29 september 10 13:01 Reageer (93) Economie RSS

Arabieren helpen Limburgse PVV'ers aan baan

Al Manhal Group uit Abu Dhabi investeert 800 miljoen euro in Limburgse fabriek voor zonnecellen

Investeringsmaatschappij Al Manhal betaalt een groot deel van de bouw van een siliciumfabriek in Sittard-Geleen. In eerste instantie zal de fabriek 500 miljoen euro gaan kosten. Het megaproject zal naar verwachting 1000 banen opleveren.

De Al Manhal Group is veel van plan in het zuiden van het land. De investeringsmaatschappij zal 600 miljoen euro steken in de bouw van de fabriek voor grondstoffen voor zonnecellen. Daarnaast wil het bedrijf op lange termijn een hele keten voor de productie van complete zonnesystemen opzetten in Zuid-Limburg.

Om dit te realiseren zijn er nog zes of zeven verschillende fabrieken nodig. De totale investering wordt geschat op 2,7 miljard euro. Het project is goed voor 5000 à 6000 banen.

Lees meer bij de Limburger: Arabisch megaproject levert 1000 banen op

cc-foto: Peter Köves

Laatste Reacties (93) Reageer Reacties in wachtrij: 0

  • Jan Bakker, di 12 oktober 2010 15:53 Reageer op Jan

    Jan

    Net zo'n belachelijke kop als "Amerikaans bedrijf helpt Chinese communisten aan het werk" of "Italiaans bedrijf helpt Pakistaanse Wahabisten aan het werk", alleen lees je die laatste twee nooit, hoewel die dingen veel vaker voorkomen.

  • Ronald Nijssen, vr 01 oktober 2010 22:34 Reageer op Ronald

    Ronald

    Die fabriek komt op die plaats om twee redenen:
    1. de nabijheid van een chemische fabriek die de grondstof kan leveren voor het polysilicon proces
    2. de beschikbaarheid van relatief goedkope elektrische energie
    Heeft niets met de PVV oid te maken

  • Sylvia Stuurman, vr 01 oktober 2010 22:46 in reactie op Ronald Nijssen Reageer op Sylvia

    Sylvia

    Vooral natuurlijk omdat het "moederbedrijf" bij Heerlen zit:
    Limburg heeft ingezet op duurzame energie, ook al wordt daar landelijk niets mee gedaan.

  • Mostafa Mouktafi, wo 29 september 2010 19:49 Reageer op Mostafa

    Mostafa

    Dat is geen Islamisering maar de Limburgers helpen aan een baan in deze moeilijke tijden, anders kun je gewoon die broodje bal met jus helemaal uitfluiten, laat staan de Limburgse de vlaaien en asperges.

  • SUBSIDIECENSUURCLUB REAGEREN ONMOGELIJK DOOR JOOP CENSUUR, wo 29 september 2010 19:31 Reageer op SUBSIDIECENSUURCLUB

    SUBSIDIECENSUURCLUB

    Zeer intelligente kop Joop redactie.
    De Telegraaf kan er wat van leren. Blijkbaar zijn in uw optiek alle Limbugers nare PVV'ers.
    Hoe hard wil je een spiegel voor gehouden krijgen? Maar ja, ik ben ook een Limburger en ik hoor dus ook bij dat enge volk. En voor ons hoeft u niet bang te zijn want wij plegen geen aanslagen. Dus u kan Limburgers gerust wegztten als nare mensen...

  • Rob van Koot, wo 29 september 2010 19:30 Reageer op Rob

    Rob

    Gekke kopregel. Maar wel een goede investering, zo'n fabriek in Nederland. Heel goed en ook op een plek waar het nodig is. Hulde!

  • Prins Pils, wo 29 september 2010 18:44 Reageer op Prins

    Prins

    +++ Arabieren helpen Limburgse PVV'ers aan baan +++
    >>> Een Telegraaf-kop in spiegelbeeld, redactie. Met zo'n kop dien je de linkse zaak niet, want je geloofwaardigheid zakt erdoor.

  • Henk-Jan Mielke, wo 29 september 2010 18:23 Reageer op Henk-Jan

    Henk-Jan

    Welke PVV'ers? Er zijn mensen in Limburg die PVV hebben gestemd, maar aangezien de PVV geen leden heeft, kun je dus ook niet spreken van PVV'ers. Behalve natuurlijk de 2e Kamerleden van de PVV, dat zijn wel PVV'ers, maar die wonen toch niet allemaal in Limburg, ik ken er zo eentje uit mijn hoofd uit Venlo, maar de rest?

    En wat die Arabieren betreft, dat is natuurlijk gewoon het begin van de Islamisering van Limburg, da's logisch.

  • Pieter Pan, wo 29 september 2010 19:05 in reactie op Henk-Jan Mielke Reageer op Pieter

    Pieter

    Er wonen anders tientallen miljoenen moslims in Limburg hoor..

  • Henk-Jan Mielke, do 30 september 2010 08:53 in reactie op Pieter Pan Reageer op Henk-Jan

    Henk-Jan

    [Er wonen anders tientallen miljoenen moslims in Limburg hoor.. ]

    En water stroomt down-hill. Dus die tsunami begint in Limburg, nu maar hopen dat ze bij de Utrechtse heuvelrug niet verder kunnen...

  • Rouane Rabbit, wo 29 september 2010 17:31 Reageer op Rouane

    Rouane

    Een dergelijke beslissing wordt nooit overnacht genomen, maar maandenlang voorbereid, vergunningen aanvragen, financiers mee krijgen, waarschijnlijk zal er ook subsidie in gaan zitten, en behoorlijk wat.

    Goede zaak dat het rond is.

    Als iemand denkt dat dit te maken heeft met wel of niet winst PVV met de verkiezingen, die snapt niet zo heel goed hoe dergelijke projecten tot stand komen. En als iemand meent hieruit een conclusie te kunnen trekken betreffend de houding van Arabieren in het algemeen richting PVV, die snapt nog veel meer niet zo heel goed.

  • Jaap Breekpunt, wo 29 september 2010 20:12 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Jaap

    Jaap

    Wilders is inderdaad een fenomeen van de laatste weken, niet maanden. En Fitna was ook nog maar een paar weken terug?

    Maar dat dit geen onomstotelijk bewijs is dat Wilders Nederland geen economische schade zal berokkenen lijkt me evident.

  • Rouane Rabbit, wo 29 september 2010 23:31 in reactie op Jaap Breekpunt Reageer op Rouane

    Rouane

    ---[Maar dat dit geen onomstotelijk bewijs is dat Wilders Nederland geen economische schade zal berokkenen lijkt me evident. ]---

    In de tijd van Fitna was Wilders geen lid van de regering, nu wel, maar geloof maar lekker wat jij wil.

    We zullen wel zien waar het koffiedik uitkomt, mij lijkt het vastgrijpen aan jouw evidenties wel een beetje op wensdenken.

    Vel plezier ermee

  • Jaap Breekpunt, do 30 september 2010 08:55 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Jaap

    Jaap

    [In de tijd van Fitna was Wilders geen lid van de regering, nu wel, maar geloof maar lekker wat jij wil.]
    Lekker zelfs. Is zo'n toon nodig?

    [We zullen wel zien waar het koffiedik uitkomt, mij lijkt het vastgrijpen aan jouw evidenties wel een beetje op wensdenken.]
    Lees je wel helemaal goed wat er staat? Ik ondersteun alleen maar jouw reactie?

    [Vel plezier ermee ]
    Dank je, dat lukt heel aardig. De toon van jouw bericht doet me het ergste vermoeden of jij er ook nog wat plezier aan beleeft.

  • Jan L., wo 29 september 2010 20:22 in reactie op Rouane Rabbit Reageer op Jan

    Jan

    Vertel je dat de redactie even? Die schijnen deze Arabische investering coûte que coûte aan de PVV te willen koppelen. Of bedoel je dat de impact van wat Wilders doet op het buitenlandse beeld van Nederland veel kleiner is dan de heisa die er in Nederland over gemaakt is? Fitna was al in maart 2008 geïntroduceerd en sindsdien, als we de criticasters moeten geloven, houdt Wilders de gemoederen in het buitenland danig bezig.

  • Rouane Rabbit, wo 29 september 2010 23:33 in reactie op Jan L. Reageer op Rouane

    Rouane

    ---[Die schijnen deze Arabische investering coûte que coûte aan de PVV te willen koppelen.]---

    zoals je uit mijn reactie kon afleiden vind ik dat onzin

    ---[Of bedoel je dat de impact van wat Wilders doet op het buitenlandse beeld van Nederland veel kleiner is dan de heisa die er in Nederland over gemaakt ]---

    Als jij dat er in leest, dan moet je dat zelf weten, ik bedoelde dat niet te zeggen.

  • Wim Verver, wo 29 september 2010 17:15 Reageer op Wim

    Wim

    Wat heeft deze investering nu met de PVV te maken. Naar mijn idee helemaal niets. Rare aanhef van het verhaal.

  • Mees ., wo 29 september 2010 17:02 Reageer op Mees

    Mees

    Zou een idee zijn voor dat bedrijf pvvstemmers buiten te sluiten van een baan......
    Maar ja,niet iedereen is zo onbeschaafd als de meeste pvvers.
    Moet je kijken hoe snel pvvstemmers hun bezwaren inslikken in ruil voor een baan(lees geld)....ikkeikkeikke en de rest kan stikken is het bij die types

  • Jeroen Mens, wo 29 september 2010 16:42 Reageer op Jeroen

    Jeroen

    Ten eerste slaat de titel nergens op. Ten tweede ontkracht dit het beeld dat Arabieren niet meer met Nederlanders willen samenwerken. In mijn ogen een positief bericht mede door de banen die er bij komen.

  • Joshua Lambada, wo 29 september 2010 16:02 Reageer op Joshua

    Joshua

    Als ik GW was zou ik het niet pikken. Als je zo anti bent en niemand deugt moet je dit niet willen.
    Of klopt het, het meten met 2 maten net zoals het je uitkomt.

  • L C, wo 29 september 2010 15:21 Reageer op L

    L

    Dus die hele heisa dat de PVV buitenlandse investeerders weg zou jagen blijkt niet geheel te kloppen?

  • Constant Degoutant, wo 29 september 2010 17:17 in reactie op L C Reageer op Constant

    Constant

    Dat moeten we nog gaan zien. 1 bedrijf zet geen zoden aan de dijk.

  • Bernie Whistler, wo 29 september 2010 15:06 Reageer op Bernie

    Bernie

    Grijns, het levert allicht voldoende stof op voor Joop's huiscartoonist en ik zie het volgende tafereel al voor me:

    PVV dommekracht Brinkman -gekleed in witte jas en omringd met zwaar bewapende gorilla's- achter een tafel voor de poort van de siliciumfabriek en een lange rij wachtende sollicitanten. En Hero dirigeert hen met een kille handbeweging naar rechts of naar links. Links is voor PVV'ers en leidt naar de ingang...

  • Aert Willem d'Holbach, wo 29 september 2010 15:03 Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Gelukkig doet Joop helemaal niets aan mensen over één kam scheren.

  • Pieter Pan, wo 29 september 2010 15:22 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Pieter

    Pieter

    Precies.

    een onvervalst stukje authentieke vrije nieuwsgaring..

  • Aert Willem d'Holbach, wo 29 september 2010 16:02 in reactie op Pieter Pan Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Objectief tot aan de laatste punt.

  • Kingfisher XL, wo 29 september 2010 15:02 Reageer op Kingfisher

    Maar het is toch verschrikkelijk discriminerend als alleen Limburgse PVV stemmers daar mogen werken ?

  • Constant Degoutant, wo 29 september 2010 14:52 Reageer op Constant

    Constant

    Ehmm... Waarom wordt die fabriek eigenlijk hier gebouwd en niet in de Emiraten? Is dat omdat lonen in NL verlaagd gaan worden door de PVC coalitie zodat de Arabieren goedkope arbeidskrachten tot hun beschikking hebben?

  • YggY ..., wo 29 september 2010 14:59 in reactie op Constant Degoutant Reageer op YggY

    YggY

    Ja, de Arabieren hebben inderdaad de indruk dat door toedoen van de PVC-rioolbuis-coalitie Nederland een lage lonen land wordt.

    En dat zien ze goed

  • Erik ., wo 29 september 2010 15:05 in reactie op Constant Degoutant Reageer op Erik

    Erik

    Mogen vrouwelijke werknemers nu ongesluierd in hun auto naar de fabriek komen.
    Of sturen de investeerders alleen op rendement. :)

  • Flipje Tiel, wo 29 september 2010 15:21 in reactie op Constant Degoutant Reageer op Flipje

    Flipje

    Alleen wanhopige mensen willen in de Emiraten werken (Dubai is een beetje een uitzondering). Dus het is nogal moeilijk daar mensen te vinden die in een high-tech bedrijf kunnen werken. En Limburg ligt best wel goed voor technologische bedrijven.

  • Lucas Loech, wo 29 september 2010 16:08 in reactie op Flipje Tiel Reageer op Lucas

    Lucas

    In de emiraten zijn zeer goede banen te vinden, zeker voor hoger opgeleiden. Zo ook in Saudi Arabie, waar mijn schoonvader al bijna twintig jaar werkzaam is.
    Wat betreft de zonne-fabriek in Limburg. Ik denk vooral dat het bedrijf in NL investeert vanwege de grote know-how die hier aanwezig is. Zoals u zegt is Limburg aantrekkelijk voor de technische productiemarkt.
    Dat het hier om lage lonen gaat is een loze opmerking want die zijn er niet en komen er ook niet door de PVC (deze laatste opmerking niet direct aan u gericht).

  • Constant Degoutant, wo 29 september 2010 17:18 in reactie op Lucas Loech Reageer op Constant

    Constant

    Was ook een vraag, over die lage lonen.

  • Black Francis, wo 29 september 2010 16:30 in reactie op Flipje Tiel Reageer op Black

    Black

    Maar dan zou Joop opeens de link leggen tussen PVV stemmers en hoog opgeleiden. Zal ook wel niet de bedoeling zijn ;).

  • Jaap Breekpunt, wo 29 september 2010 14:52 Reageer op Jaap

    Jaap

    Wat maar weer een duidelijk maakt dat Wilders die een regering gedoogd ons grote economische schade gaat berokkenen vanwege alle investeringen vanuit moslimlanden die we gaan mislopen.

  • Bram Mulder ten Kate, wo 29 september 2010 14:40 Reageer op Bram

    Bram

    Vind de kop nog wel netjes. Eigenlijk had er moeten staan: "Groothartige en vergevingsgezinde Arabieren helpen primitieve, rancuneuze, rechtse en extreemrechtse types zonder moraal, zonder principes en zonder idealen aan baan".

  • J van Ginkel, wo 29 september 2010 14:21 Reageer op J

    J

    De kop illustreert hoe totaal het onbegrip tussen beide groepen is. De koppenmaker denkt een fantastisch punt te scoren, terwijl de gemiddelde limburgse PVV-er denkt - he mooi, nieuwe banen, maar de maatschappij hier is nog steeds verrot. Want die arabische investeringsgroep heeft niets met de maatschappij in Nederland te maken. En het is die maatschappij en hoe weinig invloed ze daarop hebben, die de proteststem uit limburg heeft gecreeerd.

    Kortom, terwijl A denkt dat er over appelen wordt gesproken (en dat B nu toch appelsap loopt te drinken) is B juist boos over het feit dat de fruitbomen zijn uitzicht bederven ... (en hij appelsap best lekker vindt). Totale begripsverwarring.

  • YggY ..., wo 29 september 2010 14:09 Reageer op YggY

    YggY

    Sjonge nou maar hopen dat Geert dit niet hoort want die heeft het niet zo op Arabieren.

    Heb ik me laten vertellen.

  • ns reiziger, wo 29 september 2010 14:02 Reageer op ns

    ns

    De kop had natuurlijk moeten zijn: PVV'ers helpen arabieren met bouwen van zonnepanelen.

  • Afshin Kamiar, wo 29 september 2010 14:01 Reageer op Afshin

    Afshin

    Niks mis met de kop. Volgens de gegevens van de heren hieronder zijn dat dus statistisch rond de 300 PVV'ers die een baan krijgen. Deze PVV'ers hebben waarschijnlijk ook een gezin. De kans dat deze gezinnen ook hoofdzakelijk uit PVV'ers bestaan is vrij groot (een gepolariseerd gezin is moeilijk in stand te houden). Zo kun je er vanuit gaan dat aardig wat PVV mondjes door de Arabische investeerders in Limburg worden gevoed.

  • Aert Willem d'Holbach, wo 29 september 2010 14:38 in reactie op Afshin Kamiar Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Dan kun je net zo goed koppen: "Arabieren helpen moslims aan een baan" of "Arabieren helpen Belgen aan een baan" want wedden dat er enkele moslims en Belgen aan de slag gaan?

  • Afshin Kamiar, wo 29 september 2010 15:17 in reactie op Aert Willem d'Holbach Reageer op Afshin

    Afshin

    De nieuwswaarde van dit item is dat ondanks de sterke PVV aanhang een Arabische investeringsmaatschappij in Limburg investeert. Conclusie is dat blijkbaar er weinig verschil is tussen Arabische en Westerse investeringsmaatschappijen. Hun investeringen zijn hoofdzakelijk ingegeven door financieel profijt.

  • Jeroen Mens, wo 29 september 2010 16:53 in reactie op Afshin Kamiar Reageer op Jeroen

    Jeroen

    Toch netjes van joop.nl dat ze een bericht plaatsen wat de linkse samenleving hun ongelijk geeft.

  • Afshin Kamiar, wo 29 september 2010 22:48 in reactie op Jeroen Mens Reageer op Afshin

    Afshin

    Hoezo Jeroen? Ik zie juist het omgekeerde. Een uit een moslim land afkomstig investeringsmaatschappij gedraagt zich niet anders dan een westerse. Dit in tegenstelling tot wat de PVV je wijs wil maken. Daarnaast zullen er ook net als Merkel ook andere leiders zijn die zich zorgen maken over de ontwikkelingen in Nederland. Duitsland in verband met EU moet zich voorzichtig gedragen maar andere landen hebben deze handicap niet.

  • Piet Daalemmer, wo 29 september 2010 13:58 Reageer op Piet

    Piet

    Ik dacht dat "Tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend" de slogan van GeenStijl was...

  • Grolschje ., wo 29 september 2010 13:47 Reageer op Grolschje

    Grolschje

    Maar we zouden hier toch in totale armoede vervallen want niemand in de wereld wil meer iets met ons van doen?

  • Aert Willem d'Holbach, wo 29 september 2010 14:03 in reactie op Grolschje . Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Inderdaad en vooral alles wat moslim is zou niets meer met dat bruinhemdenland te maken willen hebben.

  • Constant Degoutant, wo 29 september 2010 13:44 Reageer op Constant

    Constant

    Kijk Joop schrijft hier meer voor Google dan voor lezers van vlees en bloed natuurlijk. Limburg en PVV in de kop zetten staat garant voor meer hits via Google dan simpelweg Limburgers. SEO (Search Engine Optimalisation) heet dat in jargon.

  • Gavi Mensch, wo 29 september 2010 13:43 Reageer op Gavi

    Gavi

    Lekker prikkelend berichtje;-)

    Ik ben wel benieuwd wie van mijn werkeloze pvv stemmende buren met die vreemde afkeer tegen de (hier onzichtbare) moslims een baantje bij een Arabische werkgever weigert, uit principe.

  • Constant Degoutant, wo 29 september 2010 13:40 Reageer op Constant

    Constant

    Of die kop nou dom is of niet, hij trekt wel de aandacht. Gelijk Wilders.

  • YggY ..., wo 29 september 2010 15:12 in reactie op Constant Degoutant Reageer op YggY

    YggY

    Waarbij je natuurlijk niet de indruk wil wekken dat Wilders een domme kop heeft.

    Toch?

  • Constant Degoutant, wo 29 september 2010 15:33 in reactie op YggY ... Reageer op Constant

    Constant

    :))

  • Constant Degoutant, wo 29 september 2010 15:33 in reactie op YggY ... Reageer op Constant

    Constant

    Dat zou Zwagerman niet goedkeuren natuurlijk ;)

  • Mw. Oeverloos, wo 29 september 2010 13:40 Reageer op Mw.

    Mw.

    Dus, even samenvattend, op de dag dat Nederland een nazi-regering dreigt te krijgen, de hoon van de gehele wereld over zich heen gaat verzamelen, het volk wordt uitgeknepen door neo-liberale vetgemeste graaiers, de moslims massaal op de vlucht slaan, op die dag besluit de Al Manhal Group uit Abu Dhabi juist in het bolwerk van de Nederlandse fascisten een investering in een fabriek te doen in notabene zonnecellen en daar slechts PVV stemmende moslimhaters een contract aan te bieden.

    Allah's wegen zijn ondoorgrondelijk.

  • Flipje Tiel, wo 29 september 2010 15:07 in reactie op Mw. Oeverloos Reageer op Flipje

    Flipje

    Jij brengt het wel ingewikkeld hoor. Wat de schrijver bedoelt is: Four legs good, two legs bad!

  • Pim Jansen, wo 29 september 2010 13:39 Reageer op Pim

    Pim

    Zonnecellen bouwen! Daar gaat het om! Uitstekend dat de zuidelijke regio, die een vrij hoge werkloosheid kent, dit gaat oppakken. Wie de investeerder is maakt me eigenlijk niet veel uit.... Prima dat de oliesheiks hun oliedollars hier komen brengen. Enneh- zonnecellen maken stroom zonder bewegende delen, met een technische levensduur van decennia. Kan geen windmolen tegenop.

  • Julian Haverkamp, wo 29 september 2010 13:37 Reageer op Julian

    Julian

    Triest, dieptriest, nu maar snel korten in de subsidie voor de publieke omroep.

  • Jan B, wo 29 september 2010 13:49 in reactie op Julian Haverkamp Reageer op Jan

    Jan

    Wat is hier triest aan?

  • Jan B, wo 29 september 2010 13:50 in reactie op Julian Haverkamp Reageer op Jan

    Jan

    Beetje tendentieus deze kop. Vergeet niet dat Maastricht een paar jaar geleden nog een links bolwerk was.

  • Jef van Leeuwen, wo 29 september 2010 14:04 in reactie op Jan B Reageer op Jef

    Jef

    Dacht het niet,je bedoeld CDA.(Een Maastrichtenaar)

  • Jan B, wo 29 september 2010 16:44 in reactie op Jef van Leeuwen Reageer op Jan

    Jan

    In Maastricht ging meer dan de helft van de stemmen voor de 2e kamerverkiezingen in 2006 naar de PvdA, SP en GL. Het CDA bleef steken bij 21%.

  • Jan B, wo 29 september 2010 16:45 in reactie op Jef van Leeuwen Reageer op Jan

    Jan

    Er is wel meer werkgelegenheid in Zuid-Limburg in arabische handen (Sabic).

  • , wo 29 september 2010 14:08 in reactie op Julian Haverkamp Reageer op

    Ik begrijp de link niet helemaal tussen linkse omroepen en zonnecellen.
    Maakt U mij gerust wijzer, als U dat kunt.

  • Mostafa Mouktafi, wo 29 september 2010 13:31 Reageer op Mostafa

    Mostafa

    De Arabieren hebben in Limburg honderden voedselbanken die erbij moeten komen zien te vookomen.
    ''De Ander wang toekeren'' schijnt Arabisch te zijn, althans in de praktijk.
    De Limburgse christenen en katholieken, de stemmers op de PVV moeten een ding weten: Ze zoeken niet voor de Vrede tussen de verschillende mensen in Nederland en op aard.En het was ook niet de bedoeling van Jezus als zij toch in Jezus geloven.

  • Bos Hout, wo 29 september 2010 13:31 Reageer op Bos

    Bos

    Er zijn meer grote Arabische investeerders die relatief veel in Limburg doen. Die kijken ook wat minder bekrompen naar politiek dan Joops koppenmaker van dienst.

  • Jef van Leeuwen, wo 29 september 2010 13:30 Reageer op Jef

    Jef

    Die PVV'ers werken tenminste nog.

  • Jan B, wo 29 september 2010 13:52 in reactie op Jef van Leeuwen Reageer op Jan

    Jan

    Nee, die worden door dit project juist aan werk geholpen.

  • Sylvia Stuurman, wo 29 september 2010 13:29 Reageer op Sylvia

    Sylvia

    Geweldige kop ;-)

    En ik hoop dat het Zuid-Limburg, waar heel veel in duurzame energie wordt gedaan, economisch voor de wind zal gaan.

  • YggY ..., wo 29 september 2010 14:11 in reactie op Sylvia Stuurman Reageer op YggY

    YggY

    Wat een egoïstische gedachte nou weer.

    :-)

  • Steven Geurts, wo 29 september 2010 13:28 Reageer op Steven

    Steven

    Dit gaat te ver.

    In Limburg is NIET iedereen PVV'er, die 1000 banen worden NIET opgevuld met 1000 PVV'ers, zelfs niet met 500. Er is GEEN link met deze banen en de PVV, anders dan "PVV in Limburg het grootst" waar Joop zich nu zo graag aan vast houdt.

    Juist door DIT soort koppen wordt Joop.nl niet serieus genomen, en als je het mij vraag terecht..

    Dit is stemmingmakerij, onjuiste journalistiek, en voor mij genoeg reden om Joop even gedag te zeggen. Dit is Geenstijl niet.

  • Irma Noord, wo 29 september 2010 13:50 in reactie op Steven Geurts Reageer op Irma

    Irma

    Ik hoop inderdaad dat de 1000 mensen die aan het werk gaan bij dit Arabische bedrijf geen PVV-stemmers zijn. Daar solliciteren zou voor hen immers hypocriet zijn.
    Bovendien hebben zij niet te vrezen van Bruin I, sterker nog, ze hebben er zelf voor gekozen. Alle linksmensen die wel het belang van duurzame energie inzien en geen moeite hebben met een moslim als baas zullen er graag gaan werken

  • Jeroen Mens, wo 29 september 2010 16:48 in reactie op Irma Noord Reageer op Jeroen

    Jeroen

    Jij stelt nu dat elke PVV'er een afkeer heeft van Arabieren. Ik denk dat je dan nog eens achter je oren moet krabben. De meeste PVV'ers hebben een hekel aan de gevestigde oren in de politiek en hebben het idee dat mensen van buitenaf vaker misdadig zijn dan autochtonen. Daar willen ze wat aan doen(immigratie stop). Of meedoen of oprotten. Als er dus Arabieren komen investeren doen ze mee. Ik vind dat niet hypocriet.

  • jan pietersen, wo 29 september 2010 13:27 Reageer op jan

    jan

    alle Duitsers waren nazi's

  • Pieter Pan, wo 29 september 2010 13:41 in reactie op jan pietersen Reageer op Pieter

    Pieter

    Dat misschien niet maar bijna alle nazi's waren wel duits..

  • Gracchus Babeuf, wo 29 september 2010 14:53 in reactie op Pieter Pan Reageer op Gracchus

    Gracchus

    Neen hoor, er waren ook Oekraïners onder, Finnen, Noren, ...Belgen, Nederlanders.... Maar die hadden geen partijboekje, bedoel je.

  • Pieter Pan, wo 29 september 2010 15:23 in reactie op Gracchus Babeuf Reageer op Pieter

    Pieter

    Ja dat is zo, maar procentueel gezien waren die toch in de minderheid. Volgens mij gedoogden zij meer het nazisme.

  • Joop Pooj, wo 29 september 2010 13:46 in reactie op jan pietersen Reageer op Joop

    Joop

    'post' v.d. dag!

  • SUBSIDIECENSUURCLUB REAGEREN ONMOGELIJK DOOR JOOP CENSUUR, wo 29 september 2010 19:33 in reactie op jan pietersen Reageer op SUBSIDIECENSUURCLUB

    SUBSIDIECENSUURCLUB

    Of alle linksen zijn dom.
    Er zijn ook slimme linkse mensen net zoals niet elke Limburger op de PVV heeft gestemd.

  • Ton evertsen, wo 29 september 2010 13:24 Reageer op Ton

    Ton

    wat een domme kop

    tendentieus op zijn minst, als dit het niveau is dan denk ik dat het maar goed is dat links niet aan de macht is

  • Jan L., wo 29 september 2010 13:21 Reageer op Jan

    Jan

    Ruim 70% van Limburg, de meerderheid, heeft niet gestemd op de PVV en is al helemaal geen PVV'er. Nogal stigmatiserende insteek. Waar kennen we dat ook alweer van...?

  • Dead Rising, wo 29 september 2010 13:19 Reageer op Dead

    Dead

    Goh, wat een ondankbare honden, die Limburgse moslimhaters.

    Nu komt alles goed in Limburg! Dankzij de arabieren!

    Hadden die domme limbo's maar geweten dat de arabieren hier aan ontwikkelingshulp komen doen, dan hadden ze vast toch PvdA gestemd.

  • jan pietersen, wo 29 september 2010 13:28 in reactie op Dead Rising Reageer op jan

    jan

    Wat was dat ook alweer: racisme?

  • Pieter Pan, wo 29 september 2010 13:41 in reactie op jan pietersen Reageer op Pieter

    Pieter

    Wist niet dat limburgers een ras waren.
    Er bestaan geen menselijke rassen.

  • Jef van Leeuwen, wo 29 september 2010 13:53 in reactie op Dead Rising Reageer op Jef

    Jef

    Waarom dacht je dat die Arabieren dat hier laten maken,en niet in bv Egypte of Marokko.Dat komt omdat die domme Limbo's nog niet zo dom zijn en zoiets kunnen maken met hun technische kennis en ervaring.Puur een economische kwestie.

  • Janssen zelf, wo 29 september 2010 14:02 in reactie op Jef van Leeuwen Reageer op Janssen

    Janssen

    Het was volgens mij cynisch bedoeld.

  • Dead Rising, wo 29 september 2010 15:02 in reactie op Janssen zelf Reageer op Dead

    Dead

    U snapt het.

  • Dead Rising, wo 29 september 2010 14:19 in reactie op Jef van Leeuwen Reageer op Dead

    Dead

    Ah ja.

    Maar hoe zit het nu met de door hysterisch links voorspelde allesverwoestende economische boycot, opgelegd door 'het (islamitische) buitenland', die ons te wachten stond als de gemene fascist Wilders hier 'in het kabinet' zou komen?

  • Gracchus Babeuf, wo 29 september 2010 14:59 in reactie op Dead Rising Reageer op Gracchus

    Gracchus

    Je noemt Geert Wilders fascist! Zo dat is heftig, leg eens uit waarom hij een fascist is.

  • Jeroen Mens, wo 29 september 2010 16:43 in reactie op Gracchus Babeuf Reageer op Jeroen

    Jeroen

    Volgens mij was dat wederom sarcasme. Soms lastig te ontdekken in een post.

  • Jef van Leeuwen, wo 29 september 2010 18:21 in reactie op Dead Rising Reageer op Jef

    Jef

    Ook weer cinisch?Je zou er cinisch van worden.

  • Aert Willem d'Holbach, wo 29 september 2010 14:04 in reactie op Dead Rising Reageer op Aert Willem

    Aert Willem

    Dus? Alle Limburgers haten moslims?

    Krasse uitspraak...

  • Joop Pooj, wo 29 september 2010 13:17 Reageer op Joop

    Joop

    Ik snap waarom Joop dit zo plaatst. Maar laat Joop dan ook de conclusie trekken dat het met die PVV-reputatieschade in het buitenland wel meevalt ...

  • Gracchus Babeuf, wo 29 september 2010 15:00 in reactie op Joop Pooj Reageer op Gracchus

    Gracchus

    Een zwaluw maakt nog geen zomer. Of begrijp je dat niet?

 

Reageren

opiniemakers

Populair

Scroll naar boven Scroll naar boven