegen wil en dank blijven zitten mogen ze van mij vanwege hun stuitende egocentrisme, vergelijkbaar met de grootste beurshandelaren, met minder zachte hand verwijderen. Dan vinden ze met hun zere billen ook wel weer die andere stek waar ze wellicht dan wel minder welkom zullen zijn. Een derde stek dan maar?

  • Mad Pride, wo 26 oktober 2011 22:53 Reageer op Mad

    Mad

    Begrijp ik het nou goed, dat men een tweede revolutie start, omdat de eerste te luidruchtig/losbandig is? Dat kan vermoedelijk echt alleen in Nederland...

  • , do 27 oktober 2011 13:01 in reactie op Mad Pride Reageer op

    Nee, omdat het beursplein overvol is.
    Moeilijk?

  • Mad Pride, do 27 oktober 2011 14:05 in reactie op Reageer op Mad

    Mad

    Het hier ook geciteerde stuk op nu.nl doet toch echt anders vermoeden. Daar leest men zelfs het volgende: "Betogers die op het kamp willen verblijven, dienen zich te registreren." Lijkt me helemaal niet zo moeilijk, dus...

  • vanessa s., wo 26 oktober 2011 20:27 Reageer op vanessa

    vanessa

    Ik merk dat nogal wat linkse mensen blij zijn met de occupy beweging. Dat geeft mij de indruk dat er weinig binding met ze bestaat: de beweging is niet links. Ook de krant lijkt weinig van ze te begrijpen. Mijn analyse hieronder zal best zijn manco's kennen maar is gebaseerd op het feit dat ik deze groep wat langer ken.
    Deels komt de beweging voort uit de clan die rond 1987 streed voor '''vrijheid voor informatie'' op het toen op universiteiten ontluikende internet. Assange, hoewel wat jonger, hoort bij die tak. Wat die tak kenmerkt is hyper-individualisme en een afkeer van collectivisme. Het gaat wat ver om het autisme te noemen, maar het heeft er trekken van. Ze verzet zich tegen in haar ogen niet gelegaliseerde macht, zowel bij overheid, instanties, banken, of wie dan ook. Het achterhouden van welke informatie dan ook, hoort daarbij. In die zin is de stroming anti-autoritair, maar wel in een onafhankelijke zin. Ze kan zich dus net zo goed tegen linkse heilige huisjes keren, misschien tegen de manier waarop onze pensioenfondsen aan hun rendementen komen of ook waar de belastingen blijven. (Bedenk wel hoezeer de beweging dus gerelateerd is aan de Tea Party. Die richt zich weliswaar nadrukkelijk op de USA-regering, maar is inhoudelijk met deze club verwant).
    Zoals de beweging van 60 een actieve sexuele component kende heeft deze het omgekeerde: er zit in het hyperindividuele een sexuele en relationele afstandelijkheid en ook onhandigheid. Compassie met onrecht en afkeer van armoe en oneerlijkheid heeft ook die onhandige component: het idee is: hef dat op want het hindert MIJ.
    Een ander deel komt voort uit de vreemde combinatie van globalisme en anti-globalisme. Pro-globalisme in de zin van het zoeken van gelijkgestemde individuen, ongeacht ras, kleur en leeftijd in elke cultuur of elk deel van de wereld. Anti-globalistisch in de zin van een afkeer van de macht die bij kleine groepen ontstaat door de vrije loop van geld en macht.
    De hele beweging is Verlicht: rede en denken gaan voor emoties en instincten. Onderzoek gaat voor populisme, ratio voor bedrijfs- en reclameleugens en a-religieus. De beweging is praktisch, eerder dan dogmatisch, maar wel principeel.
    Als je je afvraagt in hoeverre ''links'' iets aan deze groep heeft? Nou, pas op. Zij zijn aanmerkelijk slimmer dan de oude malloten en querulanten van in de 50 die helaas tussen hen rondhangen. Zij zullen ''links'' eerder voor hun doelen gebruiken, niet omgekeerd. Hopen op terugkeer naar een meer collectievistische samenleving zullen ze niet steunen. Een sterke staat ook maar zeer ten dele.

  • Aert Willem d'Holbach, wo 26 oktober 2011 20:09 Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Het is dus gewoon een zuipfestijn op het beursplein? En 's avonds iedereen lekker naar huis. Het lijkt bijna wel de gewone wereld.

  • W.J. v/d Straat, wo 26 oktober 2011 17:24 Reageer op W.J.

    W.J.

    Ik zag ze liever op de Zuidas ! Er zijn flinke pleinen aan weerszijden van het station.

  • Berthold Hohenlowe, wo 26 oktober 2011 17:19 Reageer op Berthold

    Berthold

    De Occupy-tak in Den Haag gaat achteloos voorbij aan het feit dat FM (Frequentie Modulatie) wel even een ander verhaal is dan AM (Amplitude Modulatie). Radio Veronica destijds zond uit met AM, de middengolf dus. Het bereik van FM is veel geringer als van AM, grofweg tot de optische horizon, het signaal volgt namelijk de kromming van de aarde niet. Dientengevolge moet de schuit met een antenne uitgerust worden die langer moet zijn dan de TV-zender in Lobith, en dat ding is ca. 375 meter hoog.

    Specialisten in actievoeren blijkt nu, hebben dus geen mallemoer verstand van techniek en doen liever aan wensdenken in plaats van het gezonde verstand te gebruiken. Hoe dan ook, ik volg de initiatieven met grote belangstelling en waag mij niet aan voorspellingen.

  • Bobby Byrd, wo 26 oktober 2011 17:37 in reactie op Berthold Hohenlowe Reageer op Bobby

    Bobby

    echt heerlijk, heerlijk, heerlijk om te zien hoe sommige rechtsdraaiende mensen zich met gekromde tenen en knarsende tanden kapot ergeren aan #occupy

  • Berthold Hohenlowe, wo 26 oktober 2011 18:13 in reactie op Bobby Byrd Reageer op Berthold

    Berthold

    Ik kan mijn tenen krommen wat ik wil en mijn tanden helemaal kapot knarsen maar de benodigde antenne voor het spontane radiosprookjes-project zal er niet korter door worden.

  • Tim Tim, wo 26 oktober 2011 17:57 in reactie op Berthold Hohenlowe Reageer op Tim

    Tim

    U verwacht van werkloze "kunstenaars" dat ze technisch inzicht hebben?

  • Berthold Hohenlowe, wo 26 oktober 2011 18:22 in reactie op Tim Tim Reageer op Berthold

    Berthold

    Nee, dat verwacht ik zeker niet. Dat is ook de reden dat ik mij niet waag aan het bedenken en ontwerpen van gedurfde kunstige objecten en de uitvoering daarvan. Ik zal er niets van bakken denk ik.

  • Eline W, wo 26 oktober 2011 18:00 in reactie op Berthold Hohenlowe Reageer op Eline

    Eline

    Mag ik uw bron of berekening hebben?

  • Berthold Hohenlowe, wo 26 oktober 2011 18:16 in reactie op Eline W Reageer op Berthold

    Berthold

    Nee hoor, dat rekent u maar maar fijn zelf uit. Ik werk niet voor u. Bronnen zijn er genoeg. Type maar iets met: FM zendbereik of zo.

  • B Man, wo 26 oktober 2011 20:08 in reactie op Berthold Hohenlowe Reageer op B

    B

    Bereik in heel Den Haag e.o. kan best hoor. Er zijn overal lokale omroepen met eigen lokale fm zenders.

  • , wo 26 oktober 2011 17:01 Reageer op

    Mooi.
    Het werd tijd dat daar wat meer ruimte voor kweam.

  • Nieuw!: Veldman, wo 26 oktober 2011 17:36 in reactie op Reageer op Nieuw!:

    Nieuw!:

    waarvoor ?
    ouwe hippies tegen flitspalen ?

  • , wo 26 oktober 2011 18:11 in reactie op Nieuw!: Veldman Reageer op

    Nou, dan weten we in één klap dat U er dus echt helemaal geen ene mallemoer van begrepen heeft.
    Dat vinden we niet erg.
    Behalve wanneer U te pas en te onpas voornamelijk te onpas eigenlijk het muiltje opentrekt om een zogenaamde mening te ventileren.
    Dan wordt het kritisch.

  • Nieuw!: Veldman, wo 26 oktober 2011 19:08 in reactie op Reageer op Nieuw!:

    Nieuw!:

    u beantwoord mijn vraag niet

    waarvoor werd het precies tijd?

  • , do 27 oktober 2011 08:45 in reactie op Nieuw!: Veldman Reageer op

    Dat staat erbij.
    Dus nog even lezen, misschien ziet U het dan wel.

  • Nieuw!: Veldman, wo 26 oktober 2011 16:58 Reageer op Nieuw!:

    Nieuw!:

    verstandig

  • Anja Lodewijks, wo 26 oktober 2011 16:56 Reageer op Anja

    Anja

    http://www.youtube.com/watch?v=Wos-dDxpJlQ

  • Freedom Waves, wo 26 oktober 2011 17:06 in reactie op Anja Lodewijks Reageer op Freedom

    Freedom

    Is het niet fantastisch om te zien hoe de jaren 60 en John Lennon volledig passen in wat er nu gaande is?

    Power to the People.

  • Anja Lodewijks, wo 26 oktober 2011 17:36 in reactie op Freedom Waves Reageer op Anja

    Anja

    Zo is het, alle vrijheden en rechten zijn verworven nadat voorvechters gingen strijden voor die vrijheden en rechten. Nooit kwam het rechtstreeks vanuit een regering.

  • Berthold Hohenlowe, wo 26 oktober 2011 18:28 in reactie op Freedom Waves Reageer op Berthold

    Berthold

    De jaren 60 en John Lennon hebben dan toch minder invloed gehad dan u wel zou willen, anders stonden die tentjes er nu niet.

  • Anja Lodewijks, wo 26 oktober 2011 18:42 in reactie op Berthold Hohenlowe Reageer op Anja

    Anja

    Misschien is het u ontgaan, maar John Lennon is vermoord.

  • Aert Willem d'Holbach, wo 26 oktober 2011 20:10 in reactie op Anja Lodewijks Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Dat doet niets af aan de beperkte invloed die hij had.

  • Nieuw!: Veldman, wo 26 oktober 2011 23:00 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Nieuw!:

    Nieuw!:

    Een exponent van een zeer invloedrijke cultuur
    Ik zou er ook weer niet te lichtzinnig over oordelen .

  • , do 27 oktober 2011 12:36 in reactie op Nieuw!: Veldman Reageer op

    Gekker nog, een cultuur waarvan zelfs Aert nu nog profiteert.

  • Evert van Vliet, do 27 oktober 2011 12:07 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Evert

    Evert

    En hoe heb jij die invloed op je telraam uitgerekend?

  • Freedom Waves, do 27 oktober 2011 12:34 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Freedom

    Freedom

    Hij is een inspiratie. INSPIRATIIE. Ken je dat?

  • , do 27 oktober 2011 13:03 in reactie op Freedom Waves Reageer op

    Niet te veel vragen, Zjen.
    Aert's inspiratiebron heet Wiegel cs.
    Is deze uitleg voldoende?

  • Evert van Vliet, do 27 oktober 2011 13:41 in reactie op Freedom Waves Reageer op Evert

    Evert

    Inspiratie en passie mogen pas meedoen wanneer er iets aan te verdienen valt, al is het maar totaal ongefundeerde trots.

  • Truus Beek, do 27 oktober 2011 12:20 in reactie op Freedom Waves Reageer op Truus

    Truus

    Zou mijn toekomst niet aan dat samengeraapt zooitje willen overlaten

  • , do 27 oktober 2011 12:42 in reactie op Truus Beek Reageer op

    Hoeft ook niet Truuske.
    Gewoon doorwerken en je kop vooral in het zand houden is dé ultieme methode problemen te verwerken.

  • Evert van Vliet, do 27 oktober 2011 13:39 in reactie op Truus Beek Reageer op Evert

    Evert

    Nee de verzamelde stropdassen daar móét je 'het' van hebben.

  • Freedom Waves, do 27 oktober 2011 14:19 in reactie op Truus Beek Reageer op Freedom

    Freedom

    Nee, jij hebt je geketend aan de echte grote rotzakken..de super rijken..lol. alsof je echt gelooft dat je zelfs met de kruimels van hun tafel beter af bent.

  • Piet de Geus, wo 26 oktober 2011 16:53 Reageer op Piet

    Piet

    Gezelli! De ME is al paraat om fascistische Turken en militante Koerden uit elkaar te houden en daar komen dan die tentjes tussen te staan.

  • Michiel Online, wo 26 oktober 2011 16:41 Reageer op Michiel

    Michiel

    oh gezellig gratis drank en misschien een leuke dame met een plekje over in haar tent...ja hoor ik zie het helemaal zitten...fuck the crisis!

  • , do 27 oktober 2011 12:21 in reactie op Michiel Online Reageer op

    Nou, als die dame het ook ziet zitten is er toch niets aan de hand?

 

Reageren

opiniemakers

Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven